• Anonym (Anonym)

Känns inte som min pojkvän vill ha sex

Så jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år, i början av vår relation så hade vi sex jätteofta och jag älskade det och han med. Men nu dom senaste 7 månaderna så känns det som att det mestadels bara är jag som vill ha sex och att vi har det bara för att jag vill ha det. Det känns inte som att han behöver det på samma sätt jag gör. Jag känner mig Som ett sexmonster för jag tänker på sex så ofta och det är inte kul. 

har sagt till han hur jag känner, och när jag vill ha sex och inte han så säger han att det är ?gulligt? av mig som frågar.  

jag vill inte vara gullig, jag vill känna att han vill ha mig för nån gångs skull inte bara jag. Men jag hatar också hur ofta jag tänker på sex, det är pinsamt jag vet inte ens varför jag gör det.

ifall jag försöker med något och han inte vill så känner jag mig äcklig och skam kommer över mig, Men jag vill verkligen bli av det, om Jag fick bestämma själv skulle jag nog vilja få Bort mitt sexdriv på något sätt. 

för oxå om jag märker att vi inte kommer ha sex en kväll men vi ligger och myser (som jag älskar) och han säger att han älskar mig super mycket och bla bla bla, då tänker jag för mig själv om han då älskar mig så mycket varför vill han inte ha sex med mig?. 

desto mer jag skriver desto mer jag märker att det är nog mig de är fel på men jag vill bara få ut det.

Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag älskar han super duper mycket  men ä det bara jag som överreagera?

• Svar på tråden Känns inte som min pojkvän vill ha sex
  • Anonym (Cactus)

Eftersom ni hade sex i början av relationen så måste någonting ha hänt som gör att han inte vill längre. Kan det vara så att han har brist/obalans av hormoner? Är porrskadad? Har erektil dysfunktion?

Har han varit med om något trauma eller drastiskt ändrat sina levnadsvanor? T.ex slutat träna och äter dålig mat?
    Jag förstår att det inte är roligt att höra, men kan det vara så att han inte längre finner dig sexuellt attraktiv?

Oavsett vilket anser jag att han har ägandeskapet av problematiken och behöver kanske proffesionell hjälp för att reda ut det.

• Farbror Grön

Det finns en hel del trådar här på familjeliv om par där den ena har tappat intresset för sex. Människor har olika mycket sexlust, en del kan helt tappa intresset när man varit tillsammans några år. En del beskriver sig som helt asexuella.

Det är inget fel på dig, och antagligen inte på din pojkvän heller. Ni har bara helt olika sexuella behov. Det är väldigt frustrerande att leva i en relation där man inte kan leva ut sin sexualitet, och inte konstigt alls att man tänker på sex hela tiden i en sådan situation. Ni kanske helt enkelt inte matchar varandra på det planet. Det är ganska troligt att hans sexlust bara kommer minska allt mer ju längre ni är tillsammans.

• Anonym (Kvinna med koll)
    Anonym (Cactus) skrev 2025-11-27 05:55:16 följande:

Eftersom ni hade sex i början av relationen så måste någonting ha hänt som gör att han inte vill längre. Kan det vara så att han har brist/obalans av hormoner? Är porrskadad? Har erektil dysfunktion? Har han varit med om något trauma eller drastiskt ändrat sina levnadsvanor? T.ex slutat träna och äter dålig mat?
    Jag förstår att det inte är roligt att höra, men kan det vara så att han inte längre finner dig sexuellt attraktiv?

Som vanligt när det ska pratas killar och sex så "måste det ju ha hänt nåt" när han inte vill ha sex. Det ska letas förklaringar överallt, och dessutom frågas om tjejen kanske inte är attraktiv nog. Allt, allt, allt är tänkbart - trauma - hormonbrist - horoskopet ser dåligt ut för Lejon just nu. Allt är tänkbart utom att killen kanske har väldigt låg, eller ingen, sexlust i grunden.

TS, nu riktar jag mig till dig: det här låter som en snubbe med låg sexlust. De finns. Jag skulle tro att de flesta heterokvinnor och bögar som har haft några relationer har stött på minst en sån snubbe. Det talas inte om det eftersom män förväntas vara ständigt kåta. Det talas inte om männen med låg (eller ingen) sexlust, men de finns!
    I början av relationen är en sån kille också hög på förälskelsehormoner och sexet funkar, men när tiden går återgår han till sin vanliga låga lust. Som han garanterat inte vill erkänna för sig själv ens, än mindre prata om. 
  • KimLinnefeldt

Hur ofta har ni sex?

Själv tycker jag att en gång i veckan räcker. Vi kan båda ta initiativ, men hon är känslig för att känna sig pressad. Jag skulle ibland vilja ligga en extra gång i veckan, men jag dör inte av att det inte blir så. Även om jag, som TS, tänker väldigt mycket på sex.

• Anonym (SN)

Det är inget fel på dig! Och det är säkert inget fel på honom. 

Jag har samma problem fast tvärtom. Men kommunikation är de viktigaste här, ni är två i relationen och om kärleken ska fortsätta blomstra behöver ni förstå varandra och vattna blomman båda två. 

Han måste väl också ha något att säga om detta? Om jag förstår de rätt har du talat om för honom hur du känner och hur du tänker, har du även sagt vad du behöver? Har han sagt a vad han behöver? 

Jag hoppas ni löser detta eller löst detta! 

Jag förstår dig och dina tankar med. ibland känner man sig helt galen men de är inte så. Vissa har ett högre driv än andra. Det är den man är och man ska inte behöva ändra sig. Man ska vara den man är och man ska vara omtyckt och tycka om någon för den dom är! 

Kämpa på 💪🏼💪🏼💪🏼

• Erik Hantverkare
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-27 00:48:04 följande:
    Känns inte som min pojkvän vill ha sex

Så jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år, i början av vår relation så hade vi sex jätteofta och jag älskade det och han med. Men nu dom senaste 7 månaderna så känns det som att det mestadels bara är jag som vill ha sex och att vi har det bara för att jag vill ha det. Det känns inte som att han behöver det på samma sätt jag gör. Jag känner mig Som ett sexmonster för jag tänker på sex så ofta och det är inte kul. 

har sagt till han hur jag känner, och när jag vill ha sex och inte han så säger han att det är ?gulligt? av mig som frågar.  

jag vill inte vara gullig, jag vill känna att han vill ha mig för nån gångs skull inte bara jag. Men jag hatar också hur ofta jag tänker på sex, det är pinsamt jag vet inte ens varför jag gör det.

ifall jag försöker med något och han inte vill så känner jag mig äcklig och skam kommer över mig, Men jag vill verkligen bli av det, om Jag fick bestämma själv skulle jag nog vilja få Bort mitt sexdriv på något sätt. 

för oxå om jag märker att vi inte kommer ha sex en kväll men vi ligger och myser (som jag älskar) och han säger att han älskar mig super mycket och bla bla bla, då tänker jag för mig själv om han då älskar mig så mycket varför vill han inte ha sex med mig?. 

desto mer jag skriver desto mer jag märker att det är nog mig de är fel på men jag vill bara få ut det.

Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag älskar han super duper mycket  men ä det bara jag som överreagera?

Det är inte dig det är fel på, du verkar inte ha några orimliga förväntningar, min sambo kan vara likadan, hör av dig om du vill prata mer.
Svar på tråden Känns inte som min pojkvän vill ha sex