Otydligt eller är jag bara dum i huvudet som inte fattar?
Män där ute, 30+are ? se hit och hjälp mig att reda ut lite saker. All input är värdig 😊
Sedan ca två år tillbaka finns en entreprenör på jobbet. Vi pluggade tillsammans år 2018 och har som inte setts sedan dess. I ett år har han varit sjukt varm och trevlig. Hemskt gärna stått nära och länge. Dessa långa intensiva blickar han gett med ett leende, nästan så att det blir pinsamt. Med tiden har känslorna växt från min sida. De jag försökt dölja bra länge. Gjorde ett litet test för några månader sedan, då jag ställde mig så nära att baksidan av våra händer nuddade varandra och han ryggade inte tillbaka.
Sen kom en period då han nästan ignorerade mig. Satt jag i matsalen och åt redan då han kom in för att äta, kunde han sno om i dörren och gå ut. Han pratade som inte med mig. Tills för en vecka sedan då vi jobbade tillsammans och han blev så där varm och go igen. Jag frågade honom om jag kan prata med honom i förtroende (om mina känslor) och han sa att det kan jag och var som glad efter det. Efter det sökte han sig till matsalen samtidigt och reste sig upp så fort jag gick någonstans. T.ex. kaffekoppen samtidigt och så.
Nu kommer vi inte jobba tillsammans på ett tag igen så jag skrev ett meddelande till honom och föreslog en dag vi kan träffas för att prata en liten stund och frågade vad han tänker om det. Han verkar inte vara den typ som är inne ofta på sociala medier men jag har reagerat igen på den där undvikande personen. Har varit online någon gång men inte svarat. Inte ens läst meddelandet.
Han har en son och är singel om det är till nytta.
Hur ska jag tolka alla dessa signaler?