• Anonym (Ano)

Vad är det för fel på magen?!

Hej! 

I en månads tid har jag nu haft märkliga problem med min mage. Det hela började med en förstoppning. Jag hade inte bajsat på en vecka och satt tillslut en hel natt för att försöka få ut ett klot, hårt som sten? efter det har det varit kaos i min mage. Det känns som att jag inte är hård i magen, utan att jag bara inte kan få ut avföring. När jag sitter på toa och försöker så händer liksom ingenting, som att jag inte får nån kontakt med ändtarmen när jag krystar. Det lilla som kommer ut är dock inte alls hårt. Börjar bli orolig att det är en tumör eller nåt som blockerar? Enda sättet att få ut något är att ta laxerande, för då kan det liksom bara rinna ur mig/passera utan blockad. Jag har gjort allt enligt konstens alla regler, tagit laktulos, kört med både microlax och klyx, tagit movicol. Jag äter även fiberrikt och hälsosamt, dricker mycket, rör på mig väldigt mycket (långa promenader varje dag, yoga, gym).
    kan tillägga att det även låter extremt mycket i min mage, oavsett vad jag äter. Aldrig vart med om att det kurrat och haft sig så mycket som det gör nu. Har vart i kontakt med VC men de fortsätter bara hävda att jag är förstoppad och att jag ska fortsätta med laktulos etc? 
    Börjar bli trött på detta. Någon som har några teorier/tips?

• Svar på tråden Vad är det för fel på magen?!
  • Zorrorro

Kräv utredning. Tarmcancer har ökat markant bland unga vuxna. Om detta är något nytt för dig, med tarmproblem,bör det ses över med konstens alla regler

• Lynx123

Kolla upp det här omgående  - hände en kompis och det blev akut tarmvred.

• Anonym (z)

Tycker du ska kolla upp det här.

Svar på tråden Vad är det för fel på magen?!