• Anonym (Kloker)

Hur får jag mig deprimerande flickvän att ligga med mig?

Ganska provocerande rubrik är jag väl medveten om. Men så här är fallet. Min flickvän har åkt på en höstdepression och min tanke är att om vi skulle ligga med varandra varje dag och att hon då får några orgasmer per gång så borde hon börja må bättre. Just nu vill hon bara kramas och känner inte alls för sex. Jag vill inte försöka att manipulera henne men tror stenhårt på min ide. Hur övertygar jag henne att det är en superbra ide?

• Svar på tråden Hur får jag mig deprimerande flickvän att ligga med mig?
  • satugashi

om du fråga hur du kunde få din flickvän att må bättre så hade hon antagligen legat m dig.

dra, hon förtjänar bättre o det inkluderar ingenting 

• Anonym (Mannen)

Skönt att äntligen få se en tråd som får mig att skratta till skillnad från nästan alla andra!

• Anonym (J)
    Anonym (Kloker) skrev 2025-11-09 18:27:02 följande:
    Hur får jag mig deprimerande flickvän att ligga med mig?

Ganska provocerande rubrik är jag väl medveten om. Men så här är fallet. Min flickvän har åkt på en höstdepression och min tanke är att om vi skulle ligga med varandra varje dag och att hon då får några orgasmer per gång så borde hon börja må bättre. Just nu vill hon bara kramas och känner inte alls för sex. Jag vill inte försöka att manipulera henne men tror stenhårt på min ide. Hur övertygar jag henne att det är en superbra ide?

D vitsminbrist? 

Det där du nämner fixar ingenting och tjat kommer bara göra att hon absolut inte vill 

• Anonym (Klart besked)
    Anonym (z) skrev 2025-11-10 14:11:20 följande:
    Stämmer inte.

Tyvärr. Det är vetenskapligt bevisat.

Sen förstår jag att det inte känns woke och att många måste protestera bara av den anledningen. Men tyvärr är det sant.

Kom ihåg att mediciner sällan smakar bra, men dom skall tas likväl.

• Anonym (Q)
    Anonym (Klart besked) skrev 2025-11-11 17:21:39 följande:

Sen förstår jag att det inte känns woke och att många måste protestera bara av den anledningen. Men tyvärr är det sant.

Är det vetenskapligt bevisat så borde du kunna länka. Men det finns förstås en anledning till att du inte lyckas med det.
  • Jimmy75

Likt föregående skribent säger jag att du får länka till det vetenskapliga stödet för det du säger. Vore grymt intressant att läsa. 
  • Anonym (Klart besked)
    Jimmy75 skrev 2025-11-11 19:29:41 följande:
    Likt föregående skribent säger jag att du får länka till det vetenskapliga stödet för det du säger. Vore grymt intressant att läsa. 
    Länk från National Library of Medicine

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12049024/

• Jimmy75
    Anonym (Klart besked) skrev 2025-11-11 21:12:53 följande:
    Länk från National Library of Medicine

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12049024/

Får ju ge dig cred för att du faktiskt kom med en länk över huvud taget. Tyvärr ger den inte så mycket eftersom den bara ger tillgång till abskraktet. Du kanske har universitetsinlogg så att du har läst hela artikeln. Abstraktet är inte tillräckligt för att ge stöd till det du betraktar som en sanning här. Det är också ett mycket svag metod de har använt för att få fram utfallsmåtten. Eftersom jag inte kommer åt artikeln i sin helhet kan jag inte se skillnader i resultat mellan gruppen med och utan kondom. Jag kan heller inte se deltagarantal, bortfall och vilket urval man har gjort. Studien förefaller heller inte vara citerad i någon meningsfull framtida forskning och i synnerhet kan jag inte hitta att man replikerat studien eller resultaten, vilket sammantaget i såna sammanhang tyder på bristande relevans. BDI har hyfsat bra siffror vad gäller korrelation med andra instrument som avser att mäta samma sak. Dock är BDI inte ett diagnostiskt instrument utan att betrakta som symtomscreening, vilket inte är samma sak. Lika lite som man kan diagnosticera autism baserat på vad föräldrar och lärare svarat på SRS-2, lika lite säger höga resultat på BDI att man har en depression. Eftersom jag inte kommer åt artikeln kan jag heller inte bilda mig en uppfattning om hur man drar slutsatsen (no pun intended) att det skulle vara sädesvätskan som orsaker skillnaden. 
  • Jimmy75

Det är således inte i närheten av vetenskapligt bevisat....iallafall inte om allt du lutar det emot är artikeln du skickade.
  • Anonym (Q)

Det är inte vetenskapligt bevisat. Det var visserligen en intressant artikel du länkade till men den antyder ett potentiellt samband, inget bevis. Och du ignorerar uppenbarligen artikelförfattarnas påpekanden om begränsningarna i den gjorda studien. Det är bra att man kan länka men man ska kunna tolka artikeln rätt också.
  • Anonym (Klart besked)
    Jimmy75 skrev 2025-11-11 23:12:08 följande:
    Det är således inte i närheten av vetenskapligt bevisat....iallafall inte om allt du lutar det emot är artikeln du skickade.

Anonym (Q) skrev 2025-11-12 10:30:43 följande:
    Det är inte vetenskapligt bevisat. Det var visserligen en intressant artikel du länkade till men den antyder ett potentiellt samband, inget bevis. Och du ignorerar uppenbarligen artikelförfattarnas påpekanden om begränsningarna i den gjorda studien. Det är bra att man kan länka men man ska kunna tolka artikeln rätt också.

Svammel och bortförklaringar.

Nu är det er tur att länka till vetenskapliga artiklar som otvetydigt slår fast det inte finns något som helst samband mellan sperma och kvinnors mående.

Jag väntar. 

• Anonym (Eller)
    satugashi skrev 2025-11-10 22:00:12 följande:

om du fråga hur du kunde få din flickvän att må bättre så hade hon antagligen legat m dig.

dra, hon förtjänar bättre o det inkluderar ingenting 

Nu plötsligt ska skulden vara på honom. 
    Han borde säga att det är oattraktivt med när någon mår dåligt. 
  • KimLinnefeldt

Om hon skulle ta antidepressiva läkemedel så skulle troligen lusten minska ännu mer. Men terapi är ofarligt. Hon kan gå själv eller ni kan gå tillsammans.

Det är viktigt att du kan förklara för henne hur mycket du saknar detta, utan att lägga skuld på henne. Ni vill olika, helt enkelt. Och försöka engagera henne i en lösning som båda vinner på.

Du kanske inte måste få det precis som du vill. Ni kanske kan kramas och kela mer, utan sex. Och du kanske kan ta hand om dina mest akuta behov På Egen Hand. Om du kan backa lite så vinner du över henne på din sida.

Prata inte om det efter två glas vin en fredagskväll när du vill ligga. Prata om det i bilen på väg till Ikea på söndag eftermiddag istället. Då sitter ni bredvid varandra och situationen är avsexualiserad.

• Jimmy75
    Anonym (Klart besked) skrev 2025-11-12 11:15:27 följande:

Anonym (Q) skrev 2025-11-12 10:30:43 följande:

Svammel och bortförklaringar.

Nu är det er tur att länka till vetenskapliga artiklar som otvetydigt slår fast det inte finns något som helst samband mellan sperma och kvinnors mående.

Jag väntar. 

Så kan du naturligtvis tolka det om du vill. Du skulle också kunna tolka det som att jag tydligt förklarat för dig vilka slutsatser som är möjliga att dra utifrån den väldigt begränsade informationen jag fick tillgång till. Du skulle också kunna se att jag pekar på möjliga brister men att dessa är svåra att bedöma just på grund av att jag inte kommer åt artikeln. Och såvida inte du har läst mer än den texten kan du inte heller dra såna slutsatser som du vill göra gällande här. Det är nämligen en våldsam skillnad på att läsa artikeln och att läsa abstraktet. Det är helt jämförbart med att du skulle göra en bokrecension på Sagan om ringen baserat helt och hållet på vad som står på bokens baksida. 

jag hade gladeligen läst hela studien om jag kom åt den men jag är inte beredd att betala 400:- för att läsa en artikel enbart i syftet att falsifiera ditt påstående om att spermiers antidepressiva egenskaper skulle vara bevisat genom materialet du länkar till. Det är mer troligt att det är stor skillnad mellan din och min erfarenhet och kunskap att läsa och tolka vetenskapliga artiklar. Jag kan såklart ha fel om den saken men för närvarande känns det mest sannolikt. Du har inte presenterat något som behöver motbevisas  

• Anonym (Klart besked)
    Jimmy75 skrev 2025-11-12 12:30:10 följande:

Så kan du naturligtvis tolka det om du vill. Du skulle också kunna tolka det som att jag tydligt förklarat för dig vilka slutsatser som är möjliga att dra utifrån den väldigt begränsade informationen jag fick tillgång till. Du skulle också kunna se att jag pekar på möjliga brister men att dessa är svåra att bedöma just på grund av att jag inte kommer åt artikeln. Och såvida inte du har läst mer än den texten kan du inte heller dra såna slutsatser som du vill göra gällande här. Det är nämligen en våldsam skillnad på att läsa artikeln och att läsa abstraktet. Det är helt jämförbart med att du skulle göra en bokrecension på Sagan om ringen baserat helt och hållet på vad som står på bokens baksida. 

jag hade gladeligen läst hela studien om jag kom åt den men jag är inte beredd att betala 400:- för att läsa en artikel enbart i syftet att falsifiera ditt påstående om att spermiers antidepressiva egenskaper skulle vara bevisat genom materialet du länkar till. Det är mer troligt att det är stor skillnad mellan din och min erfarenhet och kunskap att läsa och tolka vetenskapliga artiklar. Jag kan såklart ha fel om den saken men för närvarande känns det mest sannolikt. Du har inte presenterat något som behöver motbevisas  

Du har ingen vetenskaplig länk alltså?

Det enda du kan komma med är kritik på den studien jag skickade - trots att du inte läst den ö.ht.

Seriöst, Jimmy. Seriöst. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Klart besked) skrev 2025-11-12 13:17:39 följande:

Det enda du kan komma med är kritik på den studien jag skickade - trots att du inte läst den ö.ht.

Seriöst, Jimmy. Seriöst. 
    Har du läst den?
    Det verkar som du bara tagit abstract och inget mer.
  • Anonym (X)

Ni som argumenterar så utligt brukar vara förtjusta i AK så vassegoda:

Critiques of the "semen as antidepressant" hypothesis

Lack of replication: The original 2002 study suggesting semen had antidepressant effects has not been successfully replicated, and subsequent attempts have shown inconsistent findings.

Correlation vs. causation: The original study may have confused correlation with causation. It found an association between condom use and depression levels, but other factors, such as partner satisfaction, were better predictors of depressive symptoms.

Risks outweigh benefits: The potential risks associated with unprotected sex (such as sexually transmitted infections and unwanted pregnancy) are significant and outweigh any potential, unproven benefits of semen exposure.

Confounding factors: The study failed to account for other factors that could influence mood, such as the emotional and physical benefits of sex itself, which can be a mood-lifter independent of semen exposure. 

What the research actually shows

Mood-lifting substances: Semen contains a variety of bioactive compounds, including hormones like prostaglandins, testosterone, and estrogen, which may have mood-elevating effects when absorbed into the bloodstream.

Focus on plant-based semen: Much of the recent research in this area is not about human semen at all, but about various plant seeds, such as Arecae semenSemen Cuscutae, or Nelumbinis semen. These are different, unrelated "seeds" that are used in traditional medicine or modern research for their properties, which may include antidepressant effects.

Need for caution: Given the lack of replicated evidence and the inherent risks of unprotected sex, it is safer to seek scientifically validated treatments for depression, such as counseling or medication. 
  • Jimmy75
    Anonym (X) skrev 2025-11-12 13:55:50 följande:

Ni som argumenterar så utligt brukar vara förtjusta i AK så vassegoda:

Critiques of the "semen as antidepressant" hypothesis
    Lack of replication: The original 2002 study suggesting semen had antidepressant effects has not been successfully replicated, and subsequent attempts have shown inconsistent findings.

Correlation vs. causation: The original study may have confused correlation with causation. It found an association between condom use and depression levels, but other factors, such as partner satisfaction, were better predictors of depressive symptoms.

Risks outweigh benefits: The potential risks associated with unprotected sex (such as sexually transmitted infections and unwanted pregnancy) are significant and outweigh any potential, unproven benefits of semen exposure.

Confounding factors: The study failed to account for other factors that could influence mood, such as the emotional and physical benefits of sex itself, which can be a mood-lifter independent of semen exposure. 
    What the research actually shows
    Mood-lifting substances: Semen contains a variety of bioactive compounds, including hormones like prostaglandins, testosterone, and estrogen, which may have mood-elevating effects when absorbed into the bloodstream.

Focus on plant-based semen: Much of the recent research in this area is not about human semen at all, but about various plant seeds, such as Arecae semen, Semen Cuscutae, or Nelumbinis semen. These are different, unrelated "seeds" that are used in traditional medicine or modern research for their properties, which may include antidepressant effects.

Need for caution: Given the lack of replicated evidence and the inherent risks of unprotected sex, it is safer to seek scientifically validated treatments for depression, such as counseling or medication. 
    Kind of exakt vad jag pekade på genom att enbart ha läst abstrak. Obs det är nu ingen kommentar till dig jag citerar utan till den personen som skrev ?seriöst Jimmy, seriöst?
  • Jimmy75
    Anonym (Klart besked) skrev 2025-11-12 13:17:39 följande:

Seriöst, Jimmy. Seriöst. 
    Jag brukar inte svära men här är ett undantag befogat. Det var ju FÖR FAAAN exakt vad jag skrev i mitt första svar. Det GÅR inte läsa artikeln du har länkat till eftersom den ligger bakom en betalvägg och några 400:- tänker jag inte lägga för att bevisa att du antingen inte har läst hela eller läst och inte förstått. Flera av exakt de sakerna som påpekas om studien via AI är exakt vad jag påpekade. Det behövde jag inte läsa studien för att konstatera eftersom jag har grundläggande kunskap om forskning och forskningsmetodok. 
Svar på tråden Hur får jag mig deprimerande flickvän att ligga med mig?