Kvinnor föds med diagnoser??
Alltså jag dömer inte men jag vill ändå ifrågasätta detta av olika anledningar. Jag lever i en destruktiv relation och har gjort det i snart 15 år. Varför? För att vi har en son ihop och jag vet att många säger att man ska inte leva ihop för barnens skull vilket jag förstår men det beror nog på situationen. Helt ärligt jag sambon kommer från varsin sida av polerna på vår planet (enligt vår par terapeft). Vi har musiken gemensamt och det är det enda och inget annat fungerar bokstavligt talat. Jag lever med en människa som är fortfarande lika osäker på allt, otrygg där dessutom sonen tar avstånd och tycker hon är lika jobbig som jag. Går något snett skyller hon på andra. Pratar inte lugnt och vuxet med mig utan har ett hemskt humör konstant, tål inte stress och går bara omkring allmänt förvirrad över sig själv och sin omgivning. Misstolkar vad människor menar och är konstant negativ till allt. Efter ha pratat med vänner, bekanta, om tips och hur deras relationen är är det ofta det låter liknande idag. Vissa är singlar och har inget avsikt att träffa någon ny heller. En menar på att antingen lever du med detta eller så lämnar du för att det är individuellt för oss män vad vi väljer. Men eftersom allt fler män berättar hur dom har det hemma börjar jag undra; föds kvinnor med diagnoser? När både jag och sonen lever med detta och ser hur hon mår varför lämbar hon inte? Hon låter ju sitt negativ beteende gå ut över oss och för henne gör hon väl inget fel eller beter sig konstigt? Jag vill bara få en tydligare bild över saker innan jag bestämmer för att ge upp och flytta till något eget.