• KimLinnefeldt

Flytta ihop med nya?

När du hade skilt dig, flyttade du ihop med en ny partner då? 
    Hur gamla var barnen?
    Hur länge väntade ni med att flytta ihop?
    Hur gick det, hur påverkades relationen till ditt/dina barn?

• Svar på tråden Flytta ihop med nya?
  • Anonym (Separerad)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-01 10:24:23 följande:
    Flytta ihop med nya?

När du hade skilt dig, flyttade du ihop med en ny partner då? 
    Hur gamla var barnen?
    Hur länge väntade ni med att flytta ihop?
    Hur gick det, hur påverkades relationen till ditt/dina barn?

Separerade april 2024.
    Träffade ny sommaren 2024. 
    Bor i olika städer (1 timmes resväg) 
    Kommer inte att flytta ihop innan alla barn gått ut gymnasiet. 
    Barnen är: 9F, 12P, 12P, 13P och 14P. Han har tre, jag har två. 
    Han har sina varannan vecka. Mina är med sin pappa varannan helg. Vi har samma barnfria helger och ses då. Försöker ses mer när barnen har längre lov.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Separerad) skrev 2025-12-01 10:33:23 följande:
    Separerade april 2024.
    Träffade ny sommaren 2024. 
    Bor i olika städer (1 timmes resväg) 
    Kommer inte att flytta ihop innan alla barn gått ut gymnasiet. 
    Barnen är: 9F, 12P, 12P, 13P och 14P. Han har tre, jag har två. 
    Han har sina varannan vecka. Mina är med sin pappa varannan helg. Vi har samma barnfria helger och ses då. Försöker ses mer när barnen har längre lov.
    Så du träffar bara den nya varannan helg? Hur känns det?
  • Anonym (?)

Inga barn
    Tog fem år innan jag flytta ihop med någon igen. Idag är vi gifta sedan många år

• Anonym (Anette)

Det tog 4 år inan jag överhuvudtaget träffade någon ny och han flyttade in efter 1 månad... tyvärr var jag tvungen att kasta ut honom efter 3 år 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Anette) skrev 2025-12-01 10:41:01 följande:

Det tog 4 år inan jag överhuvudtaget träffade någon ny och han flyttade in efter 1 månad... tyvärr var jag tvungen att kasta ut honom efter 3 år 

Otur... Fanns det barn med i kalkylen, och hur påverkades de? 
  • Dexter dot com

Träffade en man med barn, det tog 1 år innan barnet involverades och 2 år innan vi flyttade ihop.

• Anonym (Anette)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-01 10:46:53 följande:
    Otur... Fanns det barn med i kalkylen, och hur påverkades de? 
    Jag hade ett hemmavarande tonårsbarn och dom kom bra överens 
  • KimLinnefeldt
    Dexter dot com skrev 2025-12-01 10:49:53 följande:

Träffade en man med barn, det tog 1 år innan barnet involverades och 2 år innan vi flyttade ihop.

Hur gammalt barn?
  • Anonym (Separerad)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-01 10:36:31 följande:
    Så du träffar bara den nya varannan helg? Hur känns det?
    Vi pratar/chattar varje dag så det är inte som att det bara är varannan helg vi har kontakt. Nu när vi ses blir det mer speciellt även om vi inte gör något särskilt. Oftast åker jag till honom, vi fixar och donar i trädgården, garaget eller något projekt han håller på med. Myser med god mat och närhet i soffan på kvällen. 

Tror inte att vi hade setts mycket mer om vi hade bott närmare varandra heller just för att båda har saker vi behöver göra på vardagar. 
  • Anonym (Pippi)

Jag separerade/skilde mig våren 2012, snart 14 år sen dess. Jag har inte flyttat ihop med någon efter skilsmässan. Kanske gör jag det i framtiden men det lär inte påverka barnen som numera är vuxna. 

• Anonym (45)
    Anonym (Separerad) skrev 2025-12-01 11:25:00 följande:
    Vi pratar/chattar varje dag så det är inte som att det bara är varannan helg vi har kontakt. Nu när vi ses blir det mer speciellt även om vi inte gör något särskilt. Oftast åker jag till honom, vi fixar och donar i trädgården, garaget eller något projekt han håller på med. Myser med god mat och närhet i soffan på kvällen. 

Tror inte att vi hade setts mycket mer om vi hade bott närmare varandra heller just för att båda har saker vi behöver göra på vardagar. 
    Har det precis som du när det gäller att ses och med avstånd. 1 timme är ju inget avstånd idag och som du själv säger så är det ju inte alls säkert att man hade setts mer om man bor närmare. Och gör man det så kanske det heller inte blir att man umgås med varandra på samma sätt.
  • Dexter dot com
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-01 11:01:10 följande:
    Hur gammalt barn?
    Han var 4 år när vi började ses.
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (45) skrev 2025-12-01 12:04:04 följande:
    Har det precis som du när det gäller att ses och med avstånd. 1 timme är ju inget avstånd idag och som du själv säger så är det ju inte alls säkert att man hade setts mer om man bor närmare. Och gör man det så kanske det heller inte blir att man umgås med varandra på samma sätt.
    Nej. Sannolikt lär vi inte flytta ihop officiellt när barnen gått ut gymnasiet heller. Enda skillnaden när barnen flyttat ut lär bli att vi kan ses varje helg om vi så önskar. 

Då jag bor i Stockholm är det ju också bekvämt om vi vill vara lite kulturella eller något att inte behöva krångla med fjärrtåg eller avstå tex vin vid bilåkning för att kunna ta oss hem igen. 
  • Anonym (apa)
    När du hade skilt dig, flyttade du ihop med en ny partner då?  - Ett par år senare, ja.
    Hur gamla var barnen? - 6, 5 och 3
    Hur länge väntade ni med att flytta ihop? - Ca 2 år.
    Hur gick det, hur påverkades relationen till ditt/dina barn? - Det gick fantastiskt bra, då det var väl förberett. Min relation med barnen påverkades inte nämnvärt. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Malin)

Jag skilde mig för sex år sedan, och efter tre år träffade jag en man. Våra barn var då 15-21 år. Vi har inte flyttat ihop, och jag tror inte heller att vi kommer att göra det de närmaste åren. 
    Barnen är så stora att de bara har träffat ett par gånger, men vi vuxna träffar ju varandras barn och övrig släkt en hel del.

• Anonym (-)

Vi separerade 2019, inledde en seriös relation jan 2022, flyttade ihop dec 2024.
    Hans barn var då 15 och 11, mitt barn var 17.

• Anonym (Distans)

Separerade påsken 2014 och träffade på nätet en ny under sommaren. Vi träffades irl i september. Jag ville känna att vi var stabila som par innan hon fick träffa min son vilket skedde i april 2015. Han var 9 då.
    Vi bor fortfarande inte ihop utan är särbo med 1.5 timme i bil emellan.
    Mina barn älskar henne som bonus-morsa, det kunde inte funka bättre och nu har hon också blivit bonus-mormor.
    Inga planer på att flytta ihop än så länge - vi har ju haft en vinnande koncept i 11 år, hahaha

Svar på tråden Flytta ihop med nya?