Finns fejk-läkare i Sverige?
Igen, igen och igen.
Tanke: Finns det läkare som inte har utbildning, utan har kommit in på ett läkarjobb på falska intyg (eller att arbetsgivaren tagit för givet att personen har kunskap)?
Det här börjar nog bli farligt för mig. Jag ska inte (i alla fall ej ännu) gå in på vad jag sökt för mer än att jag har haft enorma (!) förändringar i kroppen efter covid för ca ett år sedan. Har även andra förändringar från förra covid (eller från vaccinationerna). Har även bukproblem som kommit någonstans däremellan. Orkar dock inte gå in mer på det nu, vill mest foka på hur läkare agerar mot patienter.
Men - jag har läkare, nu den andre - som inte verkar kunnig, eller intresserad, eller...som inte vill undersöka utan tar för givet saker. Det är som en mardröm, och det är som sagt ANDRA gången detta händer (efter en flytt från förra staden).
Jag vet inte var jag ska vända mig längre. Har man så låg kunskap om visssa saker så kanske man inte ska jobba som läkare. Om någon kommer in och säger att denne plötsligt har (som ett fejkexempel) väldigt ont i ett knä: Då UNDERSÖKER väl en läkare (med utbildning och intresse) ens knä? och testar och vrider och lite så. Man tar väl prover om det behövs (mer än standardprover), och annars remmitterar man väl vidare till någon som är mer kunnig - även om det skulle påvisa att läkaren inte har kunskap (är de rädda att remittera för att detta blir synligt då?)
Jag fattar ingenting. Det är som natt och dag om man backar den hjälp jag fick på vårdewntralen för ca 5-6 år sedan. Vad har hänt?