• Anonym (Så trött)

Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta

Läste en diskussionstråd baserat på en artikel i en tidning, där man försökte få rätsida på varför det föds mindre barn. Flera av de yngre kvinnorna skrev att framtidsutsikterna att hitta en jämställd man at få barn med kändes mycket osannolikt. Nu är jag 44 år men jag förstår dem. Jag vet inte hur många gånger jag och mina kompisar diskuterar allt som vi gör för familjen och som aldrig delas jämlikt. Köper kläder till barnen, planerar och handlar majoriteten av maten, svarar på sms från kompisars föräldrar, ordnar presenter till lärare eller styr upp en försäljning till insamling till klassresa. Plockar och håller ordning. Och alltid dessa män, frånvarande. 
    För en kvinna, som idag är utbildad och har samma möjligheter på arbetsmarknaden som en man, kostar det så mycket mer att ingå i familjebildning. "Automatiskt" får vi merparten av arbetet. Både det direkta och indirekta. Hur kan detta få fortsätta. Vad är det med er män som fortsätter med detta mansbebisande och spelar med strategisk inkompetens för att lasta över på den du säger dig älska. 
    Ja satt på café häromdagen. Hör en kvinna 10 år yngre än mig frustrerat gå igenom sin situation med sin kompis. Hur hon tar allt plock och städ därhemma. Hon berättar hon gång på gång haft snacket med sin man att hennes intresse är inte att städa. Hon vill att han ska hjälpa till. Att just nu lägger hon sin sk fritid på att hålla iordning. Trots det verkar han inte förstå. Om hon vill ha det fint är det väl hennes problem. Jag tycker det är så sorgligt. Och det är inte första gången jag hör det här. 
    Jag har ju det på liknande vis själv. En man i chefposition men som trots det inte köper kläder till barnen, tar ansvar för våra sociala tillställningar, som lägger över julklapparna och maten på mig osv. Trust me att jag har tagit upp det men han menar att det inte är sant, fast det är det, det vet jag ju själv. 
    Jag blir så arg när jag tänker på det men det kommer aldrig ändras i vår relation ivf. Isf får jag skilja mig och det borde jag kanske och så även de flesta andra kvinnar för att slippa det utnyttjande som de flesta män utsätter sina kvinnor för.
    Män, varför? 
  • Svar på tråden Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta
  • Anonym (Mk)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats.) skrev 2026-01-05 21:25:08 följande:
    Om du läser mina inlägg och om du har normal läsförståelse så framgår det tydligt att jag mycket väl förstår att motivation går åt båda hållen.
    Jag har tydligt beskrivit detta vid upprepade tillfällen.

När jag ser din beskrivning gällande din man, varför valde du honom som far till dina barn?

Om han har genomgått en total personlighetsförändring (vilket egentligen är högst osannolikt...), varför?
    Vad är i så fall den bakomliggande orsaken till en så grundläggande förändring hos denna människa?
    Han var inte sån från början såklart. Då gjorde han sin del av hushållssysslorna. Efter första barnet fortsatte han göra sin del. Efter andra barnet började jag plugga på distans, då släppte han allt för jag "är ju ändå bara hemma". Så där var jag, pluggade 100%, jobbade 30% och plötsligt skulle jag ta 95% av all marksservice och 80% av barnomsorgen. För jag är ju ändå bara hemma. Jag jobbar kväll/natt så han får natta barnen själv 2 ggr/veckan, alla andra dagar ska jag göra det för han gör ju när jag jobbar. När jag pluggat klart och fått ett bättre betalt jobb kommer jag separera om ingen förändring sker....
    Och ja, självklart har jag pratat om att han måste ta sin del, han lovar ändring men inget händer. Och nej, jag kan inte sänka min standard till hans nivå; jag vill inte sova i samma sängkläder ett halvår eller vända ut och in på trosorna för att ingen tvättat. Jag vill att toan städas minst 1 gång i veckan, att köket plockas undan varje och städas varje dag, att barnen får bada/duscha oftare än 1 gång i månaden osv. Jag vill kunna gå barfota hemma utan att det fastnar skräp under fötterna...
  • Anonym (Jadu..)
    Anonym (Mk) skrev 2026-01-15 06:39:21 följande:
    Han var inte sån från början såklart. Då gjorde han sin del av hushållssysslorna. Efter första barnet fortsatte han göra sin del. Efter andra barnet började jag plugga på distans, då släppte han allt för jag "är ju ändå bara hemma". Så där var jag, pluggade 100%, jobbade 30% och plötsligt skulle jag ta 95% av all marksservice och 80% av barnomsorgen. För jag är ju ändå bara hemma. Jag jobbar kväll/natt så han får natta barnen själv 2 ggr/veckan, alla andra dagar ska jag göra det för han gör ju när jag jobbar. När jag pluggat klart och fått ett bättre betalt jobb kommer jag separera om ingen förändring sker....
    Och ja, självklart har jag pratat om att han måste ta sin del, han lovar ändring men inget händer. Och nej, jag kan inte sänka min standard till hans nivå; jag vill inte sova i samma sängkläder ett halvår eller vända ut och in på trosorna för att ingen tvättat. Jag vill att toan städas minst 1 gång i veckan, att köket plockas undan varje och städas varje dag, att barnen får bada/duscha oftare än 1 gång i månaden osv. Jag vill kunna gå barfota hemma utan att det fastnar skräp under fötterna...
    Verkligen synd att du ska behöva vänta tills dess innan du kan separera. För min del hade jag gjort allt i min makt för att kunna bryta så snabbt som möjligt. Sådana män gillar verkligen att ha hållhakar på kvinnan de är tillsammans med, eller att hon är uppbunden av saker som gör att hon inte kan separera, och det retar mig något enormt. 

Det fåtal män som verkligen är företagsamma, händiga och inte är rädda för att hjälpas åt med hushållssysslor, är så gott som alltid upptagna. Mitt generella tips är att lämna alla lata män åt sina öden, så får de verkligen se vad deras lathet och oföretagsamhet får för konsekvenser för dem själva.
  • Anonym (Jadu..)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats) skrev 2026-01-14 10:05:32 följande:
    Ja, vi verkar vara överens, åtminstone i huvudsak.

När motivationen försvinner kommer problemen...

Det finns många exempel på män som fortfarande efter 15 år inte alls har satt sig i soffan och äter chips.
    Ofta verkar det som att "normal-attraktiva" män som har valt att vara singel, eller som har gjort valet avstå från att gå med på att skaffa barn, fortfarande efter 15 år motiveras av helt andra saker än att sitta i soffan och äta chips.
    Och påfallande ofta verkar kvinnor fortfarande sukta efter sådana män...
    Motivation har uppenbarligen en avgörande betydelse för arten människa.

Men jag håller inte med dig om att människans personliga egenskaper förändras i grunden. 
    Dessa män, dessa människor, har faktiskt presenterat sig för varandra redan från början. Men det verkar påfallande ofta vara så att kvinnan vägrar se, eller väljer avstå från att ta reda på, vilka personliga egenskaper mannen har.
    Eller påfallande många kvinnor verkar inbilla sig att de ska komma lyckas med att ändra mannens personliga egenskaper.

Och du har fel så till vida att det är visat på vetenskaplig grund att kvinnor generellt genomgår större förändringar i samband med barn än män generellt.

Motiverade män (människor) sitter inte i soffan och äter chips.
    Men de allra flesta män som känner sig motiverade dammsuger mycket gärna, också efter 15 år!
    Så var hittar man då dessa motiverade män?
  • Anonym (Mk)
    Anonym (Jadu..) skrev 2026-01-15 06:45:42 följande:
    Verkligen synd att du ska behöva vänta tills dess innan du kan separera. För min del hade jag gjort allt i min makt för att kunna bryta så snabbt som möjligt. Sådana män gillar verkligen att ha hållhakar på kvinnan de är tillsammans med, eller att hon är uppbunden av saker som gör att hon inte kan separera, och det retar mig något enormt. 

Det fåtal män som verkligen är företagsamma, händiga och inte är rädda för att hjälpas åt med hushållssysslor, är så gott som alltid upptagna. Mitt generella tips är att lämna alla lata män åt sina öden, så får de verkligen se vad deras lathet och oföretagsamhet får för konsekvenser för dem själva.
    Ja, men måste säkra en inkomst först och få ett förstahandskontrakt vilket jag inte får på den inkomst jag har nu. Har 2 barn att försörja också. Min förhoppning är ju att han skärper till sig när jag går ner till att jobba heltid, men risken är ju att han blivit för bekväm vid det laget... vill inte att barnen ska tro att denna skeva arbetsfördelningen i hemmet är normal heller.

Bra tips, det kommer att göras.
  • Anonym (Naturlig biologisk motsats.)
    Anonym (Jadu..) skrev 2026-01-15 06:46:37 följande:
    Så var hittar man då dessa motiverade män?
    De allra flesta människor är motiverade i grunden.

Oavsett vad vissa kvinnor verkar vilja inbilla sig så gäller det lika och jämlikt för människor av såväl kvinnligt som manligt kön.
    De allra flesta är motiverade.

Så att hitta motiverade människor, även av manligt kön, är inte svårt.
    Nästan alla kärleksrelationer som inleds utgör väl självklara bevis på detta?

Om du har en önskan att leva i en kärleksrelation med en person som långvarigt fortsätter känna sig motiverad så är frågan du och alla behöver ställa sig själv, alltså även kvinnor, hur och vad gör jag, vilket ansvar tar jag, för att min partner ska fortsätta känna sig motiverad?

Den stora frågan är alltså:
    "-Varför då?"
    Om ens partner går från att vara motiverad till att motivationen försvinner,
    vad är den bakomliggande orsaken till denna förändring?

Mot bakgrund att jag själv önskar mig att leva med en partner som är fortsatt motiverad, vad och hur vill jag göra för att det ska bli så?
    Hur och vad gör jag själv, på vilket sätt agerar jag, för att vi ömsesidigt i vår gemensamma relationen ska göra så att min önskan ska gå i uppfyllelse?

Självfallet gäller det lika åt båda håll.

Men om du har en önskan som du vill få uppfylld så måste du självfallet själv ta det största ansvaret för att agera på så sätt att din önskan blir uppfylld.
    Du kan aldrig räkna med att någon annan, helt på eget bevåg, ska uppfylla din önskan åt dig. Inte om din önskan är outtalad, och inte om den andre saknar  motivation att uppfylla din önskan.
    Särskilt inte om er livssituation och kanske ditt eget agerande har bidragit till att din partner har tappat motivationen.

Och självfallet gäller det lika åt båda håll. För att kärleksrelationen ska kunna fungera bra och hålla långvarigt så är ömsesidighet en grundförutsättning.
    Och för detta krävs att båda parter vill se saken ur bådas perspektiv.
    Tyvärr för alla kvinnor gäller detta självfallet lika för både kvinnor och män.
    Om du som kvinna vill få dina önskemål uppfyllda så krävs att din man fortsätter känna sig motiverad vilket alltså innebär att du måste vilja förstå också ett manligt perspektiv och du måste ha en egen vilja förstå att många saker som är självklara för dig själv, ur ditt eget strikt kvinnliga perspektiv, inte alls är självklara ur hans strikt manliga perspektiv.
    Du har nämligen att förstå och hantera en uppenbar motsats, att kvinna respektive man faktiskt är av motsatta kön.

Att du anser att hans perspektiv är fel,
    t ex att hans prioriteringar är fel, att han är en mansbebis och att han är strategiskt inkompetent,
    det hjälper dig tyvärr inte det minsta om du vill få dina önskemål uppfyllda. Tvärtom, ett sådant agerande och synsätt motverkar givetvis din möjlighet att få dina önskemål uppfyllda.

Om det är din önskan att din partner ska fortsätta vara motiverad, t ex att din man ska vara motiverad att dammsuga, så behöver du ta din del i ansvaret och agera på så sätt att din partner fortsätter vara motiverad.
    Alltså om det är din ärliga önskan...
  • Anonym (.)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats.) skrev 2026-01-05 21:15:34 följande:
    Om din beskrivning stämmer,
    varför fattar kvinnor sitt eget val att inleda en kärleksrelation med sådana män? Varför väljer någon kvinna en sådan man som far till sina barn?

Om en person på eget bevåg väljer göra så dåliga val gällande så livsavgörande frågor, har då inte den personen något som helst ansvar för sina egna val?
    Tråden handlar dock inte om det utan om männen och varför männen gör som de gör. Du kan väl starta din egen tråd om varför kvinnor väljer odugliga män.
    Anonym (.) skrev 2026-01-15 11:52:01 följande:
    Tråden handlar dock inte om det utan om männen och varför männen gör som de gör. Du kan väl starta din egen tråd om varför kvinnor väljer odugliga män.
    Om du läser inläggen i tråden så kan du mycket enkelt konstatera att jag är en av mycket få (ensam eller nästan ensam..?) som har diskuterat och förklarat VARFÖR,
    alltså om de bakomliggande orsakerna.

Jag är i vart fall den medlemmen som har bidragit mest, med egna inlägg och med många utförliga svar på andra medlemmars frågor, när det gäller att resonera om VARFÖR.

Jag trodde att du likväl som de allra flesta skulle klara förstå att mina frågor i inlägget du citerade inte handlar så mycket om själva frågan och svaret på frågan,
    utan dels mer om att visa att många slutsatser och påståenden inte kan stämma med verkligheten.
    samt dels för att förhoppningsvis leda till lite öppnare sinnen och försöka öppna upp för att fler ska kunna se saken ur mer än bara ett ensidigt perspektiv.

Utveckla gärna din syn på saken, om VARFÖR.
  • Anonym (.)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats.) skrev 2026-01-15 12:49:34 följande:
    Om du läser inläggen i tråden så kan du mycket enkelt konstatera att jag är en av mycket få (ensam eller nästan ensam..?) som har diskuterat och förklarat VARFÖR,

Jag är i vart fall den medlemmen som har bidragit mest, med egna inlägg och med många utförliga svar på andra medlemmars frågor, när det gäller att resonera om VARFÖR.

Jag trodde att du likväl som de allra flesta skulle klara förstå att mina frågor i inlägget du citerade inte handlar så mycket om själva frågan och svaret på frågan,
    utan dels mer om att visa att många slutsatser och påståenden inte kan stämma med verkligheten.
    samt dels för att förhoppningsvis leda till lite öppnare sinnen och försöka öppna upp för att fler ska kunna se saken ur mer än bara ett ensidigt perspektiv.

Vilka slutsatser och påståenden stämmer inte med verkligheten? Vad har det att göra med att fråga varför kvinnor väljer odugliga män?

Vilken "sak" ska man se ut flera perspektiv? Tråden handlar om männen, inte kvinnorna som väljer dem.

Min syn på varför vad?
  • Anonym (Aconitum)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats.) skrev 2026-01-15 12:49:34 följande:

Du är enligt min mening den som har svårast att ta in att mannen i 90% av fallen inte var en lat och bekväm slöfs när de blev ett par, trots att detta bokstavligen beskrivits av flera kvinnor bara i den här tråden.

En del män blir lata/lägger ner när de tror att kvinnan är fast/ när arbetsbördan i hemmet ökar pga barn. Forskning från Sverige visar att det är ganska jämställt fram tills barnen kommer, och detta har varit känt sedan decennier.

Perspektivet är att kvinnan förväntas jobba 100% och också ta större delen av ansvaret för barnen. Det enda som är konstigt här att mannen förväntar sig att hon ska vara glad och lycklig med en mycket större arbetsbörda för mindre pengar.  Dessutom har mannen ofta lovat att göra hälften innan barnet föddes och sen skiter han helt i det, backar på att ta pappaledigt som han sa osv osv.

Så vilken motivation menar du att kvinnan har att ens vara trevlig då, om vi  istället säger att de vore två kollegor på samma arbetsplats som har den skillnaden i arbetsbörda och lön?
  • Anonym (MSM)

Tråden svarar samtidigt på en fråga, varför det är majoriteten kvinnor som blir utbrända och går in i väggen. 

Många kvinnor verkar helt enkelt inte förstå att det inte går att leva upp till alla krav i dagens samhälle, visst finns det dom som klarar av det men dom flesta gör det inte. 

Jag skulle säga att det är omöjligt att vara förälder, arbeta heltid, klä sig helt och rent, äta nyttig mat och ha ett fint välstädat hem och samtidigt upprätthålla en mental hälsa. 

Män verkar vara bättre på att prioritera helt enkelt. 

Varför är det så många kvinnor som inte tycks förstå detta? 

Anonym (.) skrev 2026-01-15 12:59:58 följande:
    Vilka slutsatser och påståenden stämmer inte med verkligheten? Vad har det att göra med att fråga varför kvinnor väljer odugliga män?

Vilken "sak" ska man se ut flera perspektiv? Tråden handlar om männen, inte kvinnorna som väljer dem.

Min syn på varför vad?
    Det var ju du själv som skrev:
    "...varför männen gör som de gör"

Vad är då din syn, din förklaring, vad är enligt dig de bakomliggande orsakerna, till varför männen gör som de gör?

Med utgångspunkt av din syn på de bakomliggande orsakerna,
    mot bakgrund att kvinnor önskar få sina önskemål uppfyllda,
    och med hänsyn till att motivation är den grundläggande drivkraften för arten människa;
    vilka är då dina förslag gällande hur och vad du anser att kvinnor i så fall ska göra för att få sina önskemål uppfyllda?

När du väljer resonera om dessa saker, delge övriga medlemmar din syn och dina förslag, så bidrar du konstruktivt till tråden, trådstarten och trådens ämne, och du kan hjälpa andra medlemmar på forumet.

För jag hoppas att alla kan utgå från att du vill bidra till forumet och att du inte enbart är ute i ont syfte att bara kritiserar andra medlemmar?

Min åsikt är att redan trådrubriken är ett exempel på ett påstående som inte stämmer med verkligheten.

"Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta"

Om du läser inläggen i tråden bör du själv klara se att det förekommer flera slutsatser och påståenden om människor (människor av manligt kön) som med självklarhet inte kan stämma med verkligheten.
    Anonym (Aconitum) skrev 2026-01-15 18:13:51 följande:
    Nej, du har uppfattat fel, eller valt att uppfatta fel?, eller du har läst slarvigt.

Du är enligt min mening den som har svårast att ta in att mannen i 90% av fallen inte var en lat och bekväm slöfs när de blev ett par, trots att detta bokstavligen beskrivits av flera kvinnor bara i den här tråden.
    Jag är den som till 100% håller med om detta, vilket också framgår i flera av mina inlägg.
    När arten människan är motiverad så är den inte lat.
    Du hänvisar till forskning. Då bör du också känna till och erkänna att människors grundläggande personliga egenskaper inte förändras dramatiskt över tid.
    Det jag har skrivit, gällande att kvinnor upplever att mannen genomgår någon total personlighetsförändring och blir en lat och bekväm slöfs, det jag skrivit om är den intressanta frågan "-Varför då?" 

En del män blir lata/lägger ner när de tror att kvinnan är fast/ när arbetsbördan i hemmet ökar pga barn. Forskning från Sverige visar att det är ganska jämställt fram tills barnen kommer, och detta har varit känt sedan decennier.
    Jag har absolut inte påstått något annat än att många kvinnor upplever detta, och också att det faktiskt finns grund för denna upplevelse. 
    Men det är faktiskt sant att människor i allmänhet, inklusive människor av manligt kön, inte alls genomgång någon stor förvandling till att bara "bli" lata.
    Den viktigaste och den största bakomliggande orsaken till att många kvinnor upplever att många män förvandlas till att bli lata är att männens motivation har minskat eller försvunnit.
    Detta eftersom det är motivation som är den starkaste grundläggande drivkraften för arten människa.
    Då följer den självklara och uppenbara frågan: "-Varför då?"
    Om denna fråga har jag resonerat i flera av mina inlägg och jag har frågat flera andra medlemmar, dock utan att få svar.

Perspektivet är att kvinnan förväntas jobba 100% och också ta större delen av ansvaret för barnen. Det enda som är konstigt här att mannen förväntar sig att hon ska vara glad och lycklig med en mycket större arbetsbörda för mindre pengar.  Dessutom har mannen ofta lovat att göra hälften innan barnet föddes och sen skiter han helt i det, backar på att ta pappaledigt som han sa osv osv.
    Det där håller jag inte med om. Mitt perspektiv och förväntan är inte alls denna, och de allra flesta människor (alla?) som jag har pratat med genom livet, såväl kvinnor som män, har inte alls denna förväntan.
    Gällande förväntningar hos både kvinnor och män i relation så finns det nog i så fall lika många konstiga förväntningar åt båda hållen...
    T ex att många kvinnor förväntar sig att män ska ha samma barnlängtan och ha samma motivation att ta hand om barn och hem på det sätt som kvinnan förväntar sig, det är ett exempel på en väldigt konstig förväntan. 

De löften kvinnor upplever (i många fall i efterskott inbillar sig...) att de fått av männen innan barnet föddes bygger nog i de allra flesta fall på missförstånd, eller på ren inbillning. Det finns nog extremt få människor (ingen?), oavsett kön, som ger sådana löften helt villkorslöst gällande framtida okända omständigheter. 
    Om några sådana löften har avgivits (knappast troligt...) så gäller dessa löften givetvis och med självklarhet bara under vissa förutsättningar, oavsett om de är i förväg uttalade eller outtalade.

Så vilken motivation menar du att kvinnan har att ens vara trevlig då, om vi  istället säger att de vore två kollegor på samma arbetsplats som har den skillnaden i arbetsbörda och lön?
    Jag har aldrig menat att kvinnor ska vara motiverade att vara trevliga, under sådana omständigheter som beskrivs i trådstarten, i ditt inlägg och i många inlägg.
    Något sådant har jag aldrig skrivit eller menat, vilket är uppenbart, och det är självklart för mig.
  • Anonym (.)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats.) skrev 2026-01-16 09:14:59 följande:
    Det var ju du själv som skrev:
    "...varför männen gör som de gör"

Vad är då din syn, din förklaring, vad är enligt dig de bakomliggande orsakerna, till varför männen gör som de gör?

Med utgångspunkt av din syn på de bakomliggande orsakerna,
    mot bakgrund att kvinnor önskar få sina önskemål uppfyllda,
    och med hänsyn till att motivation är den grundläggande drivkraften för arten människa;
    vilka är då dina förslag gällande hur och vad du anser att kvinnor i så fall ska göra för att få sina önskemål uppfyllda?

När du väljer resonera om dessa saker, delge övriga medlemmar din syn och dina förslag, så bidrar du konstruktivt till tråden, trådstarten och trådens ämne, och du kan hjälpa andra medlemmar på forumet.

För jag hoppas att alla kan utgå från att du vill bidra till forumet och att du inte enbart är ute i ont syfte att bara kritiserar andra medlemmar?

Min åsikt är att redan trådrubriken är ett exempel på ett påstående som inte stämmer med verkligheten.

"Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta"

Om du läser inläggen i tråden bör du själv klara se att det förekommer flera slutsatser och påståenden om människor (människor av manligt kön) som med självklarhet inte kan stämma med verkligheten.
    Jag har ingen syn eller förklaring på det, har aldrig levt med en sådan man eller ens känt någon som är så, vad jag vet. Ja mitt bidrag var att kritisera OT-diskussioner. Tråden handlar om männen, OT-diskussioner är bara störande för de som klickar på tråden för att läsa om just det ämnet.
    Anonym (.) skrev 2026-01-16 11:07:51 följande:
    Jag har ingen syn eller förklaring på det, har aldrig levt med en sådan man eller ens känt någon som är så, vad jag vet. Ja mitt bidrag var att kritisera OT-diskussioner. Tråden handlar om männen, OT-diskussioner är bara störande för de som klickar på tråden för att läsa om just det ämnet.
    Alla mina inlägg i tråden är on topic eftersom de har klart och tydligt samband med det som står i trådrubriken och i trådstarten.

Om något av mina inlägg inte skulle vara helt on topic så beror det i så fall på att jag har svarat någon som citerat och/eller frågat/kommit med påstående gällande något i mina inlägg.

Så det där att du skyller på att det skulle vara off topic kan du släppa helt.
    Om mina inlägg hade varit off topic så skulle de ha blivit bortplockade, eller hur?
  • Anonym (.)
    Anonym (Naturlig biologisk motsats.) skrev 2026-01-16 14:38:50 följande:
    Alla mina inlägg i tråden är on topic eftersom de har klart och tydligt samband med det som står i trådrubriken och i trådstarten.

Om något av mina inlägg inte skulle vara helt on topic så beror det i så fall på att jag har svarat någon som citerat och/eller frågat/kommit med påstående gällande något i mina inlägg.

Så det där att du skyller på att det skulle vara off topic kan du släppa helt.
    Om mina inlägg hade varit off topic så skulle de ha blivit bortplockade, eller hur?
    Då måste ju först någon anmäla inläggen men familjeliv är inte så hårda med det heller som andra forum. Så inlägg som inte är bortplockade säger inte så mycket.

Topic är inte varför kvinnor väljer odugliga män.
Svar på tråden Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta