Anonym (Säg till) skrev 2025-11-26 15:36:49 följande:
Har ni sagt till henne? Kanske hon inte har fattat att ni ogillar hur hon gör?
min svärmor gick alltid in med skor.. jag började med att sopa genast när hon lämnade lite grus först fattade hon inte och jag gjorde om igen nästa gång tog fram sopset direkt när hon kom in började fundera hon vad jag gjorde så sa jag som det är hon skäms och tog bort skor nästa gång 🙂
Kanske prova torka trasan direkt när du tar ner sin handväska ner på golvet 😉
Ja men hon är likadan med skor! Hon är så förnärmad att vi tvingar henne att ta med inneskor om hon prompt ska ha skor inne hos oss. Hur många gånger har vi inte fått höra att skorna minsann är nya (inte sant) hon har bara gått med dom hemifrån, genom garaget och affären, osv. Vi går inte med uteskor inne hos oss och dessutom repar ju klackskor som hon alltid går med trägolv så det kommer inte på fråga. Din svärmor har ju vett att skämmas lite i alla fall så var glad för det.
Mannen har sagt till, varje gång men hon vägrar ju lyssna tydligen. Istället får vi kommentarer och gliringar om alla våra "regler" osv.
Anonym (Obrydd) skrev 2025-11-26 15:37:36 följande:
Tror hon bara är obrydd och därför lättvindigt glömmer vad du tycker. Du får helt enkelt stå ut med detta beteende. Eller bryta kontakten...
Jag kommer aldrig att tolerera att någon förstör saker i mitt hem med flit eller inte lyssnar på våra "regler" som påpekas varje gång. Hon vet men hon struntar i det för ingen kan vara så där korkad att man inte minns det efter så många gånger som det har kommit på tal.