• Anonym (För pigg?)

Inställda dejter pga trötthet

Jag är man på 40 år, har blivit singel efter långt förhållande. 
    Efter lite dejting via andra håll så har jag nu kommit in på apparna, tinder och hinge...
    Precis som många säkert upplevt, så går det bra ena stunden för att sedan gå... Skit?

Alla jag träffat har minst en gång ställt in något planerat pga "dålig dag" eller bara "trött". Wtf!?!
    Vad är detta? En ok anledning? Själv kan jag inte relatera för jag har min skit i ordning. Eller är det en ursäkt för att slippa träffas?

Jag fattar att kvinnors utbud är enormt mycket större, och att där finns fler fiskar på deras krokar. Så om jag försöker övertolka så läser jag egentligen att där finns något annat som först ska utforskas.

Men jag kan ha fel kanske? Vissa kanske bara är så trötta att de inte orkar ses? Några kvinnor hörninnebsom kan skina lite ljus?

• Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2025-10-23 10:12:03 följande:
    Kan var vad som helst
    En diss
    Vill helre gå på dejt med någon mer lovande som dykt upp
    Helt slutkörd efter kaos på jobbet
    Jag dyker upp nästa år. Är på semester.

Ett tips till TS, var inte seriös med nätdejting. 
  • Anonym (Beror på...)

Jag ställde in en "dejt" för att jag faktiskt inte orkade med att ta in en ny person i mitt liv efter det som hänt någon dag innan. 
    Nu var jag kanske inte supersugen på "dejten" utan mer att jag ger honom en chans, men jag hade aldrig kunnat förutse att någon svartsjuk, rabiat, galen kvinna skulle få något psykiskt anfall och ta ut sin osäkerhet på mig och ringa och gapa och vråla på mig över något som ingen annan än hon själv begriper anledningen till.
    Det blev några ganska kraftigt turbulenta dagar där mina barn drogs in och jag kände att jag behövde landa, andas och försöka sortera ut hur både jag och barnen skulle agera.
    Jag var faktiskt ganska chockad över att någon kunde bete sig så som hon gjorde så jag var mentalt slut. 
    Så jag har avbokat en dejt för att jag var för trött.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (såntärlivet)
    Anonym (För pigg?) skrev 2025-10-22 18:00:55 följande:

Efter lite dejting via andra håll så har jag nu kommit in på apparna, tinder och hinge...
    Precis som många säkert upplevt, så går det bra ena stunden för att sedan gå... Skit?

Alla jag träffat har minst en gång ställt in något planerat pga "dålig dag" eller bara "trött". Wtf!?!
    Vad är detta? En ok anledning? Själv kan jag inte relatera för jag har min skit i ordning. Eller är det en ursäkt för att slippa träffas?

Jag fattar att kvinnors utbud är enormt mycket större, och att där finns fler fiskar på deras krokar. Så om jag försöker övertolka så läser jag egentligen att där finns något annat som först ska utforskas.

Men jag kan ha fel kanske? Vissa kanske bara är så trötta att de inte orkar ses? Några kvinnor hörninnebsom kan skina lite ljus?

Som regel så om hon inte själv tar initiativ till att boka om så är hon inte intresserad, bara att gå vidare med livet. Man ska aldrig hänga upp sig på eller vänta på en specifik person. Om en tjej är intresserad så märks det.
  • Anonym (Inteintresserade)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-22 20:57:09 följande:

Jag tror att många kvinnor använder Tinder som egoboost. Dom är nog inte så intresserade av att träffas. Många som går i sin egen trygga värld och när det vankas träff så får man kalla fötter.

Det handlar inte främst om det utan att man vill vara säker på att träffa en bra man. Många män avslöjar sig på hur de skriver att de inte är bra män, en del blir arga och hotfulla om man tackar nej eller inte svarar. En massa män överskattar sin attraktionskraft, dessa bör också sägas nej till så de fattar att de måste jobba mer med sig själva för att lyckas.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (såntärlivet) skrev 2025-10-23 15:02:36 följande:
    Som regel så om hon inte själv tar initiativ till att boka om så är hon inte intresserad, bara att gå vidare med livet. Man ska aldrig hänga upp sig på eller vänta på en specifik person. Om en tjej är intresserad så märks det.
    Jo men de har alltid kommit tillbaka med nya förslag efter lite vila, som tur är. Men nu när jag reflekterar så är de flesta av dem personer som har jobb som kan dränera, som stress, patienter och kundmöten.

Jag är nog lite för bekväm på mitt jobb för att förstå hur trött man kan vara när man kommer hem.
    Har haft jobbigare jobb förr, men kan inte minnas hur jag skulle ställt mig till en dejt efter en tuff dag... Men jag antar att det finns risk att jag faktiskt skulle kunna ställa in.

Mina inställda dejter har nog mest skett, eller kanske enbart, under vardagar.
  • Anonym (såntärlivet)
    Anonym (För pigg?) skrev 2025-10-23 18:24:33 följande:
    Jo men de har alltid kommit tillbaka med nya förslag efter lite vila, som tur är. Men nu när jag reflekterar så är de flesta av dem personer som har jobb som kan dränera, som stress, patienter och kundmöten.

Jag är nog lite för bekväm på mitt jobb för att förstå hur trött man kan vara när man kommer hem.
    Har haft jobbigare jobb förr, men kan inte minnas hur jag skulle ställt mig till en dejt efter en tuff dag... Men jag antar att det finns risk att jag faktiskt skulle kunna ställa in.

Mina inställda dejter har nog mest skett, eller kanske enbart, under vardagar.
    Men då kanske de kvinnorna inte hade varit så kul att ha ett förhållande med ändå, om de är så inne i sitt jobb så de är helt slut och inte orkar gå på träff pga av att de bränt ut sig på jobbet. Bättre vänta tills man träffat någon som har en mer avslappnad attityd till sitt jobb då.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (För pigg?) skrev 2025-10-22 18:00:55 följande:

Tänker att många vill vara sitt bästa jag på första dejten. Behöver inte vara så att de är för trötta för att orka släpa sig iväg utan vill göra ett gott intryck. Många kvinnor lägger mycket tid på sitt utseende inför en dejt så det är mycket mer än att bara åka. Är nog den helheten de menar att de inte orkar.
  • Anonym (Kvinna)

Men ibland kan det nog tyvärr också betyda att intresset är svalt. 

Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet