• Anonym (Man)

BDSM vanligt i ett östeuropeiskt land?

Jag såg förut ett dokumentär på tv där bdsm var så vanligt i landet att vanliga Hotell och Airbnb brukar ha verktyg, men jag kommer inte ihåg vilket land det var, vet någon vilket östeuropeiskt land det är?

• Svar på tråden BDSM vanligt i ett östeuropeiskt land?
  • Anonym (Bor inte i Haparanda)
    Anonym (Man) skrev 2025-11-25 15:59:12 följande:

Jag såg förut ett dokumentär på tv där bdsm var så vanligt i landet att vanliga Hotell och Airbnb brukar ha verktyg, men jag kommer inte ihåg vilket land det var, vet någon vilket östeuropeiskt land det är?

Det är  Paratonkzta.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Bor inte i Haparanda) skrev 2025-11-25 16:18:48 följande:
    Det är  Paratonkzta.
    Hahaha skämtar du det är ett land som de flesta känner igen
  • Aliona

Jag jhar varit i eller bott i varenda östeuropeiskt land, och kan lova dig att inget stämmer in på din beskrivning. Självklart finns det överallt, men absolut inte så att vanliga hotell har bdsm-utrustning på rummen och var och varannan går igång på det. 

• Anonym (Slava Ukrainia)
    Anonym (Man) skrev 2025-11-25 15:59:12 följande:

Ryssland erbjuder en del gäster fullt utrustade rum och en helt ny upplevelse.

Du kan resa och få en dubbelupplevelse. Först som frivilig för att försvara Ukraina och sen som gäst hos ryska armeen.
  • Anonym (Man)
    Aliona skrev 2025-11-26 07:50:13 följande:

Jag jhar varit i eller bott i varenda östeuropeiskt land, och kan lova dig att inget stämmer in på din beskrivning. Självklart finns det överallt, men absolut inte så att vanliga hotell har bdsm-utrustning på rummen och var och varannan går igång på det. 

Jag antar i så fall att det är ett land du inte har varit men vilken kan det vara är ju frågan?
  • Aliona
    Anonym (Man) skrev 2025-11-27 06:03:23 följande:
    Jag antar i så fall att det är ett land du inte har varit men vilken kan det vara är ju frågan?
    Jag har varit i alla eftersom jag jobbat många, många år i regionen, men visst, en del, Bulgarien tex, var länge sedan och saker kan ändras. En del länder har rätt mycket prostitution och stor sexscen just därför, men jag hoppas att det inte var det du tänkte på. Annars associerar jag nog mest Berlin med BDSM. Om du söker så kommer du att se att det finns hur mycket som helst där. 
  • Anonym (Man)
    Aliona skrev 2025-11-27 08:44:49 följande:
    Jag har varit i alla eftersom jag jobbat många, många år i regionen, men visst, en del, Bulgarien tex, var länge sedan och saker kan ändras. En del länder har rätt mycket prostitution och stor sexscen just därför, men jag hoppas att det inte var det du tänkte på. Annars associerar jag nog mest Berlin med BDSM. Om du söker så kommer du att se att det finns hur mycket som helst där. 
    Nej, inte prostitution, dokumentären handlade om flera östeuropeiska länder men just detta land var det vanligt med sånt, om jag kom ihåg namnet så hade jag tittat på det igen, det var på SVT2 om jag minns rätt eller Kunskapskanalen men den var på finska med översatt undertext
Svar på tråden BDSM vanligt i ett östeuropeiskt land?