• Anonym (Hanna)

Nyduschad och ignorerad

Vi har inte haft sex på en vecka. vi är i 30 årsåldern båda två. Jag kommer in i sovrummet nyduschad (och rakad) medan han sitter vid skrivbordet och läser (?)
    han reagerar inte . Jag ligger 30 minuter på sängen .
    förväntar mig inte sex, men iallafall en blick , en smekning eller att uppmärksamheten riktas mot mig iaf 1 minut. 

hur hade i andra män / kvinnor reagerat på följande scenario?
    är vårt äktenskap rent av dött? 

• Svar på tråden Nyduschad och ignorerad
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (69"-man)
    Fjäril kär skrev 2025-11-01 23:08:49 följande:

Beror ju helt på övrig kontext... 

För en del par skulle detta vara fullkomligt normalt i ett kärleksfullt förhållande med massor av sex i övrigt. Ibland är man inte på topp och det är inga konstigheter. 

Om du på fullt allvar frågar om äktenskapet är på väg utför efter en veckas utebliven  sex så låter det mer som du.är en dramaqueen.    Har det kanske hänt mer? 

Du kanske läste slarvigt men det är inte bara uteblivet sex utan helt utan uppmärksamhet också.
    Antingen finns det något mer i bakgrunden som TS inte berättat som en konflikt eller att han läser för en tenta eller något annat viktigt. Eller så har han tappat intresset för henne.
    Det tillhör ju hyfs och omsorg i en relation att se varandra framförallt känna av när den andra behöver känna sig sedd. Han behöver inte hoppa i säng med henne men en blick och en komplimang hade säkert räckt. Det kostat honom en paus på 60 sekunder.
  • Anonym (Tore)

Min fru har krypit ner i sängen och onanerat.

• Anonym (Abc)
    Anonym (Fjärtkontroll) skrev 2025-11-01 23:50:30 följande:
    Allt tyder ju på att det redan har hänt ts?
    Du verkar vara en otrevlig rackare du.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Tore) skrev 2025-11-02 06:58:26 följande:

Min fru har krypit ner i sängen och onanerat.

Varför i hela friden tror du vi har nytta av den informationen?
  • Lynx123

Så svårt att avgöra utan mer kontext. Om min partner hade tjatat om sex innan och sedan lagt sig naken i sängen och väntat hade jag blivit totalt avtänd. Om ni däremot helt daknar kommunikation så har din partner kanske tröttnat. Eller kan det rent av vara så att du gör mycket väsen för ingenting?

• Anonym (beror på)
    Fjäril kär skrev 2025-11-01 23:08:49 följande:

Beror ju helt på övrig kontext... 

För en del par skulle detta vara fullkomligt normalt i ett kärleksfullt förhållande med massor av sex i övrigt. Ibland är man inte på topp och det är inga konstigheter. 

Om du på fullt allvar frågar om äktenskapet är på väg utför efter en veckas utebliven  sex så låter det mer som du.är en dramaqueen.    Har det kanske hänt mer? 

Jag undrar också lite över kontexten. Att sådana saker händer ibland på grund av yttre faktorer som t.ex. stress eller trötthet är inte konstigt, men om det händer hela tiden under en längre period kan det eventuellt tyda på problem i förhållandet.
  • Anonym (Vänta?)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-11-01 22:02:33 följande:
    Nyduschad och ignorerad

Vi har inte haft sex på en vecka. vi är i 30 årsåldern båda två. Jag kommer in i sovrummet nyduschad (och rakad) medan han sitter vid skrivbordet och läser (?)
    förväntar mig inte sex, men iallafall en blick , en smekning eller att uppmärksamheten riktas mot mig iaf 1 minut. 

Varför låg du i 30 minuter på sängen, gjorde du ingenting? Hade min partner gjort så hade jag blivit rätt irriterad till slut. Hon hade i det scenariot troligen kommit fram till mig där jag satt, jag hade blivit glad. Om hon tyst hade lagt sig på sängen så hade jag ju tittat på henne och sagt något, antingen hade jag gått fram till henne eller så hade jag sagt att jag har jobb jag måste göra t ex. Enda gången ingen skulle kommunicera är om vi har haft ett jobbigt gräl innan och jag har sagt att jag behöver en stund själv. Om jag då ändå inte blir lämnad i fred så skulle det kunna bli jobbigt.
  • baaa
    Anonym (Hanna) skrev 2025-11-01 22:02:33 följande:
    Nyduschad och ignorerad

ännu en korkad tråd inom sex. ta bort sex ifrån familjeliv. 
  • Anonym (Ok)
    baaa skrev 2025-11-02 11:11:40 följande:
    ännu en korkad tråd inom sex. ta bort sex ifrån familjeliv. 
    Vem avgör om tråden är korkad tänker du?
  • Anonym (Y)

Det kanske var en sjukt bra bok bara 

• Anonym (Sidenmjuk)

Jag är inte mycket för passivitet.

Om jag ville något hade jag gått fram till mannen naken och sagt:
    - Du jag har en sak till dig om det inte stör för mycket...?

• Anonym (Bert Smärt)

Hos oss är det tvärt om. Hon har bett mig att inte titta lystet på henne när hon går naken genom rummet. Jag gör mitt bästa, men det är svårt. Hon är ju så läcker...

• Anonym (Q)

Varje gång min fru är nyduschad vill jag gå ner på henne! 

Svar på tråden Nyduschad och ignorerad