Göra slut så varsamt som möjligt?
Jag älskar min sambo så otroligt mycket. Men jag känner att vi är för olika, vi vill olika saker i livet och behöver olika saker för att må bra. Jag har efter månader av fundering kommit fram till att jag behöver göra slut, och mitt hjärta går sönder varje gång jag tänker på det. Jag blir ledsen av tanken att inte träffa honom varje dag, men än mer ledsen blir jag av tanken på att han blir ledsen.
Jag vill inte få honom att känna att han är otillräcklig eller inte går att älska. För det stämmer inte. Jag vill på något sätt ingjuta hopp i framtiden, inte på en gång men kanske så småningom. Jag är rädd att han kommer ge upp tanken att bli förälder. Att det inte är någon idé. Han är 45 och jag är rädd att han inte kommer träffa någon ny. Och han har sagt till mig att han tror att han kommer bli ensam om inte jag finns här.
Men, hur säger man att man behöver göra slut? Jag vill inte, men känner att jag måste för att kunna leva det liv jag vill.
Nu är vår relation ganska bra, men den har varit stormig, jag har känt mig ensam och rädd. Tagit på mig skulden för allt, inte stått på mig, spelat med för det varit allt jag känt till. Struntat i alla förlåt som inte kommit, försökt trycka bort mina egna behov. Pratat med honom om det, utan att få något tillbaka. Men samtidigt så älskar jag honom, och vill bara se honom lycklig. Hur ska jag kunna rasera hans värld?