• Anonym (Frisco)

Donald Trump vinner fredspris!

"

Donald Trump får Fifas nya kontroversiella fredspris
    Uppdaterad idag 19:18Publicerad idag 18:58

Donald Trump blir den första att tilldelas Fifas nya fredspris, som mötts av kritik.

? Det här är en av de största utmärkelserna i mitt liv, säger presidenten från scenen under fredagens VM-lottning.

Det nyinstiftade fredspriset är tänkt att delas ut årligen. Motiveringen för Trump som pristagare lyder:

?Till en framstående person, som exemplifierar orubbligt engagemang för att utöka freden och förena världen genom sitt stora ledarskap och handlingar?.

www.svt.se/sport/fotboll/donald-trump-far-fifas-nya-fredspris

• Svar på tråden Donald Trump vinner fredspris!
  • Jimmy75
    Tow2Mater skrev 2025-12-06 04:02:48 följande:
    Nej det sa han inte. Sprid inte desinformation.
    Med tanke på hur kolossalt dum i huvudet jag anser Donald Trump vara så tar det emot att säga att du faktiskt har rätt i att han inte föreslår injektion av rengöringsmedel. Han gör bara en analogi på en nivå som man skulle göra till ett litet barn. 
  • Anonym (Ola)

Vem har arbetat mer för fred globalt sett än Trump senaste åren? Alla som skrattar får gärna ge mig namnet på en bättre kandidat.

• Anonym (E)
    Anonym (Ola) skrev 2025-12-06 06:57:09 följande:

Vem har arbetat mer för fred globalt sett än Trump senaste åren? Alla som skrattar får gärna ge mig namnet på en bättre kandidat.

Tycker du ska syna vilken fred som erbjuds.
  • Anonym (Ola)
    Anonym (E) skrev 2025-12-06 11:03:12 följande:
    Tycker du ska syna vilken fred som erbjuds.
    Svara på frågan. Vem på denna jord har arbetat mest för global fred i olika konflikter senaste åren?
  • Anonym (jury)
    Jimmy75 skrev 2025-12-06 06:37:27 följande:
    Med tanke på hur kolossalt dum i huvudet jag anser Donald Trump vara så tar det emot att säga att du faktiskt har rätt i att han inte föreslår injektion av rengöringsmedel. Han gör bara en analogi på en nivå som man skulle göra till ett litet barn. 
    När Trump börjar tala om injektion av desinficerande medel så är det inte en metaforisk analogi omkring dom UV-strålar som han pratade om just innan, utan en kommentar till ett forskningsresultat som presenterades tidigare på samma presskonferens och som visade att Klorinmedel kunde döda corona-virus i saliv och andedräkt på försökspersoner. Det var detta resultat som Trumps spekulerade vidare omkring att man kanske borde undersöka om detta desinficerande medel kunde injiceras i kroppen.

Men för all del, det blev mer formulerat som en fråga än som en direkt uppmaning från Trumps sida. Men det fanns visst några av hans anhängare som tog honom på orden och började dricka klorin efter Trumps kommentar.
  • Tow2Mater
    Anonym (xc) skrev 2025-12-06 04:16:19 följande:
    Det här var vad som sades....
    Ja, Och han spekulerar ju bara om vad man skulle kunna uppfinna för lösningar, han säger inte att man ska injicera llösningsmedel!
  • Anonym (A)
    Anonym (jury) skrev 2025-12-06 14:36:13 följande:
    När Trump börjar tala om injektion av desinficerande medel så är det inte en metaforisk analogi omkring dom UV-strålar som han pratade om just innan, utan en kommentar till ett forskningsresultat som presenterades tidigare på samma presskonferens och som visade att Klorinmedel kunde döda corona-virus i saliv och andedräkt på försökspersoner. Det var detta resultat som Trumps spekulerade vidare omkring att man kanske borde undersöka om detta desinficerande medel kunde injiceras i kroppen.

Men för all del, det blev mer formulerat som en fråga än som en direkt uppmaning från Trumps sida. Men det fanns visst några av hans anhängare som tog honom på orden och började dricka klorin efter Trumps kommentar.
    Jösses.
  • Anonym (What??)

Om den jäveln vinner något pris som är positivt laddat är det fanimig slut med mänskligheten.

• nihka
    Anonym (Frisco) skrev 2025-12-05 19:38:32 följande:
    Donald Trump vinner fredspris! "

Donald Trump får Fifas nya kontroversiella fredspris
    Uppdaterad idag 19:18Publicerad idag 18:58

Donald Trump blir den första att tilldelas Fifas nya fredspris, som mötts av kritik.

? Det här är en av de största utmärkelserna i mitt liv, säger presidenten från scenen under fredagens VM-lottning.

Det nyinstiftade fredspriset är tänkt att delas ut årligen. Motiveringen för Trump som pristagare lyder:

?Till en framstående person, som exemplifierar orubbligt engagemang för att utöka freden och förena världen genom sitt stora ledarskap och handlingar?.

www.svt.se/sport/fotboll/donald-trump-far-fifas-nya-fredspris

Snart följs det av det ännu mer nyligen instiftade Internationella Förbundet för Kälksport, IBSFs fredspris.

Hörde även att Pigeon Forge Zorbing Park har liknade planer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ola)

Dom som borde vinna pris är Sveriges media, som så fulländat lyckats med sin så ensidiga rapportering om Trump.

Svar på tråden Donald Trump vinner fredspris!