• Anonym (Anonym)

Partner raderade mina nakenbilder – omtanke eller ursäkt?

Min sambo har raderat alla nakenbilder på mig. Han säger att det är för att skydda min integritet och att han är rädd att mobilen kan bli hackad. Samtidigt gjorde han det utan att prata med mig först, och det får mig att undra om det verkligen är därför ? eller om det bara är en ursäkt.

Jag kan inte låta bli att känna en oro för otrohet, även om jag inte har några bevis.

Hur hade ni tolkat det här? Är det en röd flagga eller helt normalt?

• Svar på tråden Partner raderade mina nakenbilder – omtanke eller ursäkt?
  • Anonym (Bara jag?)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 14:18:39 följande:
    Men hade du reagerat om han sa till dig att han tagit bort allt? Pga att det kan läcka eller hade du inte brytt dig alls?
    Hmmm. Svår fråga. Hade nog tagit och skickat nya då.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bara jag?) skrev 2025-12-04 14:21:14 följande:
    Hmmm. Svår fråga. Hade nog tagit och skickat nya då.
    Ska göra det och se vad han säger, men bilderna var skickade via snapchat Och inte sms? Tänker de är rätt lätt att det läcker där.. aldrig tänkt så långt faktiskt.
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 13:56:26 följande:
    Det är de jag menar eller har reagerat på, är det vanligt att män raderar nakenbilder på sin partner? Eller är det en röd flagga? För jag har försökt att googla fram men hittar Inga specifika svar. 
    Personen driver med dig! Det är inget konstigt och anledningen är helt förståelig

Detta är INTE ett tecken på otrohet, isåfall skulle väl han radera ALLA bilder på dig, nakna eller inte
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (E) skrev 2025-12-04 14:26:24 följande:
    Personen driver med dig! Det är inget konstigt och anledningen är helt förståelig

Detta är INTE ett tecken på otrohet, isåfall skulle väl han radera ALLA bilder på dig, nakna eller inte
    Han har kvar bilder på oss tillsammans allihopa det har jag sett bara naknebildern är borta. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 14:27:41 följande:
    Han har kvar bilder på oss tillsammans allihopa det har jag sett bara naknebildern är borta. 
    Då tycker jag att du kan släppa det hela och lyssna på din sambo <3
  • Anonym (Grabb)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 13:41:38 följande:
    Absolut, behöver inte betyda något alls, men när inte jag är där och han är kåt, då är det väl bättre att han kollar på mina bilder än massa porr? Eller kanske jag överdriver?
    Om du överdriver eller inte, det kan inte jag bedöma. Ej heller hur du ställer dig till huruvida din partner tittar på "porr-bilder" eller inte, om han är kåt och du inte är "i närheten".

Jag får känslan av att du kanske blev mer "stött" över att han tog bort bilder på dig överhuvudtaget, och kanske än mer så då det var nakenbilder.

Däremot så tror jag du överdriver utifrån att din partner tagit bort dessa och tror att han har något fuffens för sig... (otrohet).
  • Anonym (Herregud)

Det är väl snarare ditt beteende som är en röd flagg. Och låt honom för tusan för runka till vad han vill. 

• Anonym (Grabb)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 14:03:32 följande:
    Är det normlat att man i en relation som en (kille) tar bort nakenbilder på sin flickvän/sambo? Eller är det tecken på att något inte stämmer?
    Kan jag inte svara på. Främst då jag nästan aldrig fått någon nakenbild från en flickvän/sambo/maka/särbo. 

Beror väl lite på vad man har för "överenskommelse". Jag skickar inga nakenbilder (på mig) till min särbo. Har skickat någon enstaka "halvnaken" bild, som fick tummen upp. Sen om hon har tagit bort den eller inte det vet jag inte men det är heller inget som varken kommit upp till diskussion eller något som jag förlorar någon sömn över...

Ett sidospår. Ibland kan det vara klokt att kanske gå igenom sitt bildbibliotek och rensa lite... vips så kan vad som helst hända som innebär att någon annan får se det "bildbiblioteket" och då kanske det finns/fanns bilder som inte var avsedda för någon annan...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-12-04 15:03:39 följande:
    Om du överdriver eller inte, det kan inte jag bedöma. Ej heller hur du ställer dig till huruvida din partner tittar på "porr-bilder" eller inte, om han är kåt och du inte är "i närheten".

Jag får känslan av att du kanske blev mer "stött" över att han tog bort bilder på dig överhuvudtaget, och kanske än mer så då det var nakenbilder.

Däremot så tror jag du överdriver utifrån att din partner tagit bort dessa och tror att han har något fuffens för sig... (otrohet).
    Alla ger mig olika svar det är de som gör mig förvirrad. Om man är vuxen man kanske man tänker ett steg extra jag vet inte.. dessa bilder är skickade på Snapchat och inte vanliga SMS därav hans reaktion enligt honom..
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-12-04 15:04:06 följande:

Det är väl snarare ditt beteende som är en röd flagg. Och låt honom för tusan för runka till vad han vill. 

Mitt beteende röd flagga? För vad? Om du läser så ger alla mig olika svar..
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 14:03:32 följande:
    Är det normlat att man i en relation som en (kille) tar bort nakenbilder på sin flickvän/sambo? Eller är det tecken på att något inte stämmer?
    Att du genast tar det som ett tecken på otrohet är ett tydligt tecken på att något inte stämmer i er relation. Du saknar tillit till honom. Varför? 
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 13:57:47 följande:
    Jag vet inte om det är normalt att en partner tar bort bilderna? Men han bad även mig ta bort från min telefon så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro..

Varför tror du inte på honom, undrar jag. Varför lever du med en man som du inte litar på? 

• Anonym (Grabb)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 15:10:09 följande:
    Alla ger mig olika svar det är de som gör mig förvirrad. Om man är vuxen man kanske man tänker ett steg extra jag vet inte.. dessa bilder är skickade på Snapchat och inte vanliga SMS därav hans reaktion enligt honom..
    Jag är en vuxen man, och ja, kanske tänker man efter ett steg längre som vuxen... men det behöver heller inte sitta i "ålder"...

Snapchat är ingen plattform jag använder, även om jag vet att väldigt många "vuxna" använder den. I tidernas begynnelse för Snapchat så var väl en av poängen (!?) med den plattformen att meddelanden och bilder just försvann efter man läst/sett "materialet"... sen har jag kommit att förstå att man kan spara meddelanden (men att avsändaren då ser det)...

Som sagt, och som många ovan säger. Tror du skall släppa detta. Inte nojja dig i onödan. 
  • Anonym (Bilder)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 14:14:28 följande:
    Det har min sambo sagt också.. men jag fick sån dålig känsla nu när jag läser att fler ser det som en röd flagga och att han borde behålla bilder och inte radera dom..
    Varför litar du inte på honom och hans känslor för dig? Varför är andras åsikter så mycket värda? Varför tror du att några bilder spelar så stor roll? Varför skapar du ett problem av något som inte borde vara ett problem?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 15:11:13 följande:
    Mitt beteende röd flagga? För vad? Om du läser så ger alla mig olika svar..

Dina märkliga tolkningar.
    Att du tar illa vid dig för att han gör något vettigt.
    Att du verkar vilja kontrollera vad han tittar/tänker på när han runkar.
    Att du ens har skickat 30 nakenbilder på dig själv och vill att han ska ha runka till dem.

Jag ska inte diagnostisera någon online, så ta det med en nypa salt, men dina inlägg skriker borderline. 

• Anonym (Suck)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-04 15:10:09 följande:
    Det är ju EN person som skrivit att du borde vara orolig. 
    Släpp det!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-12-04 15:09:36 följande:
    Kan jag inte svara på. Främst då jag nästan aldrig fått någon nakenbild från en flickvän/sambo/maka/särbo. 

Beror väl lite på vad man har för "överenskommelse". Jag skickar inga nakenbilder (på mig) till min särbo. Har skickat någon enstaka "halvnaken" bild, som fick tummen upp. Sen om hon har tagit bort den eller inte det vet jag inte men det är heller inget som varken kommit upp till diskussion eller något som jag förlorar någon sömn över...

Ett sidospår. Ibland kan det vara klokt att kanske gå igenom sitt bildbibliotek och rensa lite... vips så kan vad som helst hända som innebär att någon annan får se det "bildbiblioteket" och då kanske det finns/fanns bilder som inte var avsedda för någon annan...
    Sant! Inget jag reflekterat över innan utan det var mer när han sa att jag skulle ta bort från Snapchat och han raderade de jag också skickade på Snapchat. 
  • Mayjel

En röd flagga (eller typ tusen sådana) är väl snarare att överhuvudtaget hålla på med nakenbilder. Hade aldrig gått med på nåt sånt själv då man ALDRIG kan veta om de sprids vidare. Om det så sker medvetet eller om bilderna blir stulna. 

• Anonym (Anonym)
    Mayjel skrev 2025-12-05 00:46:56 följande:

En röd flagga (eller typ tusen sådana) är väl snarare att överhuvudtaget hålla på med nakenbilder. Hade aldrig gått med på nåt sånt själv då man ALDRIG kan veta om de sprids vidare. Om det så sker medvetet eller om bilderna blir stulna. 

Jag är vuxen och borde absolut förstå och agera annorlunda.. Jag vet inte vad som flög in i mig igår men jag blev manisk.. alltså fick för mig att det var en röd flagga direkt, istället för att reflektera som en vuxen klok person!
  • Mayjel
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-05 01:01:38 följande:
    Jag är vuxen och borde absolut förstå och agera annorlunda.. Jag vet inte vad som flög in i mig igår men jag blev manisk.. alltså fick för mig att det var en röd flagga direkt, istället för att reflektera som en vuxen klok person!
    Är ditt ansikte med på dessa bilder? Ett tips kan ju annars vara att skippa ansiktet och bara fota kroppen. På det sättet blir du ju åtminstone anonym, om du skulle bli övertalad av pojkvänner till fler nudes i framtiden.
Svar på tråden Partner raderade mina nakenbilder – omtanke eller ursäkt?