Lionel
Hej!
Vad tycker ni om namnet Lionel på en liten pojke? Efternamnet är tyskt.
Hej!
Vad tycker ni om namnet Lionel på en liten pojke? Efternamnet är tyskt.
Jag tycker inte uttalet är självklart.
Ska det uttalas på engelskt sätt "LAJ-onel" eller försvenskat "LI-onel" eller det ursprungliga franska "Lio-NELL"?
"Hello - is it me you´re looking for.."
Kvalar in bland årtusendets töntigaste ballader, kräkvarning.
Har din "Lionel" oturen att bli förknippad med just den Lionel så kommer han bli tvungen att stå ut med ett och annat relaterat till dennes smöriga nonsensmusik. Men feel free.
Gillar inte. Det är oklart hur det ska uttalas, och det kan dessutom blandas ihop med flicknamnet Lionelle. Ser hittepåaktigt ut. Ta hellre Leon. Eller döp honom till något riktigt stiligt namn som Leonard eller Leopold och kalla honom Leo! (Gillar dock inte Leo som dopnamn, det är för smeknamnsaktigt.)
Gillar inte. Det är oklart hur det ska uttalas, och det kan dessutom blandas ihop med flicknamnet Lionelle. Ser hittepåaktigt ut. Ta hellre Leon. Eller döp honom till något riktigt stiligt namn som Leonard eller Leopold och kalla honom Leo! (Gillar dock inte Leo som dopnamn, det är för smeknamnsaktigt.)
Jag gillar det
Och? Det finns ju redan Daniel och Daniela som är ett hyfsat vanliga namn. Även Mikael och Mikaela.
Vad är grejen?
Och? Det finns ju redan Daniel och Daniela som är ett hyfsat vanliga namn. Även Mikael och Mikaela.
Vad är grejen?
Jag gissar att ni är svensk/tyska att ni ska uttala Li-Oh-nell och inte Lajj-åhnell
Isf tycker jag det är fint.