Vill inte att bonusdotter ska börja med antidepp
Min bonusdotter är 20+ och mår väldigt dåligt.
Min partner var aktiv alkoholist när hon var yngre och detta skapade en enorm otrygghet för henne och en rädsla för vad han skulle göra.
Han har varit nykter sedan han träffade mig däremot.
På hennes pappas sida är i stort sätt varenda farbror och faster, farmor och farfar också alkoholister.
Sedan har hon vuxit upp med sin tokalkoholiserade bonuspappa som också dricker och beter sig helt rubbat.
Hennes mamma sitter bara och försvarar allt och min bonusdotter känner hela tiden att hon ska behöva försvara alla andra.
Hon väljer bara killar som är helt knäppa också, missbruk och som hon ska laga och ta hand om.
Hon mår riktigt dåligt vilket jag förstår. Jag upplever att hon har en enorm rädsla inför att uttrycka vad hon tycker och tänker för det kan leda till bestraffning. Hennes småsyskon har uttryckt till deras mamma t ex att hennes bonuspappa är full och sitter och dricker. Då skriker mamman på barnen att det inte stämmer för att han sitter minsann och äter glass med barnen på stranden? och det stämmer att han sitter med barnen som äter glass på stranden, men han super ju samtidigt, vilket mamman förnekar.
Min partner har inte heller varit den bästa på att ta kritik.
Nu har hon börjat söka hjälp för att hon mår så dåligt och direkt ville en vanlig läkare på vårdcentralen skriva ut antidepp till henne och jag anser att detta är felaktigt. Jag tror att hon har en fullt normal reaktion utifrån det hon är med om. Dessutom är det ett helvete att fasa ut medicinen sedan. Jag har svårt att se att den här behandlingen skulle vara bra för henne.
Min sambo säger att jag är dum när jag lägger fram detta. Jag menar att hon behöver trygghet och att hon får känna att hon kan uttrycka hur saker känns.
Överdriver jag?