• Anonym (Hjälp)

Visst är dem negativa testen?

Hej!

Jag skulle behöva eran hjälp. Började att ta ägglossningstest förra veckan då jag började få känningar av ägglossning. Hade alla symptom som jag brukar få men ägglossningstesten blev aldrig riktigt starka (bifogar bild). Fick sen som vanligt ökad kroppstemperatur och hade även oskyddat sex en av dagarna när det var som starkast av testen. Men visst inte hade jag någon ägglossning? Jätterädd för att ha blivit gravid... 

• Svar på tråden Visst är dem negativa testen?
  • Aliona

Ja, jag tycker att alla testen ser negativa ut - men är du säker på att du inte har druckit eller kissat innan testen och att du har tagit dem på rätt tid på dygnet? 

• Anonym (W)

Det är möjligt att du hade ägglossning vid de starkaste testen. Tekniskt sett är de inte positiva, men du kan ha missat tidpunkten för när de var det. Jag har t.ex varit med om att få ett tydligt negativt test för att sedan få positivt 2 timmar senare och sen starkt men negativt (ungefär som dina starkaste) 2 timmar efter det. Det är för övrigt väldigt märkligt, helt oförståeligt faktiskt, att välja att ha oskyddat sex när du vet att ägglossning troligtvis är nära, om du inte vill bli gravid. .  . Man bör alltid skydda sig om man inte vill bli gravid men SÄRSKILT när man vet vad det är för tid i månaden, ser att ägglossningstesten är starka och/eller känner av ägglossningssymtom! Spermier lever för övrigt i 5 dygn, vissa mäns spermier kan i optimala miljöer leva upp till 7 dagar. Så du kan bli gravid av sex du hade en vecka innan ägglossning. . .

• Anonym (Hjälp)
    Aliona skrev 2025-10-29 22:09:17 följande:

Ja, jag tycker att alla testen ser negativa ut - men är du säker på att du inte har druckit eller kissat innan testen och att du har tagit dem på rätt tid på dygnet? 

Höll mig typ 4 timmar innan jag tog varje test men har druckit under den tiden. Dem är inte tagna någon speciell tid utan nått kan vara taget på morgon nått på kvällen däremot tog jag flera under samma dag när dem visade som starkast men blev aldrig starkare än dem där.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (W) skrev 2025-10-29 22:11:50 följande:

Det är möjligt att du hade ägglossning vid de starkaste testen. Tekniskt sett är de inte positiva, men du kan ha missat tidpunkten för när de var det. Jag har t.ex varit med om att få ett tydligt negativt test för att sedan få positivt 2 timmar senare och sen starkt men negativt (ungefär som dina starkaste) 2 timmar efter det. Det är för övrigt väldigt märkligt, helt oförståeligt faktiskt, att välja att ha oskyddat sex när du vet att ägglossning troligtvis är nära, om du inte vill bli gravid. .  . Man bör alltid skydda sig om man inte vill bli gravid men SÄRSKILT när man vet vad det är för tid i månaden, ser att ägglossningstesten är starka och/eller känner av ägglossningssymtom! Spermier lever för övrigt i 5 dygn, vissa mäns spermier kan i optimala miljöer leva upp till 7 dagar. Så du kan bli gravid av sex du hade en vecka innan ägglossning. . .

Är man kåt så är man. Vet jag får skylla mig själv men nu var det inte det jag ville diskutera. 
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (c) skrev 2025-10-29 22:23:27 följande:

Ser negativt ut.

Jag tänker de jag med 😃
  • Anonym (Temp)

Om du haft temphöjning skulle jag  definitivt räkna med att du haft ägglossning, de där stickorna kan vara svåra att tyda ibland och inte alltid man ser fullt utslag . 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Temp) skrev 2025-10-30 09:14:50 följande:

Om du haft temphöjning skulle jag  definitivt räkna med att du haft ägglossning, de där stickorna kan vara svåra att tyda ibland och inte alltid man ser fullt utslag . 

Okej varit med om de själv?
Svar på tråden Visst är dem negativa testen?