• Anonym (Xenia)

Gift vid första ögenkastet säsong 13 (vinter)

Finns det ingen sådan tråd?

Det är alltså tre heterosexuella par (Yury och Patrik, Hanna och Abtin, Malin och Jimmy) och ett homosexuellt par (Hampus och Tobias).

Det har inte gått så bra för  bögparen tidigare, inte ett enda som ville fortsätta vara gifta. Den här gången tyckte jag först att det verkade positivt. De verkade gilla varandra från början. Både hade knullat runt flitigt men haft svårare att få till ett seriöst förhållande.

Jag tyckte Hanna var väl besatt av sin systerdotter, det var som om det var hennes egen dotter. När man ska lära känna en man för att se om man ska fortsättta vara gifta, ska man koncentrera sig på honom.

Men sen visade det sig finnas andra problem också, båda hade svårt med tillit.

När Hanna pratade med psykologen blev jag förvirrad, det var som hon pratade med sig själv. Både hon och psykologen hade ljust hår och samma frisyr, långt rakt hår med mittbena.

• Svar på tråden Gift vid första ögenkastet säsong 13 (vinter)
  • Tecum

Det går knackigt för alla paren, inget känns riktigt kompatibelt. De är märkligt avvaktande och tycks ha stora tillitsproblem. Eller är de väldigt kräsna, svårt att säga för en utomstående. Bögparet och Malin/Jimmy kan lägga ner direkt, det är bara plågsamt att se dem kämpa. Hanna gömmer sig bakom systerdottern, en relation som känns nästan osund. Om hon inte vågar sätta sin man som nummer ett kommer hon att få det svårt i alla kommande kärleksrelationer. Jag trodde på Yury och Patrik, men tydligen känner han inte någon attraktion.

• Xenia

Det har inte gått så bra för bögparen hittills. Men jag trodde först på Tobias och Hampus. Både har knullat runt förr men längtar nu efter ett långvarigt och seriöst förhållande.

Men det är som om deras ONS förstört deras förmåga att knyta an.

(Jag skrev ett längre inlägg först men när jag skulle posta det försvann allt. Det blir aldrig lika bra när jag ska skriva om något.)

• Xenia

När det gäller Hanna och Abtin så verkade det först som Hanna hade med sig en egen liten dotter men det var hennes systerdotter. Hon var för mycket med henne tyckte jag, nu gällde det först att lära känna sin man under dessa veckor.

Men sedan verkar de också ha tillitsproblem och Hanna hade något tidigare traumatiskt förhållande som spökade.

Men att alla har problem med tillit och kommunikation, det är väl väntat. Annars skulle de skaffat sig partner på egen hand ocn inte behövt GVFÖ och deras psykologer och sexologer.

• Postman

Jag tycker att denna säsong tydligt visar vilka problem folk har idag när det gäller relationer. Det är inte konstigt att det föds för få barn. 

• Tecum
    Xenia skrev 2025-11-08 01:53:45 följande:

När det gäller Hanna och Abtin så verkade det först som Hanna hade med sig en egen liten dotter men det var hennes systerdotter. Hon var för mycket med henne tyckte jag, nu gällde det först att lära känna sin man under dessa veckor.

Men sedan verkar de också ha tillitsproblem och Hanna hade något tidigare traumatiskt förhållande som spökade.

Men att alla har problem med tillit och kommunikation, det är väl väntat. Annars skulle de skaffat sig partner på egen hand ocn inte behövt GVFÖ och deras psykologer och sexologer.

Jag tänker likadant, varför är så snygga och sociala personer singlar? Men i år verkar de knepigare än vanligt...
  • Tecum

Vad tycker ni om övningarna, man hade återuppliva Gollum och gjort honom till terapeut... Totalt misslyckat och de vanliga terapeuter verkar ha abdikerat då fallen är för svåra i år.

• Postman
    Tecum skrev 2025-11-08 10:51:37 följande:

Vad tycker ni om övningarna, man hade återuppliva Gollum och gjort honom till terapeut... Totalt misslyckat och de vanliga terapeuter verkar ha abdikerat då fallen är för svåra i år.

Tyckte det kändes väldigt märkligt och smått desperat på nåt sätt. Kändes som tv fick svårt att göra tv typ och bara var tvunget att hitta nåt som kunde sticka ut. 
  • Xenia

(Jag hade skrivit ett långt inlägg tidigare men upptäckte att det inte var med. Det händer mig jämt, jag skriver och postar men det kommer inte fram.)

Jimmy ställde en massa frågor till Malin tidigare för att lära känna henne. Han blev besviken när hon inte gjorde detsamma, som om hon var helt ointresserad. Men en del frågor tyckte jag var kontiga eller helt irrelevanta.

Sedan var hon inte hans typ heller. Han vill ha någon mer feminin, typ prinsessan Tuvstarr. Ingen som rapade högt. Men kanske hade alla hans tidigare förhållanden stupat på att ingen orkar vara ljuv prinsessa hela tiden.

Dessutom innebär ju konceptet att man går direkt från bröllop till vardag. Uppvaktningsperioden hoppar man över.

Så Malin och Jimmy hoppade av i förtid.

• Tecum

Malin och Jimmy var en usel match från början, jag sa direkt efter bröllopet att det inte kommer att hålla. Det började med att hon sa att "han är inte en sån kille som jag brukar dejta". Så det började dåligt och blev bara sämre, det var närmast plågsamt att se dem. De var på helt olika plan och jag förstår inte hur man kunde papa ihop dem?

Flera av paren säger att de behöver mer tid för att bli intima. Men alltså, de har ju fått mycket mer tid än vanliga par som dejtar! De har levt tillsammans 24/7 medan andra par bara träffas då och då. De har sett varandras goda och dåliga sidor och borde känna tydligt om det funkar eller ej. Jag tolkar det till att det INTE funkar men de vill/får inte säga det då det måste bli ett antal TV-program.

• Xenia

De får ju peka ut på foton vilka de tycker är attraktiva, så de borde ju få någon som passar dem utseendemässigt. Men attraktion hänger inte bara på utseendet utan också beteende och utstrålning.

Malin verkade uttråkad och sur redan i början, som om hon redan kände, han är inte för mig. Trots att Jimmy i början var rätt snäll. Möjligen för snäll?

Men jag misstänker att hon var en som gillade tuffa "bad boys". Antagligen hade det inte gått så bra och hon ville nu träffa andra sorters män. Och det hade hon sagt till produktionen. Men i praktiken är det fortfarande sådana män hon tänder på. Jimmy var ingen "riktig man" i hennes ögon. Hon sa  själv också att hon kunde blir otrevlig mot män som var "för snälla".

Tycker jag sett flera "Malintyper" i GVFÖ.

• Tecum
    Xenia skrev 2025-11-14 21:26:09 följande:

De får ju peka ut på foton vilka de tycker är attraktiva, så de borde ju få någon som passar dem utseendemässigt. Men attraktion hänger inte bara på utseendet utan också beteende och utstrålning.

Malin verkade uttråkad och sur redan i början, som om hon redan kände, han är inte för mig. Trots att Jimmy i början var rätt snäll. Möjligen för snäll?

Men jag misstänker att hon var en som gillade tuffa "bad boys". Antagligen hade det inte gått så bra och hon ville nu träffa andra sorters män. Och det hade hon sagt till produktionen. Men i praktiken är det fortfarande sådana män hon tänder på. Jimmy var ingen "riktig man" i hennes ögon. Hon sa  själv också att hon kunde blir otrevlig mot män som var "för snälla".

Tycker jag sett flera "Malintyper" i GVFÖ.

Jag har också sett Malintyperna, de har haft relationer med "fel" killar och så vill de ha något annat. Men inser inte att de inte attraheras av den typen av män. Och när kvinnan drar sig undan försöker mannen vara än mer tillmötesgående och förstående. Varpå kvinnan blir än mer avtänd.
  • Tecum

Fiasko för "experterna" i GVFÖ, inget par ville fortsätta vara gifta. Det var i och för sig väntat, det har gnisslat hela tiden. Man såg hur lättad i synnerhet Hanna var när hon fattat beslutet, hon gjorde förstås rätt men det är ändå lite sorgligt. Matchade med all den vetenskap som finns, ändå går det inte.

Svar på tråden Gift vid första ögenkastet säsong 13 (vinter)