• Anonym (?)

Varför gjorde han så? Relationer..

Jag och mitt ex har alltid haft vardaglig och bra kontakt, inget större. Vi har alltid kommit tillbaks till varandra Trots att vi haft förhållanden.  Mitt från ingenstans skriver han att han aldrig mer vill ha kontakt med mig och att han valt att radera/blocka mig överallt men att han önskar mig allt gott? Han ville förklara sig via telefon men jag ville inte ge honom den luften, så nu är jag totalt blockad överallt. det kom väldigt plötsligt. Hur reagerar man nu om man exempelvis ser honom ute? 

han började från ingenstans dra upp massa gammalt, som hände för kanske 4 år sedan? Sedan kom då blocken nu då. känner mig ledsen.  känns väldigt off/on beteende. (Har ei gjort något)

• Svar på tråden Varför gjorde han så? Relationer..
  • EpicF

Han gjorde så för att inte vill ha kontakt med dig, är värdig med dig och vill inte att du ska kontakt honom. Bara glöm och gå vidare. 

• Anonym (T)

Han kanske har insett att han inte kommer vidare om ni inte släpper varandra. Synd att du inte lyssnade på förklaringen. 

• Anonym (Hm)

Kan ju vara att han faktiskt träffat någon han vill vara seriös med nu. Att man fortsätter komma tillbaka till varandra trots förhållanden är ingen bra egenskap i Varken honom eller dig. Men vill man träffa honom seriöst så slutar man nog ändå. känns som ett troligt scenario här 

• Anonym (?)
    Anonym (Hm) skrev 2025-11-03 18:27:26 följande:

Kan ju vara att han faktiskt träffat någon han vill vara seriös med nu. Att man fortsätter komma tillbaka till varandra trots förhållanden är ingen bra egenskap i Varken honom eller dig. Men vill man träffa honom seriöst så slutar man nog ändå. känns som ett troligt scenario här 

Precis! Men tycker bara det är så himla taskigt, för vi har inte alltid haft super kontakt, men att liksom blocka överallt känns väldigt överdrivet. Vi bor dessutom jätte nära så kommer bli oerhört stelt. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (?) skrev 2025-11-03 18:30:06 följande:
    Precis! Men tycker bara det är så himla taskigt, för vi har inte alltid haft super kontakt, men att liksom blocka överallt känns väldigt överdrivet. Vi bor dessutom jätte nära så kommer bli oerhört stelt. 
    Ja Jag fattar grejen. En artig nickning skulle jag köra med om ni stöter på varandra. Men inget mer än så. Finns ju chans att han faktiskt blockar upp och förklarar sig längre fram också, men det får tiden utvisa. 
  • TL12

kommit till Insikt 
    han måste gå vidare i livet och det kan han bara göra om han släpper dig. 
    Han är väl inte skyldig dig nån förklaring ? 

• Anonym (Pu)
    Anonym (?) skrev 2025-11-03 18:30:06 följande:
    Det är väl även taskigt av dig att inte lyssna på hans förklaring?
  • Anonym (Kim)

Ni har inte riktigt varit färdiga med varandra om det är det du menar med att alltid kommit tillbaka till varandra. Vad har det eg inneburit. Har ni sexat trots att ni haft andra pågående relationer? Lure som kk? 

Du har dig själv att skylla när du inte ville ge honom luft att förklara. Du kan inte sitta och jama om det nu. Du har valt det själv. Nu var han gått vidare och kanske satsar på exklusivitet med annan partner. 

• Anonym (Hur)
    Anonym (?) skrev 2025-11-03 18:19:30 följande:

Han ville förklara sig via telefon men jag ville inte ge honom den luften

Detta förstår jag verkligen inte hur du tänker kring? Varför ville du inte ge honom  chansen att förklara på telefonen? Handlar det om prestige?
  • Dexter dot com

Eftersom du inte ens tyckte han var värd att få prata med dig så såg han väl ingen anledning att ha kontakt med dig.

• Anonym (M.)

Du borde ha tagit chansen att prata ut om det i telefon. Det är inte hans fel att du tackade nej till den chansen. Han hade för övrigt haft rätt att blocka dig ÄVEN utan att erbjuda möjlighet till ett förklarande samtal först. 

Om jag ska gissa vad som hänt, så tror jag att han har träffat Den Rätta nu, den som han vill satsa på. Och då skulle du vara ett problem. Den nya kvinnan kanske redan har frågat vem du är och varför ni har så mycket kontakt, vissat oro och obehag. Och som sagt - han vill satsa på henne och då måste du bort ur hans liv, innan du förstör hans relation Det är inte konstigt. 

(Ovanstående gäller såklart bara om ni inte har gemensamma barn, men det skrev du inget om att ni har.)

• Anonym (A)
    Dexter dot com skrev 2025-11-04 08:07:34 följande:

Eftersom du inte ens tyckte han var värd att få prata med dig så såg han väl ingen anledning att ha kontakt med dig.

Det tror jag med.
  • Anonym (Hmm)

Sååå han ville förklara varför, du ville inte ge honom den luften att förklara så nu frågar du istället familjeliv varför han gör som han gör. Du föredrar alltså att främlingar ska spekulera hellre än du faktiskt lyssnar på honom. Undrar varför er relation tog slut..

Svar på tråden Varför gjorde han så? Relationer..