• Anonym (vet ej)

Tror min sambo ljuger att jag är biologisk fader.

Hej alla!

Som rubriken säger så misstänker jag att mitt senaste barn inte är mitt.

Jag gjorde slut med min sambo och hon fick flytta hem till sina föräldrar och vi har också ett äldre barn ihop.
    Efter en månad från att hon flyttat ut så visar det sig att hon är gravid.
    Det är absolut inte omöjligt att jag är pappan när vi hade sex 1-2 gånger och kom en gång i henne innan hon flyttade ut.
    Vi har varit tillsammans i 15 år och alltid oskyddat sex och detta va 3:e gången hon blivit gravid då vi gjorde en abort för länge sen.

Jag har gjort slut med min sambo förut och då låtsades hon va gravid för att vi skulle bli ihop igen. 
    Jag trodde inte henne och sa att hon skulle göra abort och att jag skulle få se fostret.
    Hon var så desperat så hon försökte lura mig med ett hemma gjort foster som var typ en pasta klump och lingon som hon hade lagt i toaletten så jag skulle se "fostret". 
    En av hennes tjej kompisar hade sovit över hos min sambo natten innan jag skulle komma dit på morgonen för att se "fostret" och hon berätta och att min sambo gick upp o ner från köket till toan när hon skulle göra "fostret" under natten. 
    Detta är inte ett skämt, min sambo gjorde detta och det var innan vi hade fått vårt första barn. 

Men nu finns ett barn på riktigt som fick oss att bli tillsammans igen, men jag tror hon försökte bli gravid med en annan snabbt för att bli tillsammans igen genom att bli gravid.

Jag bad henne fixa ett faderskaps test men det vill hon inte för att det va "pinsamt" och hon berätta till mina föräldrar att jag trodde inte barnet va mitt.

Tittade igenom vårt yngsta barn journal och såg att min sambo hade gått på möte där läkaren hade informerat min sambo om DNA-genetik och läkaren skickade remiss för blodprov från oss alla tre.
    Vårt barn hade lite småfel vid födseln och sen finns det risker för ärftliga sjukdomar, därför ska alla lämna blodprov tillsammans.

Detta har inte min sambo berätta för mig utan jag fick reda på det genom att läsa journalen och det har skickats en påminnelse i journalen ett år efter nu från läkaren att inga blodprover har kommit än.

Jag tycker inte att det är konstigt att jag är misstänksam att barnet inte är mitt.

Men hon är en toppen mamma och håller verkligen vardagen ihop och gör allt för familjen.

Jag har DNA testkit hemma men jag har funderat i månader nu och jag ens inte ens om jag vill veta om vår yngsta är min eller inte.
    Men kommer bli tvungen ändå för DNA-genetik för lillens egen säkerhet.

• Svar på tråden Tror min sambo ljuger att jag är biologisk fader.
  • Jemp

Visst har du skrivit om detta förut?

Inte ett dugg konstigt tänker jag, att du vill ta ett dna-test när du är så osäker. Däremot tror jag det är klokt att försöka reda ut dina tankar kring det i förväg, eftersom det är ett barn du är pappa till sen ganska länge som
    jag förstår det.

Det är ju däremot rätt allvarligt att ingen av er följt upp det medicinska behovet..

• Ezmeraldah

Du har fortfarande inte tagit DNA-test och nu startar du en ny tråd? Vad vill du ha för svar? 

• Fjäril kär

Det hör har du skrivit om förut flera gånger. Detta barn måste ju vara ganska stort nu . 
    Är barnet fortfarande obehandlad medicinskt? 
    Det är ju under all kritik om du gått flera år och vetat detta och du själv inte tagit tag i barnets hälsa framförallt men också dna-testet 

Sätt fart nu.  Nu börjar det bli pinsamt med en massa ursäkter. 

• Anonym (z)
    Fjäril kär skrev 2025-11-02 10:46:16 följande:

Det hör har du skrivit om förut flera gånger. Detta barn måste ju vara ganska stort nu . 
    Är barnet fortfarande obehandlad medicinskt? 
    Det är ju under all kritik om du gått flera år och vetat detta och du själv inte tagit tag i barnets hälsa framförallt men också dna-testet 

Sätt fart nu.  Nu börjar det bli pinsamt med en massa ursäkter. 

Känner också igen detta, som sagt dags att sätta fart.
  • Anonym (Jag)

Vad väntar du på? Gör testen. Jag hade plågats enormt av att leva i ovisshet. Barnen har också rätt att få veta sanningen. När de blir stora nog, om det nu skulle visa sig att du inte är pappan. 

• Anonym (M.)

Det finns ju inget att vänta på, bara GÖR testet! Så VET du sedan. Du bestämmer själv vad du vill göra med informationen, du skulle ju t.ex. kunna fortsätta låtsas att du inte vet, och fortsätta vara pappa till detta barn. Men jag tror på att "sanningen gör fri".

• Anonym (Malin)

Bara gör testet oavsett vad din flickvän säger! Dessutom finns en medicinsk rekommendation om att testet ska göras, så det kan du säga om någon undrar.
    Varför de nu ska behöva veta det...?

• Kirenaj68
    Anonym (vet ej) skrev 2025-11-01 20:25:53 följande:
    Tror min sambo ljuger att jag är biologisk fader.

Hej alla!

Som rubriken säger så misstänker jag att mitt senaste barn inte är mitt.

Jag gjorde slut med min sambo och hon fick flytta hem till sina föräldrar och vi har också ett äldre barn ihop.
    Efter en månad från att hon flyttat ut så visar det sig att hon är gravid.
    Det är absolut inte omöjligt att jag är pappan när vi hade sex 1-2 gånger och kom en gång i henne innan hon flyttade ut.
    Vi har varit tillsammans i 15 år och alltid oskyddat sex och detta va 3:e gången hon blivit gravid då vi gjorde en abort för länge sen.

Jag har gjort slut med min sambo förut och då låtsades hon va gravid för att vi skulle bli ihop igen. 
    Jag trodde inte henne och sa att hon skulle göra abort och att jag skulle få se fostret.
    Hon var så desperat så hon försökte lura mig med ett hemma gjort foster som var typ en pasta klump och lingon som hon hade lagt i toaletten så jag skulle se "fostret". 
    En av hennes tjej kompisar hade sovit över hos min sambo natten innan jag skulle komma dit på morgonen för att se "fostret" och hon berätta och att min sambo gick upp o ner från köket till toan när hon skulle göra "fostret" under natten. 
    Detta är inte ett skämt, min sambo gjorde detta och det var innan vi hade fått vårt första barn. 

Men nu finns ett barn på riktigt som fick oss att bli tillsammans igen, men jag tror hon försökte bli gravid med en annan snabbt för att bli tillsammans igen genom att bli gravid.

Jag bad henne fixa ett faderskaps test men det vill hon inte för att det va "pinsamt" och hon berätta till mina föräldrar att jag trodde inte barnet va mitt.

Tittade igenom vårt yngsta barn journal och såg att min sambo hade gått på möte där läkaren hade informerat min sambo om DNA-genetik och läkaren skickade remiss för blodprov från oss alla tre.
    Vårt barn hade lite småfel vid födseln och sen finns det risker för ärftliga sjukdomar, därför ska alla lämna blodprov tillsammans.

Detta har inte min sambo berätta för mig utan jag fick reda på det genom att läsa journalen och det har skickats en påminnelse i journalen ett år efter nu från läkaren att inga blodprover har kommit än.

Jag tycker inte att det är konstigt att jag är misstänksam att barnet inte är mitt.

Men hon är en toppen mamma och håller verkligen vardagen ihop och gör allt för familjen.

Jag har DNA testkit hemma men jag har funderat i månader nu och jag ens inte ens om jag vill veta om vår yngsta är min eller inte.
    Men kommer bli tvungen ändå för DNA-genetik för lillens egen säkerhet.

Krävde du att få se fostret även vid första aborten?
    Jag hoppas att detta är en hittepåshistoria. Annars hör du hemma i ett vadderat rum utan dörrhandtag...
  • Anonym (Malin)
    Kirenaj68 skrev 2025-11-02 19:31:50 följande:
    Jag hoppas att detta är en hittepåshistoria. Annars hör du hemma i ett vadderat rum utan dörrhandtag...
    Bägge hör väl hemma där? Tjejen för att hon gör ett låtsasfoster (helsjukt) och bägge för att de inte tar tag i testet fast det kan hota barnets hälsa.

Tvivlar också på sanningshalten.
  • Anonym (Meh)

Den här texten låter som en fantasitext från USA? Förslag: översätt till engelska och googla efter eventuellt  original!

TS lyser dessutom med sin frånvaro, trots ett antal svar, och njuter säkerligen av att se ett antal upprörda kommentarer här...

Att få kräva att gå se ett självaborterat foster är det tydligaste tecknet på falsarium! Förutom det där med vetemjöl och lingon då...

Skärp till er alla och försök att tänka lite kritiskt här. 

• Anonym (qwerty)

Ja om det handlar om barnets överlevnad så är det ju bara att göra ett test.
    Sedan kan du meddela din sambo att ni måste göra blodproverna för du vet redan sanningen.

Hur du tar det hela är upp till dig. Han du fäst dig vid barnet, kommer du vilja fortsätta vara pappa även om han inte är din biologiskt? Eftersom du undrar redan nu så kommer ju er realtion påverkas oavsett vad, så gör testet.

• Kirenaj68
    Anonym (Malin) skrev 2025-11-02 21:29:49 följande:
    Bägge hör väl hemma där? Tjejen för att hon gör ett låtsasfoster (helsjukt) och bägge för att de inte tar tag i testet fast det kan hota barnets hälsa.

Tvivlar också på sanningshalten.
    Ingen vettig människa tror på detta.
  • SmallLionheart

Jag har fyra barn. Ett barn är mitt bonusbarn som kom tillsammans med min fru. Ett barn kom till där
    omständigheterna (och barnets utseende) är sådana att jag inte har något som helst tvivel att jag är biologisk pappa.

ett barn kom till under omständigheter som gjorde att jag tvivlade på att jag kunde vara pappa. Då beställde jag ett DNA-test när barnet var några månader. Med en bomulls tops topsade jag barnet i munnen och fick svar någon vecka senare att jag är pappan. Så inga tvivel där längre.

mitt allra första barn kom också till under omständighete som gjort att jag stundom tvivlat på att jag är biologisk pappa, men jag är den enda pappan hon har haft och hon är världens bästa dotter, så där kommer jag aldrig att göra dna-tes.

så, dna-test kan absolut tjäna sitt syfte, men det avgör inte vilken relation du måste ha till barnet. 

• Anonym (z)
    Kirenaj68 skrev 2025-11-03 00:45:24 följande:
    Ingen vettig människa tror på detta.
    Nepp.
  • Anonym (Britt)

Är helt ordlös...vilken jä.la kvinna du har, är du så hjärntvättad eller hur hör du inte hur avskyvärt groteskt hon beter sig....??!! Att göra dylika saker visar att hon är kapabel till precis vadsomhelst. Herregud....hur kan du vara ihop med nån som hittar på dylika saker....asså finner bara inte ord.

• Anonym (Allis)

Du tar alltså tillbaka och fortsätter ligga med en störd (tillverka foster- va i hela helvitte?) och uppenbart ljugande kvinna. Dessutom oskyddat sex i 15 år.

Ingen av er låter riktigt klok, du hade alla varningstecken och gick ändå vidare och fick barn med skåpet när du borde ha sprungit din väg.

Jag hade också begärt faderskapstest men vad hjälper det ens?

Du får leva som du har valt, du också.

• Anonym (Sara)
    Kirenaj68 skrev 2025-11-02 19:31:50 följande:

Första gången jag läser om det här men jag tycker båda hör hemma i ett vadderat rum utan dörrhandtag. Både att kräva att få se fostret och att göra ett pasta-foster, det var något av det sjukaste jag har läst. Riktigt sjuka människor. 
    Om han inte trodde på det hade han väl förresten bara kunnat be att få läsa journalen. 

Och de här människorna har alltså två barn.. ?Lite småfel? låter förresten som ett konstigt och obehagligt sätt att prata om sitt barn. Och sen att strunta i att lämna blodprov när läkaren ber om det. Hoppas läkaren eller någon annan gör en orosanmälan om det här är på riktigt. 

Svar på tråden Tror min sambo ljuger att jag är biologisk fader.