• Anonym (Nakenbad)

Nakenbad utomlands

Jag skulle vilja testa nakenbad utomlands och söker tips om var de bästa nakenstränderna är? Skulle också vilja testa badhus eller äventyrsbad för nakenbadning. 

Är bara intresserad av stränder och badhus/äventyrsland för vuxna. 
    Gör mig ingenting om jag ser lite penisar som pekar i luften Men absolut inget måste.

Vill också gärna höra era erfarenheter från era besök på nakenstränder/bad.

• Svar på tråden Nakenbad utomlands
  • Anonym (.)

Finns flera stycken utomlands om inget annat.
    Varannan strand är 1 för vanliga besökare, den bredvid är nakenbad, lätt ju.. och man kan inte gå fel.

Har varit på flera stycken i tex. Spanien.

Vill du sen ha några tips i Sverige.
    Ja då är det svårare.

Tror att även större sjöar där är hela vattnet till för bägge sorters besökare mer på samma strand, fast det är mer att om man har för avsikt att bada just naken så går man en bit bort där ingen ser?

Vet där är några nere jag rest långt för att bada i, havet.
    Nere i Falsterbo, Skanör och Höllviken osv.
    Där är det fint och fortfarande någorlunda varmt nere i Söder.

Men sen är du inte där från, ja vi har våra största sjöar Vänern, följt av Vättern och Mälaren - där borde man också kunna bada naken, men igen, bara man inte ligger för nära andra badande.. om inte dom också redan är nakna, då får man tolka det som att det är okej väl?

• Anonym (d)

Vid öknen i Mas Palomas, Gran Canaria.
    Det finns en strand för nakenbak även på Fårö, Gotland. Vet dock inte exakt var den ligger.

• Anonym (Frankrike)

Frankrike.
    Vi har flera års erfarenhet från många stränder på Franska Rivieran.

Allt från lugna familjevänliga stränder för de som betraktar sig som "äkta" naturister, där avsaknad av badkläder är det mest naturliga sättet.
    Och stränder för alla intresseområden, många stränder för vuxna, flera nästan som nakenstränder mest för pensionärer, där nakna tanter och farbröder i olika grupper diskuterar livet.
    Men också till mer spännande stränder som uttalat har många sex-positiva besökare. Ofta gäller att ju längre bort på stranden man söker sig så är fler besökare mer öppna och friare, det förekommer dating och swingers, också de som gillar exhibitionism och voyerism. Långst bort på stranden och sent på dagen är det inte ovanligt att det händer spännande aktiviteter, om man har intresse av detta.

Väldigt många helt vanliga stränder har en klädfri zon "naturist" längst bort, det är vanligt och normalt, ingen lyfter ens på ögonbrynet åt detta.
    Om man på Google Maps söker på plage naturiste så hittar man alltid någon i närheten.
    Man får öva sig lite i att googla på Franska (använd översätt), på olika hemsidor, så finns det massor av info gällande stränder av alla möjliga slag och massor av chanser att hitta den typ av strand man är nyfiken på, om man t ex önskar sig utpräglade vuxen-stränder också vissa med tydligt sex-positiv stämning.

Det finns också flera klubbar med pool och SPA-tema, med DJ och festststämning, många klubbar med tema-dagar/kvällar, också med tydlig inriktning mot dating och swingers.
    Också detta betraktas som vanligt och normalt i Frankrike, för många inte mer märkvärdig än att man kan prata ganska öppet om det med vänner eller arbetskamrater. De flesta besökare knullar inte runt, de flesta håller sig oftast till sin partner, men vissa kan kanske vid ett speciellt tillfälle vara öppna för ett litet äventyr.
    Vissa uttalade tema-dagar/kvällar är tydligt mer avsedda för swinging och liknande, och då är det självfallet mer action bland besökarna, om det är vad man önskar sig.
    Vår erfarenhet är mycket tydlig att allt sker med respekt, alltid med väldigt stor respekt för kvinnan. Allt sådant fungerar väldigt mycket bättre än t ex i vanlig svensk krogmiljö.

• Anonym (Frankrike)

Om det är väldigt sex-positiv miljö man önskar sig så är Cap d´Agde Naturist village det mest utpräglade och öppna som vi någonsin har upplevt. (Google) 
    Under högsäsong så är där 30 - 40 000 nakna människor, i många fall öppna och sex-positiva. På dagen finns en del av stranden som är den hetaste, friaste och mest öppna som man kan önska sig få uppleva. Första gången nästan otroligt...
    Man bestämmer själv var man vill lägga sin handduk, i början familjestranden, med stegvis utveckling, till 2 km bort den hetaste delen där det varje eftermiddag finns all action att titta på (i vissa fall kanske delta aktivt...).

Om man vill lägga sin handduk i mitten kan det mycket väl hända att människor helt nära på handduken intill, har sex helt öppet...
    Om det är sådan omgivning man önskar sig.

Inom "samhället" finns många nattklubbar att välja mellan, med olika tema-kvällar på de flesta. Ganska "vanliga" dansklubbar men kanske med mycket öppnare och hetare stämning än vanligt och också mer utpräglade sex-klubbar. Klädseln på kvällen är i de allra flesta fall mycket sexig på kvinnorna, ganska proper på herrarna. T ex är det inte alls märkvärdigt att de allra flesta kvinnor går utan trosor, ofta redan på middagsrestaurangen innan man går ut på klubbar.

Min åsikt är dock att det är i stort helt meningslöst för singel män att besöka Agde. Konkurrensen är stenhård från kanske 10 000 singel män som anstränger sig och verkligen gör allt och hoppas få chansen.
    Inriktningen är nog till 90% på par och vi tycker det är mycket inspirerande och roligt att besöka som ett par. De flesta håller sig oftast till sin egen partner men kanske att 30-50% av paren kan vara intresserade av partnerbyte medan kanske bara 10% kan tänka sig ta in en singel man.

Men om några väninnor skulle besöka Agde så kan de nog få uppleva precis allt vad de önskar sig och lite till (!). Män finns i överflöd, många riktigt attraktiva män, också par. Och respekten för kvinnan är mycket hög. Om en man inte skulle respektera kvinnan är han helt chanslös, för konkurrensen är stenhård.

Vi har besökt Agde flera gånger och vi har aldrig besökt en plats där respekten för kvinnan är så total och tydlig. En lätt huvudskakning eller en avvisande gest med handen brukar räcka och åtlyds utan protester i alla sammanhang, också kl två på natten på den hetaste nattklubben.
    Eller ett jakande leende med huvudet på sned är ofta tillräckligt för att ha lyckats skapa kontakt (skapat en chans) med en attraktiv man, om det är vad man önskar sig.

Majoriteten av besökare inom detta "samhälle" är vad man brukar betrakta som "bra" människor, och det finns människor i alla åldrar, alla utseenden, och i alla viktklasser. Det är inte billigt att tillbringa en vecka eller två i Agde naturist village, alla boenden är relativt dyra under högsäsong. Men där finns också en camping.

• Anonym (Cap d'Agde)

Håller med om naturistområdet i Cap d'Agde.

En otroligt intressant upplevelse måste jag säga och jag är otroligt imponerad över den respekt som ändå finns mellan könen. Ett nej är ett nej direkt och inget tjafsande. Minsta tillstymmelse till att man inte respekterar varandra och larmet går igång och den personen blir avhyst från området.
    Alla håller koll på alla!

• Emelliee

pekande penisar går inte att undvika på svenska nakenstränder... 

stränderna ja har vart på har mest haft gamla gubbar som kollar o vill gå in i buskarna o sitter o drar medans de kollar på en.

skulle säga av va ja upplevt är de mest sex sökande som är där. har sock bara vart lite mindre stränder under sommaren typ 6 gånger så kanske inte rätt persson o säga men men

• Haloqueen

Vi har besökt Cap D?Agde, stranden och värmen är fantastisk, men vi tyckte inte det var värt pengarna som man behöver lägga för att bo och verka inne på området.

Sedan har vi besökt nakenstranden på Mas Palomas (Kiosk 7) under lågsäsong. För oss var det lite av en besvikelse då kom från ett Swingershotell med mycket action och var mer ute efter action än sol och bad.
    Vill man uppleva något liknande så kan vi verkligen rekommendera Sverige under högsommaren där Mellbystrand briljerar. Ställ in GPS:en på Hökafältet och parkera där och gå rakt ner. Väl nere vid havet så har du nakenstranden till höger.

• Anonym (Skövde)

Vi har besökt nakenstranden i Mellbystrand och även några i Grekland. Vi har fått mersmak av att bada nakna och vi har inga problem med att visa oss nakna i den miljön där andra också är nakna. Det känns fritt, naturligt och även lite spännande. Fast ändå ofarligt. 

Nu åker vi till Gran Canaria över jul och planerar att vara på nudistavdelningen i Maspalomas ett antal gånger. Jag har förstått att det är rätt mycket pensionerade tyskar som vistas där men det bekymrar inte oss alls. Vi ser fram emot att känna solen värma våra nakna kroppar. 

• Anonym (maken)
    Anonym (d) skrev 2025-11-18 05:25:35 följande:

Vid öknen i Mas Palomas, Gran Canaria.
    Det finns en strand för nakenbak även på Fårö, Gotland. Vet dock inte exakt var den ligger.

Åker dit i morgon för en härlig vecka med nakenbad och nakensolning. Jag och frun har varit där många gånger och vi trivs där.
  • Anonym (Skövde)
    Anonym (maken) skrev 2025-11-19 07:53:14 följande:
    Åker dit i morgon för en härlig vecka med nakenbad och nakensolning. Jag och frun har varit där många gånger och vi trivs där.
    Till Fårö nu?
  • Mandel
    Emelliee skrev 2025-11-18 18:30:04 följande:

pekande penisar går inte att undvika på svenska nakenstränder... 

stränderna ja har vart på har mest haft gamla gubbar som kollar o vill gå in i buskarna o sitter o drar medans de kollar på en.

skulle säga av va ja upplevt är de mest sex sökande som är där. har sock bara vart lite mindre stränder under sommaren typ 6 gånger så kanske inte rätt persson o säga men men

Jag befinner mig ibland på naturistcampingen i Nora där det är ett allmänt naturistbad dit alla är välkomna - så inte bara de som bor på campingen.
    Har aldrig sett pekande penisar eller andra aktiviteter eller att det smyger folk i buskarna. 
    De som bor på campingen har koll på besökare som uppvisar ett ev suspekt beteende och de pratar med dem. Män som inte klär av sig, män som kollar förmycket på avstånd osv.

Det är ett av de mest genuina och inkluderande ställe och camping jag någonsin besökt. 
    Så synd att Nora kommun valt att säga upp kontraktet med föreningen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • KimLinnefeldt

Nudism, hur mycket handlar det om sex?

Jag har alltid betraktat naturister/nudister som ganska pryda. Människor som intalar sig själv att det är så naturligt att vara naken, att det inte alls har med sex att göra.

• Mandel
    KimLinnefeldt skrev 2025-11-19 11:18:33 följande:

Nudism, hur mycket handlar det om sex?

Jag har alltid betraktat naturister/nudister som ganska pryda. Människor som intalar sig själv att det är så naturligt att vara naken, att det inte alls har med sex att göra.

Det är väl nakenheten som är nudist/naturist. Att vara det är väldigt sällan synonymt med att vara swingers eller ha ett intresse av mer än vaniljsex.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Skövde)

Även om vi inte ser nakenbad som en direkt del av vårt sexliv så måste jag ju medge att vi gärna studerar andra nakna kroppar runt omkring oss. Inte för ev kontakter (vi är inte swingers) men vi kollar på deras solbränna, deras form, hållning osv. Vi kollar ju könen också och kommenterar vad vi ser som exempelvis storlek, könsbehåring (eller avsaknaden), eventuella piercingar eller andra "kroppssmycken" osv.

Gör ni andra det också eller är er omgivning totalt neutral för er?

Sen noterar vi ju att dom tittar på oss med.

Svar på tråden Nakenbad utomlands