Kan inte vuxna människor välja själva???
Jag träffade en man på äldre dar, vi är 40+. Vi ser oss som kk/särbo. Exklusiva men ändå inget att gå ut med eller skylta med. Min familj bryr sig inte direkt, bara jag mår bra. De har träffat honom förutsättningslöst några gånger.
Förra julen firade vi ihop bara han och jag och det var supermysigt! Så får han värsta hat-messet från sin syrra, fullt med hat och okvädningsord. Det har h-ord och f-ord om "din jävla psycobrud som vänder dig helt mot oss!!", alltså jag.... Jag skulle visst dessutom ha gömt nåt jävla julkort från hans morsa med hans inbjudan till julfirande. Det kortet damp ner i brevlådan i mellandagarna... Han hade sagt att han "firar med en vän" till familjen men det var visst inte poppis från systern, att inte få veta vem och var. Samt att "Vi firar ALLTID med mamma och pappa!!!!!!". Han klippte med systern direkt. Jag kunde väl önskat att han bad henne dra åt helvete först, men...
Kan inte en snart 50-årig karl få välja själv vem han umgås med och firar jul med utan att en 50+-syrra ska skicka hat-mess för att han inte gör som hon vill??
Tanken slog mig nu då det snart är jul igen och jag funderar på att kontakta hans morsa och säga att hon skickar det där jävla julkortet med inbjudan i tid i år så systern inte behöver kalla mig "hora", "fitta", "psyco-brud" och allt vad det var! Skulle ni bli komplett rasande om ert evigt ensamma syskon plötsligt valde att umgås med "en vän" istället för med er?