9 månader gammal bebis, vad händer vid separation?
Vi har två gemensamma barn, yngsta är 9 månader gammal. Sen en tid tillbaks (innan hon föddes) är vi särbo på deltid av olika anledningar, delvis på grund av hans jobb men också att det inte riktigt funkar att bo tillsammans på heltid. Han hjälper knappt till hemma, det är en av anledningarna..
Äldre barnet brukar vara hemma hos honom ibland och sova en natt eller två men dottern som är 9 månader gammal har inte sovit en enda natt utan mig (vi sover tillsammans) , det längsta jag har varit borta från henne är ca 5 timmar en gång. 1-3 timmar ungefär några andra gånger. Jag ammar henne , hon dricker inte ersättning eller välling alls men har börjat äta mat. Pappan vill knappt passa henne när jag går och handlar för han säger att hon blir ledsen men han hotar med att ha henne halva tiden om vi gör slut.
Vad tror ni? Vad kommer att hända om vi gör slut? Kommer han att få ha henne halva tiden? Förstår att det inte blir varannan vecka så här tidigt men hur blir det? Tar de hänsyn alls till att jag ammar? Kommer hon behöva sova hos honom nu? Jag vet att det inte kommer gå bra alls , om hon vaknar och jag inte kommer direkt är hon helt otröstlig.. Han blir jätteirriterad när han blir väckt och har sovit på soffan när hon har varit förkyld och vaknat ofta ..
Det gör så ont i mig att ens tänka på hur det kommer bli för henne. Och jag kan säga att det är enda anleningen just nu att jag är kvar med honom, det är inte alls bra mellan oss.
Och för att förtydliga, att vårt äldre barn får bo växelvis och att dottern får göra det sen när hon blir äldre är jag med på. Men jag undrar hur det skulle bli nu.. För jag stannar hellre och står ut än att behöva utsätta min dotter för att behöva vara halva tiden eller egentligen till och med en natt utan mig när hon är så liten , även om det är som att välja mellan pest eller kolera.