• Anonym (För pigg?)

Inställda dejter pga trötthet

Jag är man på 40 år, har blivit singel efter långt förhållande. 
    Efter lite dejting via andra håll så har jag nu kommit in på apparna, tinder och hinge...
    Precis som många säkert upplevt, så går det bra ena stunden för att sedan gå... Skit?

Alla jag träffat har minst en gång ställt in något planerat pga "dålig dag" eller bara "trött". Wtf!?!
    Vad är detta? En ok anledning? Själv kan jag inte relatera för jag har min skit i ordning. Eller är det en ursäkt för att slippa träffas?

Jag fattar att kvinnors utbud är enormt mycket större, och att där finns fler fiskar på deras krokar. Så om jag försöker övertolka så läser jag egentligen att där finns något annat som först ska utforskas.

Men jag kan ha fel kanske? Vissa kanske bara är så trötta att de inte orkar ses? Några kvinnor hörninnebsom kan skina lite ljus?

• Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet
  • Anonym (M)

Det händer faktiskt. Jag raggade upp en riktigt pinuppa på arbetet.. hon var mycket längre än mig och klädde sig i läder och alla på företaget med ca 400 arbetare visste om henne och alla killar / män ville ha henne.. Ändå så fick jag till en dejt med henne. Men när det väl kom så var jag så trött. Det gick bara inte. 

I grunden handlar det om depression tro jag. Iallafall för min del. Samtidigt för mycket alkohol drickande. Och kanske något annat som väcker oro i oss som inte har med dejten med att göra alls. Hon var verkligen skitsnygg och vacker! 

• Anonym (Adam)

En man, 37 år gammal här som också har erfarenhet av online-dating.

För det första, tråkigt att dejter ställs in med kort varsel, jag har själv erfarenhet av det. Mitt tips är att svara något i stil med: tack för att du meddelar mig, det uppskattas.

Nu ligger bollen i hennes händer, tar inte hon initiativ eller hör av sig inom några dagar - en vecka så har jag gjort bedömningen att intresse saknas från hennes sida och så tar jag bort kontakten.

• KimLinnefeldt

"She walks like a woman
    She talks like a woman
    But she breaks up just like a little girl" (Bob Dylan)

Det är jobbigt att avvisa någon, man vet att det kan vara sårande. Helst försöker man kanske undvika att säga det rent ut. Jag har själv fått smaka på det, och antydningar och ghostning gör ont. Men i eftertanken så kan jag ändå se det som att hon var hänsynsfull.

• Eurydike 87

Vissa är säkert så trötta att de inte orkar ses, medan andra använder det som en ursäkt. Du verkar rätt pigg själv, så du kanske helst ska försöka dejta andra pigga typer.

Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet