• Anonym (Ffhjjbvgf)

Röd flagg?

Skall inte bli för detaljerad, men en vängrupp män i 34-36 årsåldern. Säg att det är 5 män. ALLA männen har fru eller fästmö+sambo som är max 25. En bara 19.

Om tex en själv är vi kan säga 21. Blir ihop med en mycket äldre kille på 35. Men alla tjejkompisar och kompisars flickvänner är max 25. Är det en röd flag?

• Svar på tråden Röd flagg?
  • Anonym (Jo)
    EpicF skrev 2025-11-13 12:20:37 följande:
    Vad spelar åldern på hans bekanta för roll? 
    Det undrar jag med.
  • EpicF
    Anonym (M.) skrev 2025-11-13 17:00:42 följande:
    Det gör det ju, om det handlar om ett förvuxet grabbgäng, vilket man kan tänka sig om ALLA har mycket yngre flickvänner. Jag kan riktigt se dem för mig, när de skrattar och pratar föraktfullt om sina unga tjejer, hur de är i sängen, hur trånga de är i underlivet, hur många år till de kommer att hålla innan pattarna börjar hänga... och det är dags att uppgradera till en nyare årsmodell!

...för sannolikhetsmässigt blir det ju inte så i en slumpvis utvald grupp, utan de flesta har en partner i sin egen ålder eller bara lite yngre - och sedan kan det finnas någon enstaka som har hittat sitt livs kärlek, som bara råkade vara ung. Men DETTA - TS:s karls vänkrets - är ett medvetet negativt urval.
    Och vad har dette att göra med din eller ts relation?
  • Anonym (M.)
    EpicF skrev 2025-11-13 17:44:31 följande:
    Och vad har dette att göra med din eller ts relation?
    Har du svårt att koppla ihop saker? Då försöker jag igen, pedagogiskt: TS karl tillhör ett gäng av manliga vänner där ALLA har mycket yngre flickvänner. Detta är statistiskt osannolikt, vilket betyder att dessa vänner mycket medvetet måste ha skaffat sig dessa unga flickvänner, och utifrån det kan man dra vissa slutsatser angående deras kvinnosyn, karaktär, mognadsgrad... och alltså även om TS' karl. 

Jämför med om TS' karl hade EN vän som hade suttit i fängelse. Det hade kanske inte varit så konstigt, sådant händer, och folk ändrar sig. Men om ALLA vännerna hade suttit i fängelse - hade det inte varit lite oroande då?
  • EpicF
    Anonym (M.) skrev 2025-11-13 17:55:56 följande:
    Har du svårt att koppla ihop saker? Då försöker jag igen, pedagogiskt: TS karl tillhör ett gäng av manliga vänner där ALLA har mycket yngre flickvänner. Detta är statistiskt osannolikt, vilket betyder att dessa vänner mycket medvetet måste ha skaffat sig dessa unga flickvänner, och utifrån det kan man dra vissa slutsatser angående deras kvinnosyn, karaktär, mognadsgrad... och alltså även om TS' karl. 

Jämför med om TS' karl hade EN vän som hade suttit i fängelse. Det hade kanske inte varit så konstigt, sådant händer, och folk ändrar sig. Men om ALLA vännerna hade suttit i fängelse - hade det inte varit lite oroande då?
    Och återigen, vad har det att göra med ts och ts killes relation? 

Så vidt jag vet så innefattar inte relationen helea ens partners umgängeskrets. Vänligen gör det iallafall inte det. 

Men kanske det de i din umgängeskrets. 
  • Anonym (Isabella)

Jag hade nog tyckt att det var lite underligt, och varit extra uppmärksam på hur umgänget är, vilka åsikter och traditioner som finns, hur killen tänker kring jämställdhet, om de är väldigt ytliga osv. 

• Anonym (Vi fattar!)
    Anonym (M.) skrev 2025-11-13 17:55:56 följande:

Slösa inte din tid och energi här. Du kommer att fastna i en evighetsmaskin. Been there, done that. Vi andra förstår precis vad du menar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (M.) skrev 2025-11-13 18:32:08 följande:
    Ja, jag förstår. Det "kopplar inte".
    Jag förstår exakt och du säger/skriver precis det jag också tänker om ts man och umgänge. Om det är som du och jag tror (vilket är nästintill 100% säkert) så är alla dessa s.k relationer väldigt ytliga och oseriösa.

Men ts kan ju lattja runt med mannen och det där gänget ett tag tills hon eller han tröttnar.
  • EpicF
    Anonym (M.) skrev 2025-11-13 18:32:08 följande:
    Ja, jag förstår. Det "kopplar inte".
    Det? 

Jag är kvinna och inte "det". Och nej, det finns inge koppling mellan åldern på ens tror och åldern på dennes vänner. 
  • Anonym (facts of life)
    Anonym (BelleBingo) skrev 2025-11-13 07:46:59 följande:

Var har du hittat de siffrorna? Det jag sett är att de som får barn när de är 25 eller äldre löper avsevärt mycket mindre risk att separera. Och samma gäller de som levt ihop några år innan de får barn. 

Jag ifrågasätter dig inte, utan är bara nyfiken. :)

AI sa 12 år.

Den här artikeln baserad på SCB säger samma.

www.markposten.se/nyheter/sa-lange-haller-ditt-aktenskap-enligt-statistiken.9af6aa1c-cbb9-4e1b-bb08-cb6369a8dd6c
  • Anonym (M.)
    EpicF skrev 2025-11-14 17:38:23 följande:
    Det? 

Jag är kvinna och inte "det". Och nej, det finns inge koppling mellan åldern på ens tror och åldern på dennes vänner. 
    Nu kopplade det inte igen... Tomte
  • EpicF
    Anonym (M.) skrev 2025-11-14 18:33:37 följande:
    Nu kopplade det inte igen... Tomte
    För din info, jo. Med råge (dvs mycket). 
  • Anonym (Ffhjjbvgf)

Har hört svaret nu. Var inte så komplicerat. De är från samma bygd (Jag är inflyttad) och tjejerna de växte upp med och umgicks med då flyttade till stan eller utomlands. 

• Anonym (M.)
    Anonym (Ffhjjbvgf) skrev 2025-11-15 03:02:34 följande:

Har hört svaret nu. Var inte så komplicerat. De är från samma bygd (Jag är inflyttad) och tjejerna de växte upp med och umgicks med då flyttade till stan eller utomlands. 

...och när de valde nya kvinnor måste detta - för samtliga - vara mycket yngre kvinnor? Det fanns inga jämnåriga?

Nä...
Svar på tråden Röd flagg?