• Anonym (mm)

Krav vid dejting

Många kvinnor vill ha längre män men är de ok för en man att vilja ha en kvinna med jättestora bröst?

• Svar på tråden Krav vid dejting
  • Anonym (G-kupa)
    Anonym (mm) skrev 2025-11-14 08:27:28 följande:
    Krav vid dejting

Många kvinnor vill ha längre män men är de ok för en man att vilja ha en kvinna med jättestora bröst?

Vad folk vill ha och vad de får är två skillda saker. Går du igång på stora meloner så finemang.
    Jag personligen vill ha (och har) en man med något mer än luft mellan öronen. Hade jag varit singel nu hade det varit ett av mina största krav. 

Så vad tror du. Min G-kupa hade kanske lockat dig men hade det funnits en chans att jag hade varit intresserad utav dig?
    Kraven går åt två håll....
  • Anonym (Molly)

Man får ställa vilka krav man vill. Både skriva det i sin presentation eller bara tänka det.
    Sedan är det upp till den andre parten att bestämma om de vill dejta dig. Dvs båda parter har krav. 

• Fjäril kär

Alla får ha vilka krav och preferenser dom vill men då måste dom också vara beredd på konsekvenserna av det också...  kraven går åt två håll liksom...  

Som man ropar brukar man få svar liksom...  visst kan jag antyda att jag har stora bröst men då kommer jag 100% få svar från ytliga män jag verkligen inte är intresserad av alls....  
    Märkligt nog gör inte kvinnor den kopplingen mellan stt lägga upp rn profilbild med djup urringning och putade läppar att dom drar till sig män dom sen gnäller över inte duger.    

Alternativt att ha snäva kriterier gör att det svarar få om ens någon ....

• Anonym (Stefan)

Krav på utseende brukar i regel gå åt båda håll. Har du själv ett fördelaktigt utseende så bystdrottningar faktiskt vill ha dig? Eller är det mest önsketänkande?  

En biffig träningskille tex  som önskar vältränad  tjej har sällan problem med det kravet eftersom han själv motsvarar sina krav. 

Så visst kan du önska stora bröst, ser egentligen inga problem med det,  men vad har du själv att komma med på hennes krav på utseende?  

• KimLinnefeldt

Söker du en partner för resten av livet? Då kanske bystmåttet inte är helt avgörande...

Eller vill du bara ligga? Ett ONS? Då är det bara att önska på. Kanske inte så lätt att få napp, men försöka duger.

• Anonym (Kvinna)

Tycker att det är konstigt att det är så känsligt att uttrycka kroppsliga preferenser. Jag gillar män med blå ögon men det betyder ju inte att det är något fel på de med andra färger. Samma göllande längd, vikt, storlek. Personligheten är viktig men har man något att komma med själv så behöver man ofta inte välja mellan personlighet och utseende utan kan få både och.

• Anonym (Isabella)

Självklart är det ok för både män och kvinnor att ha utseendepreferenser när man dejtar. Sedan får man ju tänka efter hur man presenterar de, eller på ett diskret tar reda på om personen uppfyller ens preferenser (oavsett om de gäller utseende eller annat). Jag tycker att det är viktigt att killen är intelligent, social, bra på att kommunicera osv. Det försöker jag gissa mig till av hans presentation, genom meddelandena vi skriver, och sedan märker jag det när vi ses. Jag ser också till att min egen presentation visar att jag tycker att de sakerna är viktiga. Jag använder inga filter på mina bilder, eftersom jag ser ganska "medel" ut, och vill matcha med killar som tycker att det är ok. Jag är också ganska platt, och har någon helkroppsbild, och där syns det ju att jag inte har stor byst. (eftersom jag vet att en del killar tycker att det är viktigt, och då är det onödigt att slösa både min och deras tid)

• Core

Det är ok om du bara dejtar kvinnor med tre bröstvårtor, eller om en kvinnas preferens är en man med oproportionerligt stora fötter. Jag förstår mig aldrig på er som tror att världen är skyldiga er någonting, vad är det du vill ha ut av en sån här tråd? En svensk standard som tydliggör på vilka grunder man får välja bort en dejt?

• Tobben

Det är inte särskilt okej att kommentera andras kroppar. Därmed tycker jag att man ska vara försiktig i hur man uttrycker sina preferenser. 
    Givetvis får man välja vilka man dejtar. Vill man inte träffa någon med mindre än g-kupa så är det fritt fram. Bröstfixerade män verkar det finns gott om så räkna med hård konkurrens.
    För egen del funderar jag inte ens på bröststorlek när jag letar partner.
    Hållning och humor är viktigare för min del.
    När det gäller krav mot oss män kan jag som van i nätdejtingvärlden intyga att det väldigt vanligt med 180 cm som minimigräns bland kvinnor.
    Rejäl kalufs och tatueringar verkar också vara en dealbreaker.

En del med små bröst blir ledsna av att höra om krav på stora bröst. Vanligaste komplexet bland män är just längden.
    Om alla var trygga i sig själv skulle det kanske inte göra så mycket om folk vädrade sina preferenser till höger och vänster. Men det finns otroligt många som mår dåligt och har komplex, så jag tycker att man försöka visa lite respekt.

• Anonym (M.)

Själv tycker jag att det är ytligt att välja bort både män av medellängd och kvinnor med medelstora bröst (även om jag förstår att kvinnor kan vilja ha män med en viss, normal längd i alla fall, och på motsvarande sätt att män kan vilja ha kvinnor som har åtminstone NÅGON byst och inte är helt platta). 

Men självklart FÅR man ha vilka preferenser man vill, det finns ju ingen lag på det. Och man måste inte prata vitt och brett om det. Sedan vad man får är en annan sak, som andra redan har påpekat. Krav går åt båda hållen. 

Svar på tråden Krav vid dejting