Portad från Coop för att jag glömde EN vara – vad fan hände med sunt förnuft?
jag kokar fortfarande. Var inne på Coop igår med barnvagnen, stressad som vanligt. Ungen skriker, jag försöker jonglera kvitto, mobil och varor samtidigt. Ni som vet ? ni vet.
Jag scannar mina grejer, betalar, och drar hem. När jag kommer hem ser jag att det låg en liten förpackning babymajskakor kvar i varukorgen under vagnen. Hade helt enkelt missat att scanna den. Inget snack, mitt misstag. Tänker att jag går dit direkt nästa dag och gör rätt för mig.
Så jag går dit idag, går till kundtjänsten och säger: ?Hej, jag råkade glömma betala för den här igår, men jag vill göra rätt för mig.?
Tror ni de säger tack? Nej, istället tittar hon i kassan på mig som om jag just erkänt ett mord. Kallar in någon jävla ?säkerhetsansvarig? som börjar prata om att ?det här är inte första gången vi ser sånt här beteende? (eh, va?).
Slutar med att de PORTAR mig från butiken! För att jag var ärlig och kom dit för att betala för något jag råkade glömma.
Jag försökte förklara, men de bara mumlade något om ?nolltolerans mot snatteri?. Alltså, jag erkände ju direkt, kom tillbaka frivilligt och försökte betala ? vad mer vill de att man ska göra?
Så nu får jag tydligen inte handla där mer, för att jag hade för mycket simultankapacitet i minusläge och glömde en jävla majskaka för 12 spänn.
Hade jag bara inte sagt något alls hade de aldrig märkt det. Men är man ärlig i dagens Sverige, då får man straffet direkt.
Ska man skratta eller gråta?