• Anonym (Inlagd)

Ensamstående måste vara inlagd , soc tar barnen?

Jag har2 st  tonåringar 14 o 16 och måste bli inlagd.   Skrev frågan på ett annat forum o då får jag svar att soc ta barnen om jag är på sjukhuset?!! Vafan! Är de sant? Jag har 7 syskon om är vuxna. Varför ska de placeras sol/LVU för att jag är på sjuktyp en vecka? Pappan finns inte i bilden men jag syskon som är vuxna o bor nära som kan hjälpa till tar verkligen soc barn då ?
    Ge mig hopp någon nu vågar jag inte ska sjukvård pg det men måste egentligen 
    Ja?g fattar 0 o om man måste föra operation o är inlagd en vecka så jag man bli av med sina barn. ? 
    Seriöst??!!?? Hjälp jag ledtider ev smärtor och vågar inte ta hjälp pg detta. 

• Svar på tråden Ensamstående måste vara inlagd , soc tar barnen?
  • Anonym (betty)

Du har tonåringar och stöd av anhöriga. Sök vård. Soc tar inte barn för något sånt men det kan behövas säkerställas att de får stöd vilket de har med anhöriga+ att de inte är små barn. Små barn kan hamna i jourhem men i den åldern lär det inte vara någon fara.

• Anonym (Sussi)

Är man ensamstående och saknar barnvakt så kan soc hjälpa till, så att barnen tas om hand av vuxna medan man är inlagd. Men det betyder inte att de gör ett omhändertagande ifall du redan har fixat så att barnen har det stöd de behöver. 

Har de någon de kan bo hos (eller som kan bo med dem) ifall de inte vill vara själva hemma? 

• Jemp

Självklart gör de inte det.
    Jag gissar på att ni missförstått varandra huruvida du har stöd/nån barnen kan vara hos eller behövde stöd från det offentliga den aktuella veckan?

Svar på tråden Ensamstående måste vara inlagd , soc tar barnen?