Anonym (Emy) skrev 2025-12-11 19:53:36 följande:
Det där stämmer ju inte?
Det var Moderaterna och Fredrik Reinfeldt som gjorde alla de valen, och det är inte främst kvinnor som röstar på M.
Det var länge sedan, 11 år sedan, Reinfeldt bestämde något i dessa frågor.
Det jag skriver pågår fortfarande och ännu i dag.
Men du har rätt i sak om Reinfeldt. Och även i det fallet var det främst kvinnor inom moderaterna som stod för den linjen och det var den linjen som partistrateger (särskilt ett par kvinnliga strateger) trodde var den rätta linjen för att få röster. Strategerna gjorde uppenbarligen en felbedömning när de trodde på media och de höga röster som hördes mest i debatten.
Den "politiskt korrekta" linjen blev den borgerliga regeringens fall och visade sig också vara en total katastrof för Sverige.
Det var också den linjen som gjorde att det mycket framgångsrika konceptet med "Nya Moderaterna" havererade och flera mycket dugliga och högt kompetenta politiker, främst män, gav upp och slutade.
Allt sedan dess är det främst kvinnor, med tydlig vänsterlutning, som röstar för det som jag har beskrivit.
Jämför detta med att t ex könsstympning, månggifte, att gifta bort småflickor, att kasta flickor från balkonger, etc, etc förekommer och verkar numera i många fall vara mer eller mindre accepterat i Kvinnornas Nya Sverige.
Det hörs inget från feminister på barrikaderna i dessa och många liknande frågor, alltmedan majoriteten av kvinnor fortsätter rösta och stödja det som jag skrev i förra inlägget, och därmed också stödjer det ovan uppräknade.
SD är det enda partiet som har tagit tydligt avstånd från allt detta vansinne och är därför det enda partiet i Sverige som har vuxit.
SD har vuxit mycket tack vare att de etablerade gammelpartierna, med S och M i spetsen, under många år har fortsatt med detta vansinne.
Och alla etablerade gammelpartier har tappat massor av röster till SD, några mindre partier har tappat så många röster till SD att de nu i riskerar ramla ur Sveriges riksdag, medan SD i varje demokratiskt val får en allt starkare ställning.
Jag förstår om du inte gillar det jag skriver och att dina känslor säger dig att du måste protestera.
Men trots dina känslor är det ändå sant. Tyvärr.