• Reborn

Onani tjejer och killar

Hej

Sex är ju det finaste och skönaste vi människor har och bland det roligaste man kan göra(enligt mig) 
    Ja under sunda och rätta förhållande såklart.

Men..det finns ett stort med och frågetecken. 

Måste sex och främst onani vara så tabubelagt? Alla gör det, det vet vi, men få pratar om det. 

Vi kan basta, bada och duscha tillsammans i offentligheten, men sen är det något man nästan skäms över i sitt egna hem, om man inte är ensam hemma. 

Vi kan prata porr och ytlig sex, prata om när någon är snygg och har en sexig kropp. 

Vi kan kolla på lättklädda killar på socialakanaler och en del är ju dom som gärna visar upp sig snygga och lättklädda. 

i en relation, så finns det ingen skam runt sex. Man ska och bör kunna vara öppen med att man onanerar. 

Men till funderingen/frågan!?
    Ska vi inte kunna få vara öppna med onani mellan varandra, såklart ska det finns respekt för andra. Precis som i allt annat i livet/världen. 
    Men måste någon som onanerar klassas som äcklig, snuskig, fulgubbe, snusktant osv. 

Borde inte onani vara mer normaliserat ?

Vad har ni för tankar ?
    Hur tror ni onani och sex blev och fortfarande är så tabubelagt?

• Svar på tråden Onani tjejer och killar
  • KimLinnefeldt

Vi kan nämna det, men fördjupar oss inte i ämnet. Hon vet att jag gör det ibland. Jag hoppas att hon gör det.

Liksom TS tycker jag att man ska bejaka sin lust, tillsammans och på egen hand.

• Anonym (Black weeks)
    Reborn skrev 2025-11-18 09:23:13 följande:
    Onani tjejer och killar

Hej

Sex är ju det finaste och skönaste vi människor har och bland det roligaste man kan göra(enligt mig) 
    Ja under sunda och rätta förhållande såklart.

Men..det finns ett stort med och frågetecken. 

Måste sex och främst onani vara så tabubelagt? Alla gör det, det vet vi, men få pratar om det. 

..................

Men till funderingen/frågan!?
    Ska vi inte kunna få vara öppna med onani mellan varandra, såklart ska det finns respekt för andra. Precis som i allt annat i livet/världen. 
    Men måste någon som onanerar klassas som äcklig, snuskig, fulgubbe, snusktant osv. 

Borde inte onani vara mer normaliserat ?

Vad har ni för tankar ?
    Hur tror ni onani och sex blev och fortfarande är så tabubelagt?

Jag instämmer med din frågeställning. Det borde vara naturligt och totalt avdramatiserat. Men det är det inte. 

Och till synen på den som onanerar så vill jag nog mena att även det skiljer sig åt. Och då får vi försöka vara hur politiskt korrekta som vi vill...men en tjej som onanerar känns aldrig lika smutsigt som en kille som onanerar. En onanerande tjej bejakar sin lust och utforskar sin kropp och sin sexualitet. Och det är bra. Men så ser man aldrig på en kille som onanerar. Då är reflexen mer att "det är ju så dom är" och bara en from förhoppning att han håller det snyggt för sig själv och inte tar ut svängarna för mycket. 
  • Anonym (Perspektiv)

Tycker tvärtom, att det finns en allmänt negativ syn från mäns håll på de kvinnor som inte onanerar. De blir ofta orättvist stämplade som "frigida", "kristna" eller annat trams som inte nödvändigtvis stämmer in med verkligheten.

Många runkpellar verkar inte kunna ta in någon annans verklighet än sin egen i denna fråga. I mitt fall är jag varken religiös eller ointresserad av sex. Tycker bara att det är helt meningslöst att hålla på med sig själv. Jag är liksom inte tänd på mig själv utan föredrar en partner för såna akter. Det är inte mer märkvärdigt än så. 

• Anonym (A)

Tycker inte att det är tabu.

• Anonym (4545)

Jag är kvinna och onanerar ibland.
    Hur o när har ingen annan med att göra.

Jag vill inte veta när/ hit min man gör det, var och en sköter detta i enrum.

Jag vill ABSOLUT inte veta nåt om mina vänners,  släktingars, eller jobbarkompisars onanivanor.

Jag vill ABSOLUT INTE veta nåt om främmande, anonyma forumgubbar/ tanter onanerar. 

• karolin35287
    Anonym (4545) skrev 2025-11-18 19:33:18 följande:

Jag är kvinna och onanerar ibland.
    Hur o när har ingen annan med att göra.

Jag vill inte veta när/ hit min man gör det, var och en sköter detta i enrum.

Jag vill ABSOLUT inte veta nåt om mina vänners,  släktingars, eller jobbarkompisars onanivanor.

Jag vill ABSOLUT INTE veta nåt om främmande, anonyma forumgubbar/ tanter onanerar. 

Du ville bara dela med dig att du onanerar ibland, men vill inte veta något om andra gör det. Det låter bra.
  • Tecum
    Anonym (Black weeks) skrev 2025-11-18 19:18:41 följande:
    Jag instämmer med din frågeställning. Det borde vara naturligt och totalt avdramatiserat. Men det är det inte. 

Och till synen på den som onanerar så vill jag nog mena att även det skiljer sig åt. Och då får vi försöka vara hur politiskt korrekta som vi vill...men en tjej som onanerar känns aldrig lika smutsigt som en kille som onanerar. En onanerande tjej bejakar sin lust och utforskar sin kropp och sin sexualitet. Och det är bra. Men så ser man aldrig på en kille som onanerar. Då är reflexen mer att "det är ju så dom är" och bara en from förhoppning att han håller det snyggt för sig själv och inte tar ut svängarna för mycket. 
    Precis, det räcker att läsa #3 i tråden, då är män "runkpellar". Och detta ständiga gnällande på "runktrådar" så fort någon frågar något om sex. Och är det en tjej som frågar är hon förstås en kille egentligen...

Så hur ska det någonsin kunna bli naturligt att onanera då så många moraltanter har den attityden? Jag har alltid undrat varför de läser sextrådar alls om det nu är så fult och otäckt?
    Men jag har aldrig fått svar...
  • Tukt

Tänker att man pratar om saker med rätt person och vid rätt tillfälle. Du reser dig liksom inte upp från nobelmiddagen med ursäkten "jag måste gå och bajsa". Även om det är det naturligaste i världen.
    Så jag tror att de flesta kan prata om onani om det finns en anledning till det, vilket det sällan gör. Men då vid rätt tillfälle.

• Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-11-18 20:06:56 följande:

Tänker att man pratar om saker med rätt person och vid rätt tillfälle. Du reser dig liksom inte upp från nobelmiddagen med ursäkten "jag måste gå och bajsa". Även om det är det naturligaste i världen.
    Så jag tror att de flesta kan prata om onani om det finns en anledning till det, vilket det sällan gör. Men då vid rätt tillfälle.

Exakt så, det skulle se ut detSkrattande
  • KimLinnefeldt
    Tukt skrev 2025-11-18 20:06:56 följande:

Fast det vore roligt om kungen reste sig och sa: ursäkta jag ska bara gå ut och dra en Tarzan.
Svar på tråden Onani tjejer och killar