• Anonym (Konny)

Kan vara utan PIV-sex

Min sambo har sagt vid ett flertal tillfällen att vaginalt sex (penis i vagina) inte ger henne något och att hon lika gärna kan vara utan. Vi har numera sällan sånt sex utan mer smek och oralsex. Hur känner du för att utesluta PIV och istället fokusera på andra sätt att ha sex?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan vara utan PIV-sex
  • Anonym (Lemur Larsson)

Min fru har fått strålbehandling i underlivet, vilket lämnade brännskador och ärrbildning. Det gör att hon inte njuter som förr av PIV.

Vi inleder alltid med oralsex i en 69, sen ligger jag sked bakom henne, och har samlag mellan hennes hand och skåran, och en liten stund PIV om än inte så djupt. Jag njuter oerhört av det, och det vet hon och vill ge mig det.

Sen avslutar vi med våra respektive leksaker som får båda att komma. Samtidigt smeker vi varandra över hela kroppen.

Närheten är det viktigaste, tror jag. För båda.

• Anonym (Hahahahaha)
    Anonym (Konny) skrev 2025-10-20 12:06:08 följande:
    Ok, jag köper det men tänker att det då borde räknas som samlag vid analt och oralt, dvs där penis går in och ut i andra kroppsöppningar. 
    Men sluta, du har väl gått ut mellanstadiet? Det heter samlag och inte PIV. Penis går inte in i kroppsöppningar vid oralsex. Men du skojar väl, hoppas jag.
  • Anonym (Lemur Larsson)
    Anonym (Hahahahaha) skrev 2025-10-20 15:05:55 följande:
    Men sluta, du har väl gått ut mellanstadiet? Det heter samlag och inte PIV. Penis går inte in i kroppsöppningar vid oralsex. Men du skojar väl, hoppas jag.
    Samlag kan gå till på olika sätt. Man är i lag med varandra, tillsammans.
    Jag frågade AI. 

"Samlag är en sexuell aktivitet där två eller fler personer har könsumgänge. Termen kan syfta på vaginala, anala eller orala sexuella handlingar. Inom juridiken kan även andra jämförbara handlingar räknas in."
  • Anonym (Penetration)
    Så munnen är inte en öppning i kroppen? Vad är den då i så fall? 

Själv anser jag att den är en öppning där man kan stoppa in mat, dryck, snoppar, godis etc. 
  • Anonym (Kvinna, 41)

Gillar inte att få oralsex, däremot att ge. Gillar petting. Vill absolut inte leva utan vaginalt sex!

• Anonym (Hahahahaha)
    Anonym (Lemur Larsson) skrev 2025-10-20 15:59:41 följande:
    Samlag kan gå till på olika sätt. Man är i lag med varandra, tillsammans.
    Jag frågade AI. 

"Samlag är en sexuell aktivitet där två eller fler personer har könsumgänge. Termen kan syfta på vaginala, anala eller orala sexuella handlingar. Inom juridiken kan även andra jämförbara handlingar räknas in."
    Nej, det är inte benämningen av samlag och det vet du också. I så fall är ju även att fika med varandra ett samlag.

Ett samlag är pentration av penis, hur mycket du än försöker vrida och vända på orden. Att AI snurrar in sig på juridiken är ju något helt annat, nämligen att våldtakt kan omfatta annat än samlag. Men visst, gå runt och kalla det PIV du. Vi säger så.
  • Anonym (Hahahahaha)
    Anonym (Penetration) skrev 2025-10-20 16:04:07 följande:
    Så munnen är inte en öppning i kroppen? Vad är den då i så fall? 

Själv anser jag att den är en öppning där man kan stoppa in mat, dryck, snoppar, godis etc. 
    Så du anser att en avsugning är ett samlag? Folk är fan inte kloka. Jag får uttrycka mig ännu tydligare då. Det är när penisen går in i rövhålet eller fitthålet. Klart nog? En avsugning är oralsex, inte samlag.
  • Queen81

Har svårt att se att jag skulle klara mig utan det. Det ger mig väldigt mycket. 

• ResanTillMelonia

Du stöter i hennes g-punkt. Inte konstigt alls att det inte ger henne något. Om hon sätter sig på kulen, lutar sig över dig och du juckar henne ska du se att det blir åka av. Skit samma om du inte gillar ställningen

• ResanTillMelonia
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-20 16:12:16 följande:

Du stöter i hennes g-punkt. Inte konstigt alls att det inte ger henne något. Om hon sätter sig på kulen, lutar sig över dig och du juckar henne ska du se att det blir åka av. Skit samma om du inte gillar ställningen

INTE i hennes g-punkt, skulle det stå..
  • Anonym (Lemur Larsson)
    Anonym (Hahahahaha) skrev 2025-10-20 16:06:57 följande:
    Nej, det är inte benämningen av samlag och det vet du också. I så fall är ju även att fika med varandra ett samlag.

Ett samlag är pentration av penis, hur mycket du än försöker vrida och vända på orden. Att AI snurrar in sig på juridiken är ju något helt annat, nämligen att våldtakt kan omfatta annat än samlag. Men visst, gå runt och kalla det PIV du. Vi säger så.
    Ett samlag kan även vara oralt eller på annat sätt. Så säger olika källor på nätet, det finns alltså lite olika definitioner.

Wikipedia: "även analsex och oralsex är varianter av samlag."

Men du låter som om det bara är du som vet, och att alla andra har fel. Vara lite mer ödmjuk, kanske. Eller är det en alltför provocerande tanke?
  • Anonym (Snart 35)

PIV? har aldrig hört det uttrycket förut men jag vill absolut att det ingår vid sex. Sen ska han komma då så är det perfekt.

• Tom Araya
    Är inte munnen en kroppsöppning menar du?
  • Anonym (Kvinna37)
    Anonym (Lynda) skrev 2025-10-20 05:47:27 följande:
    Har din partner högre sexdrift än dig? Isåfall, är det något som ofta tas upp?

Nja vi vill nog ha sex ungefär like ofta men det är liksom av lite olika anledningar, som jag skrev förut är det inte så att jag känner ett fysiskt behov på det sättet, att jag är kåt och måste ha sex. Det är mer det emotionella, närhet och så. Det är skönt också men inte så att jag inte överlever utan direkt. När jag har varit singel kan jag vara utan sex i  flera månader utan problem, skulle kunna vara det ännu längre också. 

Sen är det ju så att jag ammar och har en bebis just nu och är ganska slut så då är man ju iförsej inte lika sugen som man kanske är annars. 

Svar på tråden Kan vara utan PIV-sex