• Anonym (C)

Tid tillsammans

Hej är det orimligt att vilja att den man dejtar/ är ihop med/sambo med ska träffa en en gång i veckan och prata i telefon en gång i veckan? Är det för mycket begärt? 

• Svar på tråden Tid tillsammans
  • Anonym (?)
    Anonym (C) skrev 2025-10-24 14:05:48 följande:
    Tid tillsammans

Hej är det orimligt att vilja att den man dejtar/ är ihop med/sambo med ska träffa en en gång i veckan och prata i telefon en gång i veckan? Är det för mycket begärt? 

Beror väl helt på omständigheter. Det har hänt att vi inte ser varandra på två veckor. Sen har känner jag ett par som på 20 år aldig sovit i olika sängar

Till sist är det upp till en själv. Vill jag leva i denna relation under dessa förutsättningar
  • Anonym (X)
    Tid tillsammans

Nej, det är inte för mkt begärt, tycker jag. Jag tror majoriteten som är tillsammans med någon träffas minst så mkt. 
    Men, alla är olika och har olika behov samt olika förutsättningar. 

Så om du vill träffas oftare och hen inte vill/behöver det, så är ni antagligen inte kompatibla.
  • Anonym (Trond)

Inte orimligt eller för mycket begärt. Alltså inte så att det är på något vis uppseendeväckande.
    Men man kan känna olika och om det då inte matchar eller kan mötas på den punkten så kanske man inte är rätt för varandra.

• TriC

Det är såklart väldigt lite. Då kan man ju lika gärna vara singel. 

• KimLinnefeldt

Om båda tycker att det är okej så är det okej. TS tycker uppenbarligen att det är för lite. Och då är det för lite.

Jag var särbo under en period, men jag tyckte att det blev för magert. Vi träffades bara på helgerna, det var för lite för mig. Så jag gjorde slut. 

• Anonym (S)

Högst en gång i veckan eller minst en gång i veckan? Eller exakt en gång i veckan? 

• Tecum

Inte alls orimligt, det låter snarare som ovanligt lite.

• En glad tjej
    Tid tillsammans

Alla är olika! För mig är det definitivt inte för mycket begärt. Jag vill träffa min särbo så ofta som möjligt. När vi inte ses pratar vi i telefon. Jag skulle tro att vi ses ca fyra dagar i veckan, ibland fem.
  • Anonym (1)

Max 1 gng år. Allt annat är för needy.

• Anonym (C)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-24 16:25:37 följande:

Om båda tycker att det är okej så är det okej. TS tycker uppenbarligen att det är för lite. Och då är det för lite.

Jag var särbo under en period, men jag tyckte att det blev för magert. Vi träffades bara på helgerna, det var för lite för mig. Så jag gjorde slut. 

Nja lite för lite kanske för vad jag önskar men det e ändå helt ok/ godkänt. jag tycker det är för lite om man träffas mer sällan än en gång i veckan typ 1 ggn varannan vecka eller en gång i månaden tycker jag e för lite. Och jag menar inte perioder där man har annat tex kan det finnas perioder där nån måste va bortrest längre eller tex har egna sjuka barn på eget håll då är inte en gång i veckan ett måste men generellt de flesta veckorna på året ska va minst en gång i veckan för att vara något. Tycker jag har orimligt låga krav de flesta par jag känner ser varann varje dag med undantagsfall även där då. 

helst skulle jag träffas 2 till kanske 3 ggr i veckan för att vara nöjd. Många sambos ses ju varje dag men det e inget krav för mig. Vet många som inte klarar av när partnern lämnar de själva end en natt.. jeezes. 

hur ofta hade du velat setts för att vara nöjd? 

• Anonym (C)
    Anonym (S) skrev 2025-10-24 16:38:27 följande:

Högst en gång i veckan eller minst en gång i veckan? Eller exakt en gång i veckan? 

Minst en gång i veckan men det kan ju funka om det e den andres högst en gång i veckan för då möts man ju i att det blir en gång i veckan.
    för mig va kravet minst en gång i veckan med undantagsfall. Och om det blir många undantagsfall så får man väl kompensera ibland. Om den inte kunde på 3 veckor så kanske den Kunde ses 1 ggr den 4e veckan. Behöver inte kompensera varje gång och vissa veckor som lov etc. Kan räknas bort.
  • Anonym (C)
    TriC skrev 2025-10-24 16:06:31 följande:

Det är såklart väldigt lite. Då kan man ju lika gärna vara singel. 

Ja nästan så.. blev det nu, hade greppat brödsmulmor för länge där man missat denna en gång i veckan. är värd mer men är ändå ok med relativt lite. Då pratar vi relation ett riktigt par med liv ihop och träffa släkt och resor etc.. inte en älskare/ älskarinna eller typ en kompis / situationship. 
  • Anonym (C)
    Anonym (1) skrev 2025-10-25 01:57:13 följande:

Max 1 gng år. Allt annat är för needy.

Har man ens få en relation om man bara ses en gång per år?? Låter mer som en vän som man catch up with efter ett år och om båda vill har s*x den enda gånger om båda inte är asexuella då. 

relation då menar jag ett par att man är ihop som ett par. Kan ett par bara ses en gång per år?? Tror det är väldigt få som skulle hålla med 

• Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2025-10-28 16:24:32 följande:
    Minst en gång i veckan men det kan ju funka om det e den andres högst en gång i veckan för då möts man ju i att det blir en gång i veckan.
    för mig va kravet minst en gång i veckan med undantagsfall. Och om det blir många undantagsfall så får man väl kompensera ibland. Om den inte kunde på 3 veckor så kanske den Kunde ses 1 ggr den 4e veckan. Behöver inte kompensera varje gång och vissa veckor som lov etc. Kan räknas bort.
    Menar om den inte kunde ses så kanske den kunde ses 2 ggr den 4e veckan som ngn slags kompensation. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (C) skrev 2025-10-28 16:20:37 följande:

Nja lite för lite kanske för vad jag önskar men det e ändå helt ok/ godkänt. jag tycker det är för lite om man träffas mer sällan än en gång i veckan typ 1 ggn varannan vecka eller en gång i månaden tycker jag e för lite. Och jag menar inte perioder där man har annat tex kan det finnas perioder där nån måste va bortrest längre eller tex har egna sjuka barn på eget håll då är inte en gång i veckan ett måste men generellt de flesta veckorna på året ska va minst en gång i veckan för att vara något. Tycker jag har orimligt låga krav de flesta par jag känner ser varann varje dag med undantagsfall även där då. 

helst skulle jag träffas 2 till kanske 3 ggr i veckan för att vara nöjd. Många sambos ses ju varje dag men det e inget krav för mig. Vet många som inte klarar av när partnern lämnar de själva end en natt.. jeezes. 

hur ofta hade du velat setts för att vara nöjd? 

Bra fråga... Hm... Jag hade velat ha kontakt i stort sett varje dag, åtminstone på telefon. "Hur har din dag varit", typ.

Och gärna fysiskt möte ett par gånger i veckan. Inte nödvändigtvis sex, men en kram och en kopp kaffe åtminstone.
Svar på tråden Tid tillsammans