• Anonym (mamman)

Ni andra mammor till nu unga vuxna/nästan vuxna döttrar

Har ni något gemensamt med dem? Är ni en aktiv del av deras liv? Delar de med sig av livet med er?

Det känns som att jag och min nu 19-åriga dotter inte har något gemensamt, och frågan är väl som vi någonsin haft. Hon och hennes pappa har inte heller så mycket gemensamt. Vi är så olika att jag ibland undrar om hon inte är en bortbyting, haha.

• Svar på tråden Ni andra mammor till nu unga vuxna/nästan vuxna döttrar
  • cosinus

Om vi har så mycket gemensamt. Nja, alltså vi är rätt olika jag och dottern. Har alltid haft olika intressen. Men jag vill ändå påstå att jag är en aktiv del av hennes liv och att hon bjuder in till att dela med sig av sitt. Dock bor hon inte hemma (21 år) så vi pratar ju inte varje dag längre.

Sonen är 19 och vi är nog de som är mest lika. Vi har väldigt mycket gemensamt.

Sonen 17, där är jag aktiv i hans idrott men annars så är han mycket för sig själv på rummet. Men det kan också vara en fas. Han är väldigt nära dottern som flyttat.

Dotter 15. Här har du våran bortbyting :) Hon är varken superlik mig, pappan eller någon av syskonen. Har aldrig delat med sig av just något om hon inte måste men svarar på frågor och verkar trivas med livet ändå. 

• Anonym (mamman)
    cosinus skrev 2025-11-17 17:33:35 följande:

Om vi har så mycket gemensamt. Nja, alltså vi är rätt olika jag och dottern. Har alltid haft olika intressen. Men jag vill ändå påstå att jag är en aktiv del av hennes liv och att hon bjuder in till att dela med sig av sitt. Dock bor hon inte hemma (21 år) så vi pratar ju inte varje dag längre.

Sonen är 19 och vi är nog de som är mest lika. Vi har väldigt mycket gemensamt.

Sonen 17, där är jag aktiv i hans idrott men annars så är han mycket för sig själv på rummet. Men det kan också vara en fas. Han är väldigt nära dottern som flyttat.

Dotter 15. Här har du våran bortbyting :) Hon är varken superlik mig, pappan eller någon av syskonen. Har aldrig delat med sig av just något om hon inte måste men svarar på frågor och verkar trivas med livet ändå. 

Kanske finns det en i varje familj.
Svar på tråden Ni andra mammor till nu unga vuxna/nästan vuxna döttrar