• Anonym (Njammsqn)

Ny relation med barn,snart jul

Hej
    Är i ny relation sen våras med en underbar man
    Har har 2 barn och jag har 2...dock ör mina mycket äldre.
    Jag är på väg att flytta in hos honom och vi har diskuterat bla jul högtider över lag.
    Han har ett ex som håller fast i hans familj sen dom separat typ 3 år sen
    Hon blir också inbjudan till saker med hans familj även om hon inte har barnen då och Detta börjar bli jobbigt mest för mig då hag aldrig får chanske att lära känna hans sida och dels för honom för då känns det inte som vi att " vi är det tillsammans"
    Men vissa i hans familj förstår lnte varför det är ett problem just nu sen han träffat mig...han har förklarat många gånger men det verkar inte hjälpa.Nu handlar det bara om ett enkelt kalas bara och vi har barnen.
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Ny relation med barn,snart jul
  • Anonym (W)

Ni kan ju skapa nya traditioner då och bjuda in själva till jul. Då bjuder ni de som ni vill bjuda in.

Om de prompt vill fira med henne på julafton kanske ni kan bjuda in på juldagen och bara skicka barnen dit...så slipper du och din kille delta. 

• Anonym (Njammsqn)
    Anonym (W) skrev 2025-11-04 14:08:50 följande:

Ni kan ju skapa nya traditioner då och bjuda in själva till jul. Då bjuder ni de som ni vill bjuda in.

Om de prompt vill fira med henne på julafton kanske ni kan bjuda in på juldagen och bara skicka barnen dit...så slipper du och din kille delta. 

Tack för svar
    Ja vi kanske måste skapa nya egna traditioner men jag tycker att det är tråkigt att dom inte vill acceptera att vi inte vill fira med henne,är det typ kalas eller något,bjud den som har barnen liksom,

Vi vill bara att dom ska förstå att saker och ting ändras likaså relationer
  • Agda90
    Anonym (Njammsqn) skrev 2025-11-04 14:05:21 följande:
    Ny relation med barn,snart jul

Hej
    Är i ny relation sen våras med en underbar man
    Har har 2 barn och jag har 2...dock ör mina mycket äldre.
    Jag är på väg att flytta in hos honom och vi har diskuterat bla jul högtider över lag.
    Han har ett ex som håller fast i hans familj sen dom separat typ 3 år sen
    Hon blir också inbjudan till saker med hans familj även om hon inte har barnen då och Detta börjar bli jobbigt mest för mig då hag aldrig får chanske att lära känna hans sida och dels för honom för då känns det inte som vi att " vi är det tillsammans"
    Men vissa i hans familj förstår lnte varför det är ett problem just nu sen han träffat mig...han har förklarat många gånger men det verkar inte hjälpa.Nu handlar det bara om ett enkelt kalas bara och vi har barnen.
    Hur hade ni gjort?

Ni träffades i våras och ska redan flytta ihop? Och dessutom är det saker som inte är utredda med ex och hans familj?
    Stanna upp här och vänta med att flytta ihop tills ni har rett ut alla frågor annars blir det kaos istället. Sen dyker det upp inlägg om 6 månader att ungarna hatar dig, att ni bråkar och förhållandet håller på att dö. 
  • Tow2Mater

Ni bjuder in vilka ni vill till era kalas. Jag antar ni inte tänker diktera for farmor och farfar vilka de bjuder in eller inte, till sina kalas.

• Jemp

Oj vilken rörig trådstart. Vad är frågan?

Handlar det om jul eller kalas? Handlar det om att du inte blir inbjudan, eller om att du har något emot exet? Eller är frågan vilka ni själva ska bjuda in?

Svar på tråden Ny relation med barn,snart jul