• Anonym (Anonym)

Partner raderade mina nakenbilder – omtanke eller ursäkt?

Min sambo har raderat alla nakenbilder på mig. Han säger att det är för att skydda min integritet och att han är rädd att mobilen kan bli hackad. Samtidigt gjorde han det utan att prata med mig först, och det får mig att undra om det verkligen är därför ? eller om det bara är en ursäkt.

Jag kan inte låta bli att känna en oro för otrohet, även om jag inte har några bevis.

Hur hade ni tolkat det här? Är det en röd flagga eller helt normalt?

• Svar på tråden Partner raderade mina nakenbilder – omtanke eller ursäkt?
  • Anonym (lol)

Tar bara bort fula bilder eller när tjejen gått upp i vikt. Cool

• Anonym (Rasande)
    Anonym (lol) skrev 2025-12-08 21:09:59 följande:

Och hon gör samma med bilder på dig antar jag?

Varför inte bara strunta i att fota från början om någon av er gått upp i vikt istället för att ta foton som sen direkt måste raderas kan man undra? Låter som en mycket onödig aktivitet.

Dåliga bilder tar man förstås alltid bort oavsett vad de föreställer.
  • Anonym (Guran)
    Anonym (lol) skrev 2025-12-08 21:09:59 följande:

Antar att tjejerna oftast tar bort hela dig efter en vecka.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Rasande) skrev 2025-12-09 03:26:08 följande:
    Och hon gör samma med bilder på dig antar jag?

Varför inte bara strunta i att fota från början om någon av er gått upp i vikt istället för att ta foton som sen direkt måste raderas kan man undra? Låter som en mycket onödig aktivitet.

Dåliga bilder tar man förstås alltid bort oavsett vad de föreställer.
    Jag kan ju inte rå för om någon skickar bilder efter att de gått upp i vikt eller bara är fet från början. Allt jag kan göra är att radera och ge relevant kritik till avsändaren. 
  • KimLinnefeldt

Han är hänsynsfull. Och kanske har han lite dålig koll på det digitala. Bilder kan visserligen vandra iväg på nätet, men man får se till att lagra dem på ett säkert sätt.

• Anonym (Rasande)
    Anonym (lol) skrev 2025-12-09 15:08:08 följande:
    Jag kan ju inte rå för om någon skickar bilder efter att de gått upp i vikt eller bara är fet från början. Allt jag kan göra är att radera och ge relevant kritik till avsändaren. 
    Får du ofta oombedda nakenbilder från tjejer du inte vet vilka det är?
  • Anonym (Herregud)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-09 15:14:37 följande:

Han är hänsynsfull. Och kanske har han lite dålig koll på det digitala. Bilder kan visserligen vandra iväg på nätet, men man får se till att lagra dem på ett säkert sätt.

Låter snarare som att han HAR koll på det digitala. 
  • Anonym (qwerty)

Min partner hade nakenbilder på mig i sin mobil som han tagit, sedan blev mobilen stulen.
    Jag hade ångest i åratal att de bilderna skulle dyka upp någonstans offentligt eller på någon hemsida som kunde kopplas till mig.

Var tacksam för att du har en vettig partner.

• Anonym (Rasande)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-12-10 01:54:52 följande:

Min partner hade nakenbilder på mig i sin mobil som han tagit, sedan blev mobilen stulen.
    Jag hade ångest i åratal att de bilderna skulle dyka upp någonstans offentligt eller på någon hemsida som kunde kopplas till mig.

Var tacksam för att du har en vettig partner.

Den enda som hade kunnat se bilderna vore någon som erkänner att de hänger på porrsidor rätt frekvent.

Jag nästan räknar med att det finns någon bild på mig ute. Det rör mig inte i ryggen. Men hade nog gjort om jag gick i gymnasiet eller universitet och alla på skolan visste. 
    Nu är det mest, jaha? En naken kropp, precis som alla andra har, so what?
  • Anonym (Rasande)

Iofs har jag varken ett jobb som inkluderar barn och rabiata föräldrar, är politiker eller har annan typ av förtroendeuppdrag som skulle skadas av lite nakenhet.
    Så jag har råd att vara obrydd om en nakenbild på mig skulle finnas.

Så borde alla få känna. Därför är det så fel och galet att nakenbilder som dyker upp via hack eller stulen telefon i vissa fall kan förstöra karriär eller förtroende för någon!
    Vi är alla nakna under kläderna och nakenhet är inget fult eller gör någon till en sämre människa.
    Alltså borde alla ta sitt ansvar gällande sin reaktion på en simpel nakenbild på någon man känner igen.

• Anonym (lol)
    Anonym (Rasande) skrev 2025-12-09 22:00:17 följande:
    Får du ofta oombedda nakenbilder från tjejer du inte vet vilka det är?
    Så klart jag vet vilka de är. Men i dagens samhälle verkar även feta kvinnor tro att deras bilder är eftertraktade.
  • Anonym (Rasande)
    Anonym (lol) skrev 2025-12-10 16:28:05 följande:
    Så klart jag vet vilka de är. Men i dagens samhälle verkar även feta kvinnor tro att deras bilder är eftertraktade.
    Precis som att även småkukade taniga ungtuppar tror att deras bilder är eftertraktade menar du?

Ber man om bilder får man faktiskt räkna med att alla inte faller en i smaken.
    Du kanske menar att du blir bildtrakasserad och aldrig ber om bilder?
  • Anonym (Moral)
    Anonym (Rasande) skrev 2025-12-10 02:39:53 följande:

Iofs har jag varken ett jobb som inkluderar barn och rabiata föräldrar, är politiker eller har annan typ av förtroendeuppdrag som skulle skadas av lite nakenhet.
    Så jag har råd att vara obrydd om en nakenbild på mig skulle finnas.

Så borde alla få känna. Därför är det så fel och galet att nakenbilder som dyker upp via hack eller stulen telefon i vissa fall kan förstöra karriär eller förtroende för någon!
    Vi är alla nakna under kläderna och nakenhet är inget fult eller gör någon till en sämre människa.
    Alltså borde alla ta sitt ansvar gällande sin reaktion på en simpel nakenbild på någon man känner igen.

Jag hade tappat respekten för en person i min närhet om det började dyka upp nakenbilder.
    Nu är jag förvisso äldre och inte uppväxt med "naturlig nakenhet".

Min bestämda åsikt är att naken är man hemma, med eller utan partner och definitivt utan kamera.
    Skulle inte på tusen år låta mig fotas näck.

Det känns på tok för lättfotat och lättfotade människor är inga jag är intresserad av att umgås med.
    Tja, mer än på jobbet då. Där väljer man kanske inte alltid själv. Men, man kan hålla sig på sin kant.
  • Anonym (Rasande)
    Anonym (Moral) skrev 2025-12-11 05:30:45 följande:
    Jag hade tappat respekten för en person i min närhet om det började dyka upp nakenbilder.
    Nu är jag förvisso äldre och inte uppväxt med "naturlig nakenhet".

Min bestämda åsikt är att naken är man hemma, med eller utan partner och definitivt utan kamera.
    Skulle inte på tusen år låta mig fotas näck.

Det känns på tok för lättfotat och lättfotade människor är inga jag är intresserad av att umgås med.
    Tja, mer än på jobbet då. Där väljer man kanske inte alltid själv. Men, man kan hålla sig på sin kant.
    Så du tycker att det är rätt att sprida rykten och förstöra för en person som fått sin telefon stulen och där fanns någon nakenbild?
    Jag tror att fler i din bekantskapskrets än du tror har tagit en nakenbild någon gång.
    Jag tycker att det är förkastligt att döma och förkasta någon som tagit en nakenbild som någon annan stulit.

Nu blev jag ändå intresserad av din åsikt. Vad tycker du om alla nästan nakna som putar med kroppsdelar på sociala medier? Är många yngre som håller på med sånt. Då är det inför allmän beskådan och borde vara betydligt värre än att flasha ett par bröstvårtor?
  • Anonym (Rasande)

På ett foto för sin partner alltså.

• Anonym (Moral)
    Anonym (Rasande) skrev 2025-12-11 16:46:34 följande:
    Så du tycker att det är rätt att sprida rykten och förstöra för en person som fått sin telefon stulen och där fanns någon nakenbild?
    Jag tror att fler i din bekantskapskrets än du tror har tagit en nakenbild någon gång.
    Jag tycker att det är förkastligt att döma och förkasta någon som tagit en nakenbild som någon annan stulit.

Nu blev jag ändå intresserad av din åsikt. Vad tycker du om alla nästan nakna som putar med kroppsdelar på sociala medier? Är många yngre som håller på med sånt. Då är det inför allmän beskådan och borde vara betydligt värre än att flasha ett par bröstvårtor?
    Nej, sa jag det?
    Men är man så dum så man låter någon ta bilder på en naken så får man skylla sig själv.

Du får tro vad du vill om min bekantskapskrets, varsågod!

Jag bryr mig inte om vad mindre begåvade individer gör. Men de får stå sitt kast.
  • Anonym (Y)

Vad händer? Har du fått tillbaka dina bilder?

• Anonym (H)

Vad gör han i din telefon?? Han ska ge fan i din telefon och dina bilder. 

• Anonym (Herregud)
    Anonym (H) skrev 2025-12-14 06:52:05 följande:

Vad gör han i din telefon?? Han ska ge fan i din telefon och dina bilder. 

Han har raderat bilderna TS skickat till honom. Alltså från sin EGEN mobil. 
Svar på tråden Partner raderade mina nakenbilder – omtanke eller ursäkt?