Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta
Läste en diskussionstråd baserat på en artikel i en tidning, där man försökte få rätsida på varför det föds mindre barn. Flera av de yngre kvinnorna skrev att framtidsutsikterna att hitta en jämställd man at få barn med kändes mycket osannolikt. Nu är jag 44 år men jag förstår dem. Jag vet inte hur många gånger jag och mina kompisar diskuterar allt som vi gör för familjen och som aldrig delas jämlikt. Köper kläder till barnen, planerar och handlar majoriteten av maten, svarar på sms från kompisars föräldrar, ordnar presenter till lärare eller styr upp en försäljning till insamling till klassresa. Plockar och håller ordning. Och alltid dessa män, frånvarande.För en kvinna, som idag är utbildad och har samma möjligheter på arbetsmarknaden som en man, kostar det så mycket mer att ingå i familjebildning. "Automatiskt" får vi merparten av arbetet. Både det direkta och indirekta. Hur kan detta få fortsätta. Vad är det med er män som fortsätter med detta mansbebisande och spelar med strategisk inkompetens för att lasta över på den du säger dig älska.
Ja satt på café häromdagen. Hör en kvinna 10 år yngre än mig frustrerat gå igenom sin situation med sin kompis. Hur hon tar allt plock och städ därhemma. Hon berättar hon gång på gång haft snacket med sin man att hennes intresse är inte att städa. Hon vill att han ska hjälpa till. Att just nu lägger hon sin sk fritid på att hålla iordning. Trots det verkar han inte förstå. Om hon vill ha det fint är det väl hennes problem. Jag tycker det är så sorgligt. Och det är inte första gången jag hör det här.
Jag har ju det på liknande vis själv. En man i chefposition men som trots det inte köper kläder till barnen, tar ansvar för våra sociala tillställningar, som lägger över julklapparna och maten på mig osv. Trust me att jag har tagit upp det men han menar att det inte är sant, fast det är det, det vet jag ju själv.
Jag blir så arg när jag tänker på det men det kommer aldrig ändras i vår relation ivf. Isf får jag skilja mig och det borde jag kanske och så även de flesta andra kvinnar för att slippa det utnyttjande som de flesta män utsätter sina kvinnor för.
Män, varför?