• Anonym (Undrande)

Strypsex

Min särbo gillar att ta lätta stryptag på mig. Jag säger nej till detta! Vet någon här vem/varför man gillar det?
    Vi är ett par i 60 årsåldern!

• Svar på tråden Strypsex
  • KimLinnefeldt

Spänningen. Men man bör vara väldigt försiktig, bara ta ett löst grepp och bara om mottagaren gillar det.

Även lättare stryptag kan minska syret och skada hjärnan. 

• Tukt

Nästan all sex har djupa kopplingar till psyket, även om man inte märker det själ. Ganska vanligt man kanaliserar känslor via det sexuella. Både positiva men även negativa sådana..

• Anonym (Porrskadad)

Han är sannolikt porrskadad.
    Om du googlar finns det jättemycket att läsa om detta. Särskilt vanligt är det hos ungdomar,  där killarna vuxit upp med obegränsad tillgång till porr på nätet,  och tjejerna tror att de måste ställa upp på strypsex för att inte vara tråkiga.
    Men en oerhört farlig praktik att ge sig på. Strypsex kan i värsta fall leda till döden, eller också hjärnskador.  Även lätta strypgrepp kan leda till syrebrist som gör att den drabbade får koncentrationsproblem och/eller upplever att det går trögare att tänka.

• Anonym (Me like)

Jag gillar när min partner gör det. Bara ett fast tag, inget för att begränsa lufttillförseln rent fysiskt, men tanken på att han skulle kunna göra det för att kontrollera mig är en annan sak. Jag behöver just att han tar kontrollen över min kropp... 

• Anonym (C)

Vill du inte så ska han respektera det.

• Anonym (Erika)
    Anonym (Me like) skrev 2025-10-29 18:49:33 följande:

Jag gillar när min partner gör det. Bara ett fast tag, inget för att begränsa lufttillförseln rent fysiskt, men tanken på att han skulle kunna göra det för att kontrollera mig är en annan sak. Jag behöver just att han tar kontrollen över min kropp... 

Jag håller med. Jag blir lugn och känner trygghet när min man håller ner mig. Först stelnar jag till, det känns som att ge sig, och mitt medvetande förflyttas till känslorna och hjärnan får äntligen vila. 

Men syftet är inte att begränsa syret! Jag vill bli omtöcknad av njutning, inte av syrebrist.
  • KimLinnefeldt

Nu har det kommit förslag (från liberalerna?) om att förbjuda strypsex. I ett friskt förhållande borde man kunna reglera "halsgrepp" på ett sätt som båda gillar.

• Anonym (Me like)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-30 15:28:30 följande:

Nu har det kommit förslag (från liberalerna?) om att förbjuda strypsex. I ett friskt förhållande borde man kunna reglera "halsgrepp" på ett sätt som båda gillar.

Vilken tur att jag aldrig skulle anmäla min partner för att han tar ett fast, icke lufttäppande tag om min hals.... 
  • Anonym (Ojdå)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-30 15:28:30 följande:

Från det som tidigare var folkpartiet alltså?

Mer seriöst så ska man läsa på innan man gör det där.
Svar på tråden Strypsex