• Skölden89

Röstar du på SD?

Lägger du röst på SD eller har funderingar på det? Varför då i sådana fall? Har de vunnit stort förtroende hos dig?

• Svar på tråden Röstar du på SD?
  • Anonym (K)
    Anonym (Marina) skrev 2025-11-26 18:55:08 följande:

Dessutom tycker jag att det dom gjort med akassan och aktivitetsstöd för arbetslösa är rent svineri och en spottloska i ansiktet på vanliga människor. Och vanligare arbetare. Den nya akassan gynnar folk med höga inkomster. 

Hur gynnar nya A-kassan folk med höga inkomster?
  • Anonym (h)
    Jimmy75 skrev 2025-12-11 20:17:13 följande:
    Ja det kan man säga att han gör....och den beskrivningen han ger om sin bakgrund och det Sölvesborg han väste upp i är verklighetsfrånvänd. I should know eftersom jag är 4 år äldre och född och uppvuxen i samma stad....och ja, Sölvesborgsdialekten är ett straff 😂 fast jag slipper att min hörs i teve.
    👍
  • Anonym (SDja)

Självklart gör jag det och kommer alltid göra det. Vill inte stödja sveriges förfall.

• Xenia
    Anonym (Ja) skrev 2025-12-11 08:21:08 följande:
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för den politik som gett oss kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för att Sverige ska ta emot och försörja många unga män från främmande länder och kulturer som står för majoriteten av kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Samma kvinnor som har röstat för Sveriges politik där vi har valt att prioritera stöd till människor, främst unga män, som har både förmåga och ekonomi att resa genom halva världen för att komma till Sverige samtidigt som vår politik har valt att inte prioritera hjälp till kvinnor och barn,
    alltså gjort valet prioritera bort de som har störst hjälpbehov.

För mig är det rent generellt svårt förstå dessa prioriteringar och svårt förstå hur många Svenska kvinnor väljer att lägga sina röster.
    Det där är den eviga lögnen man kan läsa på Flashback och tydligen även här. Alla som röstade på något annat parti än SD röstar för kriminalitet.

När har det varit en folkomröstning:
    "Vill ni ha flyktingar som blir kriminella?"

När man röstar så har inte alla just invandring som enda eller ens största fråga.

Man röstar enligt vad partierna hade för åsikter om sjukvård, skola, arbetslöshet, miljö, jämställdhet och också integration.

Det där om att inte prioritera kvinnliga flyktingar är ju bara nonsens. Vilka är det som sitter som kvotflyktingar i flyktingläger? Jo, kvinnor och barn. Alltså kan man utöka den flyktingkvoten. Men i stället har man minskat dem.

De flyktingar som kommit spontant är inte bara män utan även familjer. I många fall kommer männen först och när de fått asyl kan kvinnorna komma och resa på ett tryggare sätt än männen kunde.
  • Xenia
    Anonym (M.) skrev 2025-12-11 07:58:10 följande:
    Problemet är att det inte går att lita på några andra riksdagspartier än Sd, när det gäller invandrarfrågan - som är den absolut viktigaste eftersom det är massinvandringen som har orsakat alla våra stora samhällsproblem. 

Alla andra partier har en invandringsvänlig falang, och dessutom är V och Mp fortfarande öppet invandringsvänliga. Det gör att även om S förfäktar vettiga åsikter om invandringen nu, så kan de bli tvungna att kompromissa med V och Mp, och dessutom kan en invandringsvänlig statsminister ta över S under nästa mandatperiod. Det vet man ju inte, Maggan kan bli sjuk (hon är inte så ung längre) eller vilja dra sig tillbaka av någon annan anledning.

...och då står vi där med öppna gränser igen, inga utvisningar av kriminella, låga krav för att erhålla bidragsförsörjning, daltande med unga brottslingar o.s.v.. Och det har vi inte råd med längre. I värsta fall förbjuds även friskolorna, så att möjligheten för ordentliga och studiemotiverade barn och tonåringar i invandrartäta områden att få en vettig skoltid, försvinner. 

Sd är den enda garantin för att den åtstramade invandringspolitiken och den mer realistiska kriminal- och skolpolitiken ska få fortsätta. Jag VÅGAR inte rösta på något annat, trots att jag egentligen är ganska irriterad på Sd nu för att de stöder Israels folkmord... Men omtanken om vårt eget land måste ändå komma först. 
    Ännu en massa lögner. SD har haft stor framgång med sin propaganda. Så det är ingen risk för att det skulle komma en ny invandringsvåg. S har tagit efter regeringen på många sätt.

Lagarna har redan ändrats så att det blir lättare att utvisa kriminella utländska medborgare.  I de fall det inte gått har det berott på att hemländerna vägrar ta emot.

Kriminalpolitiken har också ändrats och vem skullle våga ändra tillbaka?

Inte S, för de vill vinna regeringsmakten till varje pris.

Det är ingen måtte på invandrarfientligheten, som att alla invandrare automatiskt är dåligt.

Utländska medborgare får pengar för att flytta hem, även om de inte är arbetslösa. Varför är det bra?

Utländska medborgare som arbetar och sköter sig ska utvisas, bara för att de tjänar för lite. Varför är det bra?
  • Anonym (M.)
    Anonym (Ja) skrev 2025-12-11 08:21:08 följande:
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för den politik som gett oss kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för att Sverige ska ta emot och försörja många unga män från främmande länder och kulturer som står för majoriteten av kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Samma kvinnor som har röstat för Sveriges politik där vi har valt att prioritera stöd till människor, främst unga män, som har både förmåga och ekonomi att resa genom halva världen för att komma till Sverige samtidigt som vår politik har valt att inte prioritera hjälp till kvinnor och barn,
    alltså gjort valet prioritera bort de som har störst hjälpbehov.

För mig är det rent generellt svårt förstå dessa prioriteringar och svårt förstå hur många Svenska kvinnor väljer att lägga sina röster.
    För att inte tala om hur många flickor och kvinnor som har blivit våldtagna, varit tvungna att bli mer försiktiga och inte gå ut på kvällarna för att undvika att bli våldtagna, samt utnyttjade av utländska män som svurit dem evig kärlek och trohet för att haka sig fast i Sverige med samboskap och barn, fast de hela tiden var trolovade med en beslöjad skönhet i hemlandet...

Som sagt: kvinnorna har röstat för sitt eget elände. Jag är kvinna själv, men ändå skäms jag ibland för mitt eget kön. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Emy) skrev 2025-12-11 19:53:36 följande:
    Det där stämmer ju inte?

Det var Moderaterna och Fredrik Reinfeldt som gjorde alla de valen, och det är inte främst kvinnor som röstar på M.
    Det var länge sedan, 11 år sedan, Reinfeldt bestämde något i dessa frågor.
    Det jag skriver pågår fortfarande och ännu i dag.

Men du har rätt i sak om Reinfeldt. Och även i det fallet var det främst kvinnor inom moderaterna som stod för den linjen och det var den linjen som partistrateger (särskilt ett par kvinnliga strateger) trodde var den rätta linjen för att få röster. Strategerna gjorde uppenbarligen en felbedömning när de trodde på media och de höga röster som hördes mest i debatten.
    Den "politiskt korrekta" linjen blev den borgerliga regeringens fall och visade sig också vara en total katastrof för Sverige.
    Det var också den linjen som gjorde att det mycket framgångsrika konceptet med "Nya Moderaterna" havererade och flera mycket dugliga och högt kompetenta politiker, främst män, gav upp och slutade.

Allt sedan dess är det främst kvinnor, med tydlig vänsterlutning, som röstar för det som jag har beskrivit.

Jämför detta med att t ex könsstympning, månggifte, att gifta bort småflickor, att kasta flickor från balkonger, etc, etc förekommer och verkar numera i många fall vara mer eller mindre accepterat i Kvinnornas Nya Sverige.
    Det hörs inget från feminister på barrikaderna i dessa och många liknande frågor, alltmedan majoriteten av kvinnor fortsätter rösta och stödja det som jag skrev i förra inlägget, och därmed också stödjer det ovan uppräknade.

SD är det enda partiet som har tagit tydligt avstånd från allt detta vansinne och är därför det enda partiet i Sverige som har vuxit.
    SD har vuxit mycket tack vare att de etablerade gammelpartierna, med S och M i spetsen, under många år har fortsatt med detta vansinne.
    Och alla etablerade gammelpartier har tappat massor av röster till SD, några mindre partier har tappat så många röster till SD att de nu i riskerar ramla ur Sveriges riksdag, medan SD i varje demokratiskt val får en allt starkare ställning.

Jag förstår om du inte gillar det jag skriver och att dina känslor säger dig att du måste protestera.
    Men trots dina känslor är det ändå sant. Tyvärr.
  • Anonym (M.)
    Anonym (Wert) skrev 2025-12-11 20:03:21 följande:

SD är för svensk kultur. Ändå förstör dem folkbildning, studieförbund och folkhögskolor med kraftigt sänkta anslag. Alla dessa har varit starkt bidragande att bygga upp och skapa svensk kultur. Det är Så korkat!

Denna fråga hade för Sd att göra med alla muslimska organisationer som har blött dessa institutioner på pengar. Och eftersom vi inte får "diskriminera" i Sverige och säga att NI får ha studiecirklar men NI får inte det, så är det bättre att helt enkelt dra undan finansieringen.

För M tror jag dock att gammalt klassförakt OCKSÅ ligger bakom. Typ att har man inte gått raka vägen genom treårigt teoretiskt gymnasium - > "det obligatoriska året" i USA eller Storbritannien -> Chalmers, KTH, Handels, jurist- eller läkarlinjen på vissa prestigeuniversitet eller liknande, så tillhör man pöbeln. Då ska man vara nöjd med det, och inget blir bättre av någon kvällskurs i bokföring eller franska, typ.

(NEJ jag säger inte att ALLA moderater är så, men det finns fortfarande sådana människor i M OCKSÅ.)

Jag tycker också att detta är synd, jag har hängt mycket på Medborgarskolans kvällskurser - men nu är de för dyra, det är helt enkelt inte värt det längre. MEN man kan inte få allt, och jag kommer knappast att rösta på fri invandring och dalt med krimimella, för att kunna gå en kvällskurs i keramik! :)
  • Anonym (M.)
    Xenia skrev 2025-12-12 00:48:16 följande:
    Ännu en massa lögner. SD har haft stor framgång med sin propaganda. Så det är ingen risk för att det skulle komma en ny invandringsvåg. S har tagit efter regeringen på många sätt.

Lagarna har redan ändrats så att det blir lättare att utvisa kriminella utländska medborgare.  I de fall det inte gått har det berott på att hemländerna vägrar ta emot.

Kriminalpolitiken har också ändrats och vem skullle våga ändra tillbaka?

Inte S, för de vill vinna regeringsmakten till varje pris.

Det är ingen måtte på invandrarfientligheten, som att alla invandrare automatiskt är dåligt.

Utländska medborgare får pengar för att flytta hem, även om de inte är arbetslösa. Varför är det bra?

Utländska medborgare som arbetar och sköter sig ska utvisas, bara för att de tjänar för lite. Varför är det bra?
    Förändringen kan gå tillbaka lika fort igen. Och det kan räcka med EN felaktig person på fel plats. Här tänker jag främst på Reinfeldt. Det var han som drev igenom den värsta invandringsvåg vi har haft, och då ledde han ändå ett parti som inte alls är känt för naivitet och jamsande. Hans partikamrater ville inte detta, men han drev igenom det ändå.

Utan ett stort öppet invandringskritiskt parti i riksdagen som en garanti, så kan detta mycket väl hända igen. Och vi har inte råd en gång till. En okontrollerad invandringsvåg till, och hela nationalekonomin kommer att kollapsa och det blir full anarki.
  • Anonym (Never)
    Anonym (M.) skrev 2025-12-12 09:50:39 följande:
    Förändringen kan gå tillbaka lika fort igen. Och det kan räcka med EN felaktig person på fel plats. Här tänker jag främst på Reinfeldt. Det var han som drev igenom den värsta invandringsvåg vi har haft, och då ledde han ändå ett parti som inte alls är känt för naivitet och jamsande. Hans partikamrater ville inte detta, men han drev igenom det ändå.

Utan ett stort öppet invandringskritiskt parti i riksdagen som en garanti, så kan detta mycket väl hända igen. Och vi har inte råd en gång till. En okontrollerad invandringsvåg till, och hela nationalekonomin kommer att kollapsa och det blir full anarki.
    Det finns en del negativt att säga om Reinfeldt, men han var inte helt dum i huvudet. Anledningen till hans vilja att släppa in många invandrare kan ju vara att det var väldigt många svenskar som sjukskrevs och förtidspensionerades under Göran Perssons regering, ofta på rätt diffusa grunder och det antogs att många av dessa helst bara ville slippa jobba. Kanske en insikt om att invandrare var mer arbetsvilliga och anpassningsbara än svenskar.

Bara min teori ska tilläggas.
  • Anonym (M.)
    Anonym (Never) skrev 2025-12-14 17:00:39 följande:
    Det finns en del negativt att säga om Reinfeldt, men han var inte helt dum i huvudet. Anledningen till hans vilja att släppa in många invandrare kan ju vara att det var väldigt många svenskar som sjukskrevs och förtidspensionerades under Göran Perssons regering, ofta på rätt diffusa grunder och det antogs att många av dessa helst bara ville slippa jobba. Kanske en insikt om att invandrare var mer arbetsvilliga och anpassningsbara än svenskar.

Bara min teori ska tilläggas.
    I så fall en felaktig insikt. Räknar man ihop allting så drar invandrarna som grupp mycket mer ifrån samhället än de ger. Först måste man räkna med att nästan alla grovt kriminella är invandrare, och nästan hundra procent av de här gängen som förstör hela samhället nu med sitt skjutande och sprängande. Och förutom de direkta kostnaderna för att åtgärda och kontrollera detta krävs även massor i form av förebyggande åtgärder. Som inte hade behövts om invandringen hade stoppats när arbetsinkraftsinvandringen ebbade ut på 1970-talet. 

Sedan måste man räkna med hur mycket invandrarfamiljerna kostar. En familj med många barn - och nästan alla invandrarfamiljer från Mellanöstern och Afrika har många barn - kostar ju MASSOR i form av mödravård, förlossningsvård, BVC, gratis läkar-, sjuk- och tandvård för barn och tonåringar, och även mediciner, gratis dagis, skola och fritidsverksamhet. ÄVEN om fadern arbetar som busschaufför, taxichaufför eller pizzabagare, så betalar den skatt han betalar in inte ens kostnaden för ETT av hans barn, om man räknar på allt jag räknade upp. Och ännu mindre för fem barn, eller åtta barn...

Mammorna i dessa familjer arbetar så gott som aldrig utanför hemmet, och DET borde Reinfeld ha tagit reda på om det var så han tänkte (att vi skulle få användning för dem i arbetskraften). De gifts bort tidigt i tonåren, föder många barn, håller sig i hemmet. Många av dem FÅR inte studera eller arbeta utanför hemmet heller, ens om de av någon anledning inte får så många barn, p.g.a. att släktingarna är rädda för att de i så fall ska träffa en man, och göra något som förstör klanens heder. De måste därför hållas inlåsta och bevakade hela tiden, enligt detta sätt att se på kvinnor som bärare av klanens heder. 

Sedan måste man även tänka på att själva befolkningsökningen även ÖKAR behovet av personal i vissa yrken. D.v.s. det skulle egentligen krävas FLER läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden, tandläkare, dagisfröknar, lärare, socionomer o.s.v. än om vi bara skulle ha haft den befolkningen som vi hade låt oss säga 1980. Så ÄVEN om en större del av invandrarna skulle kunna placeras på sådana arbeten (vilket inte går), så skulle de ändå med sitt stora antal ha orsakat en större skevhet mellan behovet och antalet arbetande i välfärdsyrkena, än vad som förelåg 1980. Alltihopa blev en brakförlust för oss. 

Så JO Reinfeldt var dum. Han var till och med JÄTTE-JÄTTE-dum! Död
  • Anonym (Never)
    Anonym (M.) skrev 2025-12-17 08:29:54 följande:
    I så fall en felaktig insikt. Räknar man ihop allting så drar invandrarna som grupp mycket mer ifrån samhället än de ger. Först måste man räkna med att nästan alla grovt kriminella är invandrare, och nästan hundra procent av de här gängen som förstör hela samhället nu med sitt skjutande och sprängande. Och förutom de direkta kostnaderna för att åtgärda och kontrollera detta krävs även massor i form av förebyggande åtgärder. Som inte hade behövts om invandringen hade stoppats när arbetsinkraftsinvandringen ebbade ut på 1970-talet. 

Sedan måste man räkna med hur mycket invandrarfamiljerna kostar. En familj med många barn - och nästan alla invandrarfamiljer från Mellanöstern och Afrika har många barn - kostar ju MASSOR i form av mödravård, förlossningsvård, BVC, gratis läkar-, sjuk- och tandvård för barn och tonåringar, och även mediciner, gratis dagis, skola och fritidsverksamhet. ÄVEN om fadern arbetar som busschaufför, taxichaufför eller pizzabagare, så betalar den skatt han betalar in inte ens kostnaden för ETT av hans barn, om man räknar på allt jag räknade upp. Och ännu mindre för fem barn, eller åtta barn...

Mammorna i dessa familjer arbetar så gott som aldrig utanför hemmet, och DET borde Reinfeld ha tagit reda på om det var så han tänkte (att vi skulle få användning för dem i arbetskraften). De gifts bort tidigt i tonåren, föder många barn, håller sig i hemmet. Många av dem FÅR inte studera eller arbeta utanför hemmet heller, ens om de av någon anledning inte får så många barn, p.g.a. att släktingarna är rädda för att de i så fall ska träffa en man, och göra något som förstör klanens heder. De måste därför hållas inlåsta och bevakade hela tiden, enligt detta sätt att se på kvinnor som bärare av klanens heder. 

Sedan måste man även tänka på att själva befolkningsökningen även ÖKAR behovet av personal i vissa yrken. D.v.s. det skulle egentligen krävas FLER läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden, tandläkare, dagisfröknar, lärare, socionomer o.s.v. än om vi bara skulle ha haft den befolkningen som vi hade låt oss säga 1980. Så ÄVEN om en större del av invandrarna skulle kunna placeras på sådana arbeten (vilket inte går), så skulle de ändå med sitt stora antal ha orsakat en större skevhet mellan behovet och antalet arbetande i välfärdsyrkena, än vad som förelåg 1980. Alltihopa blev en brakförlust för oss. 

Så JO Reinfeldt var dum. Han var till och med JÄTTE-JÄTTE-dum! Död
    Fast jag tycker nog att bland annat SD-folk som klagar över att invandrare inte jobbar, bör ha rent utanför sin egen dörr s.a.s. 

Blir lite som att kasta sten i glashus när svenskar som blivit sjukpensionärer redan vid 40 för diffusa åkommor (latmasken brukar vara vanlig) sitter och gormar på sociala medier om att invandrarna är lata och inte vill jobba.
Svar på tråden Röstar du på SD?