• Anonym (Agneta4ever.)

Ni män som har tyckt att Agneta Sjödin såg bra ut som yngre, vad tycker ni om henne nu?

Hon har ju visserligen åldrats med värdighet, men hon har ju gått ut med hur hon ser på de åldersmässiga förändringarna i hennes utseende, bl.a. håret. Om ni jämför hur hon såg ut för 15-25 år sedan mot idag, tycker ni fortfarande att hon är snygg?

Nämn gärna exempel på andra kändisar som ni tycker åldrats med värdighet.

• Svar på tråden Ni män som har tyckt att Agneta Sjödin såg bra ut som yngre, vad tycker ni om henne nu?
  • Anonym (Inec)

Carin da Silva. Ser ingen större skillnad på henne idag mot för 15 år sen. Möjligen en liten viktuppgång men det har ju inte nödvändigtvis med åldrande att göra. Starka latinska gener på henne. 

• klyban
    Anonym (C) skrev 2025-11-01 20:10:54 följande:

Alla åldras. 

Visst är det så, och vi blir inte vackrare med åldern heller.
    Men insett en del ska man säga de är såå vackra även upp i åldern och att man inte får säga annat, för då är man dum.

En annan behöver inte många tusendelar för inse man inte blivit vackrare med åren, så så med många andra.

Men sure, för sin ålder ser hon väl bra ut.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Alla åldras)

Man blir inte vackrare med åren. Inte heller Agneta Sjödin. Men hon ser bra ut för sin ålder.

• Agda90
    Anonym (Agneta4ever.) skrev 2025-11-01 19:43:06 följande:
    Ni män som har tyckt att Agneta Sjödin såg bra ut som yngre, vad tycker ni om henne nu?

Hon har ju visserligen åldrats med värdighet, men hon har ju gått ut med hur hon ser på de åldersmässiga förändringarna i hennes utseende, bl.a. håret. Om ni jämför hur hon såg ut för 15-25 år sedan mot idag, tycker ni fortfarande att hon är snygg?

Nämn gärna exempel på andra kändisar som ni tycker åldrats med värdighet.

Jag håller inte med om att man inte bli vackrare med åldern. Alla åldras olika. 

Jag är 45 och såg foto på mig själv nyligen. Har alltid tyckt att jag ser alldaglig ut. Har inte gillat en sak här och en sak där. Så dök det upp ett minne i mitt fb flöde. Jag kollade på bilden. Osminkad, ute i friska luften i skogen en solig höstdag, rosig om kinderna, ro fylld och för första gången på länge tyckte jag själv att jag var vacker. 
    Jag träffade min man för över 25 år sedan. Han har bara blivit snyggare med åren. När vi träffades var det ingen annan kvinna som tittade efter honom direkt. Nu.... När vi har varit ute på krogen med vänner så är det alltid några kvinnor som slänger blickar. Men han ser inte det. Han ser inte att han bara ser snyggare ut ju äldre han blir. 

Jag tycker att kvinnor som Meryl Streep och Jamie Lee Curtis åldras vackert. De ser ut att vara fulla av liv. Inte vet jag om de har eller inte har gjort behandlingar men de ser betydligt mer naturliga ut hela klanen Kardashian någonsin har gjort eller kommer att göra.

En vacker människa är för mig en människa som lever sitt liv och inte hänger sig upp på att behaga andra. 

• Anonym (Inte alla är vackrare som unga)

Man kan bli vackrare med åren. Jag hade ett jättebarnsligt utseende vid 20-25 års ålder, och inte särskilt eftertraktad. Vid 35 vände det och vart precis tvärtom. Nu vid 45+ börjar det gå neråt igen. Så det beror mer på vilken ålder det handlar om. Alla har inte sin peak vid 18-25 år faktiskt .

Elizabeth Hurley ser helt fantastisk ut, som 60 åring slår hon de flesta 35-40 åringar. 

• Anonym (Obehaglig)

Sjödin har alltid sett bra ut rent fysiskt. Givetvis såg hon bättre ut som ung, men hon ser fortfarande bra ut. Men det är något obehagligt över henne.

Jag tycker hennes tidigare "parhäst" Gunde Svan är söt. Han var söt som ung, söt som gammal. Han har alltid varit gullig.

• Anonym (Obehaglig)
    Anonym (Obehaglig) skrev 2025-11-03 11:30:31 följande:

Sjödin har alltid sett bra ut rent fysiskt. Givetvis såg hon bättre ut som ung, men hon ser fortfarande bra ut. Men det är något obehagligt över henne.

Jag tycker hennes tidigare "parhäst" Gunde Svan är söt. Han var söt som ung, söt som gammal. Han har alltid varit gullig.

Missade att det var för män, trots titeln. Sorry!
  • Anonym (Magnus)

Det är klart att man inte blir snyggare ju äldre man blir. Agneta var snygg förr och även nu, men hon var snyggare när hon var yngre såklart. 

• Anonym (Agneta4ever.)
    Anonym (Magnus) skrev 2025-11-03 15:14:09 följande:

Det är klart att man inte blir snyggare ju äldre man blir. Agneta var snygg förr och även nu, men hon var snyggare när hon var yngre såklart. 

Sitter väl ändå i betraktarens öga. Det finns bevisligen folk som faktiskt ser bättre ut som äldre. Problemet är väl att de flesta tror att de måste chansera med åldern och man blir som man tänker.
  • Anonym (Alla åldras)
    Anonym (Agneta4ever.) skrev 2025-11-03 16:24:46 följande:
    Sitter väl ändå i betraktarens öga. Det finns bevisligen folk som faktiskt ser bättre ut som äldre. Problemet är väl att de flesta tror att de måste chansera med åldern och man blir som man tänker.
    Så man blir snyggare när man tänker att man är snygg? Jag förstår att utstrålningen påverkas lite, men en 60åring kan knappast tänka sig snyggare än en 30åring.
  • stallet90

Hon var typ Sveriges största programledare runt millenieskiftet och väldigt folkkär. vad hände? Självvald nedtrappning? Har hon lett melodifestivalen någon gång?

• Anonym (Jolie)
    Anonym (Alla åldras) skrev 2025-11-03 20:27:19 följande:
    Så man blir snyggare när man tänker att man är snygg? Jag förstår att utstrålningen påverkas lite, men en 60åring kan knappast tänka sig snyggare än en 30åring.
    Jodå, en 60-åring    kan vara snyggare än en 30-åring med rätt gener.
  • Anonym (Alla åldras)
    Anonym (Jolie) skrev 2025-11-03 20:33:53 följande:
    Jodå, en 60-åring    kan vara snyggare än en 30-åring med rätt gener.
    Typ inte? 1 på miljonen kanske
  • Anonym (Inte alla är vackrare som unga)
    Anonym (Alla åldras) skrev 2025-11-03 21:02:18 följande:
    Typ inte? 1 på miljonen kanske
    Det kan stämma eftersom man inte automatiskt är vacker för att man är ung. Man har bara mer fördelaktiga förutsättningar för det. 
  • Anonym (MA)

Magdalena Andersson (S) blir bara snyggare och snyggare. Samma sak med Carola. Kylies rumpa är fortfarande världsklass.

Ungefär så.

• Anonym (Alla åldras)
    Anonym (Inte alla är vackrare som unga) skrev 2025-11-03 22:03:57 följande:
    Det kan stämma eftersom man inte automatiskt är vacker för att man är ung. Man har bara mer fördelaktiga förutsättningar för det. 
    Det håller jag med om.
Svar på tråden Ni män som har tyckt att Agneta Sjödin såg bra ut som yngre, vad tycker ni om henne nu?