Hur jobbiga är läggningar?
Jag och min partner har börjat prata om att skaffa barn, och en grej jag fastnar på är hur kvällarna egentligen ser ut i verkligheten hos andra familjer.
Jag är själv ganska sömnkänslig nämligen och min partner och jag har väldigt olika rutiner. Många säger att de är helt slut efter läggning och antingen bara orkar kolla på teve eller att läggningen tar så lång tid att de går och lägger sig direkt.
Så jag hör allt från att ?läggningen är magisk och mysig? till ?det är ren cirkus varje kväll?, och jag försöker förstå vad som faktiskt är vanligast eller vad familjer gör som ?lyckas?? Tänker att det kan vara väldigt olika också beroende på ålder, barn och diverse annat, tex sjukdom/funktionshinder?
Hur mycket ork har man egentligen vid slutet av dagen? Är det realistiskt att tänka att man ska orka ex plugga/jobba på kvällen eller tar det hela kvällen att läsa flera böcker och sjunga varje kväll? eller är det vanligt idag att slå på Spotify?
Jag undrar också hur det är när man är helt slut själv ? hur gör man då? Är det vanligt att man bara inte orkar läsa/sjunga ibland?
Om ni orkar dela, vore det guld värt. 🙏 Jag vill bara få en mer realistisk bild innan vi ger oss in i föräldraskapet