Lust och kärlek?
Är det samma sak? Var går gränsen för rätt och fel? Ska man verkligen behöva säga nej till det man känner lust för?
Är det samma sak? Var går gränsen för rätt och fel? Ska man verkligen behöva säga nej till det man känner lust för?
Det är det bara du själv som kan fatta beslut om. Ingen kan tvinga dig, men det kan såklart finnas situationer då det inte är till din fördel att agera på din lust. Det är ett ställningstagande man behöver göra i varje ny situation.
Jo, fattar det. Men är agera i lust likamed mindre kärlek? Eller bara älska sig själv mer?
Jag vet inte vad det gäller men när du behöver ställa en sån fråga så brukar det i regel handla om sådan val som ger konsekvenser du måste kunna stå för samt om du nånstans måste börja kompromissa med dig själv så är du på helt fel väg...
Man kan få både och och nöj dig inte med mindre än så.
För mig är det absolut inte det samma. Du kan ha det ena utan det andra men ihop är de som bäst.
Nej, det är inte fel att agera på sin lust så länge du inte sårar någon annan, tex genom att du har en relation med någon annan än den du för ögonblicket känner lust till.
För mig är det absolut inte det samma. Du kan ha det ena utan det andra men ihop är de som bäst.
Nej, det är inte fel att agera på sin lust så länge du inte sårar någon annan, tex genom att du har en relation med någon annan än den du för ögonblicket känner lust till.
Det jag egentligen vill få besvarat är; kan man känna lust för annan än den man är kör
i och valt att dela livet med? Och är det i en förlängning ok att agera på det i det dolda?
Det jag egentligen vill få besvarat är; kan man känna lust för annan än den man är kör
i och valt att dela livet med? Och är det i en förlängning ok att agera på det i det dolda?
Lust kan man känna men man behöver inte agera, det är otrohet.
För mig har sex inget med kärlek att göra. Så absolut kan man vara tänd på någon annan. Men jag är väldigt lojal så absolut ska man inte agera på det, på något sätt alls. Man sviker inte sin kärlek.
att ha sex med andra kan dra hem könssjukdomar eller oplanerade barn. Därför är det viktigt att vara trogen. Samt att relationen innebär ett definitivt löfte att vara lojal
ttankar kan man dock inte styra.