Anonym (Ordningsmannen) skrev 2025-12-05 11:28:22 följande:
Att tränga sig in I någon annans hem olovandes är olagligt.
Det som flera skribenter försöker göra är att låtsas som att jag tycker att det är rätt av exmaken att tränga sig in i hennes bostad.
Det är en förvrängning av sanningen och av det jag har skrivit.
Det som jag i själva verket har gjort är att jag har påtalat att t.ex Agda90 uttrycker sig på ett mansfientligt sätt.
Detta är två olika saker. Jag vill att vi håller isär dessa saker.
Är det rätt, moraliskt eller juridiskt, att förvränga vad andra människor skriver?
Är det rätt att bilda en mobb i tråden för att någon har mod att protestera?
Är det rätt att hota med juridiska åtgärder?
Är det rätt i andra trådar rätt kalla män misogyna, kvinnohatare och incels medan i denna tråden börja prata om förtal när jag skriver att någon är manshatare. Är det ett konsekvent agerande?
Du, det är hög tid att sluta kasta sten i glashus!
Jag är ingen manshatare men du är kvinnohatare eftersom du inte förstår. Men jag kan förtydliga för dig.
TS är kvinna som haft en stökig separation där hon har upplevt obehag pga sin fd man. Det är fakta. Det kan man läsa sig till ganska enkelt i det TS skriver.
TS vill inte ha sin fd man i sitt hem. Han har inte blivit inbjuden att rota runt i hennes saker. Det är fakta nummer 2.
Som KVINNA känner jag ganska stort obehag när jag läser det TS skriver. Tankar som väcks är om den fd mannen kan ta till fysiskt våld. Som kvinna hade jag vägrat att släppa in en man i mitt hem om det hade funnits minsta lilla tecken på våld. Män brukar vara starkare än kvinnor. Jag hade skyddat mig. Det har INGET med manshat att göra.
Däremot om du inte kan förstå att TS vill skydda sig, och får råd utifrån det, då måste du vara en kvinnohatare som tycker att det är ok att en fd man gör vad sjutton han vill och gärna får använda kvinnan som en slagpåse annars är kvinnan en manshatare.