Jag runkar hellre än har sex med min fru
Jag har läst några trådar här där kvinnor beklagar sig över att deras män onanerar till porr. Ibland istället för att förföra dom eller över huvudtaget ha sex med dom.
Jag är en av dessa män. Låt mig förklara varför jag gör så.
Sex med min fru är helt enkelt inte värt allt besvar.
Jag jobbar mycket. Det gör hon med.
Att ta hand om hem och hus tar mycket tid och kraft. Även för henne.
Vi tränar båda regelbundet vilket också tar tid och kraft.
Jag har ändå en sexlust kvar. Men att varje gång dra igång en förförelseakt för att få tillstånd ett gemensamt sexliv orkar jag inte med längre. Jag hade egentligen inte haft något emot det (och jag har tidvis också gjort allt det där) men när allt är ensidigt så har jag till slut lagt det åt sidan. Vårt gemensamma sexliv har alltid vilat på mina axlar. Det finns ju något som heter "responsiv lust" och det är väl det min fru har. Hennes lust skall väckas av min lust. Och bitvis kan ju det vara eggande även för mig. Men när det är 100%? Då tröttnar jag till slut.
Och sexet som vi har ...är det så fantastiskt för mig? Nej, det är inte det. Jag gillar att få henne att njuta och försöker hela tiden hitta nya små saker som tillför ny njutning för henne. Och hon uppskattar det. Men jag får aldrig något tillbaka. Hon anstränger sig inte för att göra samma för mig. Så när jag jämför min fysiska njutning med onani så är onani faktiskt bättre.
Vad säger hon när jag tar upp det med henne varför hon inte tar initiativ till sex eller varför hon inte engagerar sig mer i min njutning? Jo...hon säger följande:
" jag vet inte"
Alltså...det är inte så att hon aktivt tar del i en öppen och balanserad diskussion om vårt sexliv. Hon blir obekväm i att prata om det.
Så onani och porr är enklare. Det ger mig mer. Tar mindre tid och kraft. Och bespar mig en massa frustration.