Dottern vill inte ses
Har fortfarande samma problem. Dotter på 13 år, har ADHD. Jag och hennes mamma separerade för ca 3 år sen, dottern har sedan dess bara bott hos henne. Hennes mamma är bipolär.
Träffats sporadisk till och från. Jag har många ggr försökt få fram vad felet är, utan framgång. Nu, sedan 2 veckor tillbaka, vägrar hon prata med mig. Svarar inte på SMS, samtal osv. Hennes mamma påstår att hon inte vill, men ingen vet varför. Även folk i min föredetta släkt har börjat blocka mig, skriva till mig att jag är en hemsk människa som bara gör min dotter illa osv. Ska tilläggas att många i släkten där har andra psykiska problem.
Och jag kan garantera; jag skulle ALDRIG göra min dotter illa på något sätt. När vi väl setts så har det varit supermysigt, säger hon också, och vill komma och hälsa på mer. Att gå ifrån det till noll kontakt utan en given anledning gör mig nervös och fruktansvärt ledsen.
Fick även ifrån en nära vän till min före detta, som vi umgåtts med många år. Jag är även fadder åt en av hennes söner. Hon skrev att jag är elak och att jag inte får ha mer kontakt med henne eller hennes barn.
Jag är rädd att min föredetta pratar så mycket skit om mig, smutskastar mig inför våran dotter, vilket dottern har berättat också.
Jag går på samtalsstöd för att veta hur jag ska bemöta detta, men är sjukt svårt när man inte vet någon anledning till varför min dotter inte vill vara med mig.
Snälla, hjälp mig!