• Anonym (Anonym)

Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att er vän är bög?

Vill höra mäns ärliga åsikter. Hur skulle ni reagera om ni fick veta att en av era nära vänner är bög? Skulle ni se på honom på samma sätt? Skulle ni bry er om det eller är det skitsamma? 

Vågar inte berätta för mina vänner då jag inte vet hur det skulle tas emot. 

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att er vän är bög?
  • Jimmy75

Kan bara svara för mig själv. Hade behandlat och bemött honom som tidigare men talat om för honom hur mycket jag uppskattade tilliten att berätta det och modet att göra det. 

men det är såklart lätt för mig att sitta och inte göra någon big deal av det som inte behöver vara rädd för att mötas av fördomarna 

• Anonym (M)

Har en kompis som kom ut för flera år sedan, ingen big deal. Många har nog ändå anat, TS, så det blir bara en bekräftelse på vad de redan tror.

• Anonym (Jag)

Hade behandlat honom precis som innan. För mig är det ingen stor grej alls. Men kan absolut förstå att det är skrämmande att berätta då många har fördomar. 

• Anonym (L)

Skulle inte se på honom på något annat sätt. Jag bryr mig inte. Skulle mest tycka det var trist att han inte vågat berätta eller att han inte har kunnat vara sig själv tidigare.

• Anonym (h)

Skulle inte bry mig alls, som att jag inte brytt mig om de som är bi. 

Blir det en stor sak av en liten sak i ens kompisgäng kanske de inte var så bra människor som du trodde.

• Krassekrisse

Kunde inte bry mig mindre. Könsidentitet, sexuell läggning, religion, diet eller whatever är för mig helt ointressant. Erbjuder såklart stöd om en vän behöver det, oavsett vad det gäller, men jag har själv aldrig gjort en grej av någons bekännelser eller dylikt. 

• KimLinnefeldt

En man jag samarbetade med sa en gång att han gillade så mycket att jobba med mig. Och sa:

"Synd att du är gift"!

Jag kände mig glad och smickrad. Det är fint att känna sig omtyckt. Och att han gillar killar fast jag gillar tjejer är inget problem. Han har aldrig gjort några närmanden. 

• Anonym (Kalle)

Beroende på vem det var så hade jag möjligen kunnat bli förvånad men det hade inte haft minsta betydelse för vår vänskap.

• mybigfamily

Så länge personen inte rör min man så skiter ja i vilket ^^

Hade ja varit singel hade vi haft många roliga utekvällar istället 🤣

• Anonym (Jado)

Jag hade svarat 
    "Jaha, själv är jag hetero, men jag kan förstå att man blir det, för suga kuk är ju fett nice!" 

• Anonym (Blevbög)

Jag hade en manlig vän som var så ledsen och deprimerad över att inte hitta någon kvinna att han "sadlade om" och blev bög. Ska dock tilläggas att han hade en del sådana "tendenser" nnan, vilket flera i hans närhet märkt av.

Jag var mest glad för hans skull, då det ledde till att han mötte andra homosexuella och blev mindre ensam.

• AlterEgon

Skulle inte förändra någonting. Jo, jag skulle kanske bli lite avis, för han slipper försöka förstå hur kvinnor tänker i ett förhållande.

Men, Nej, inget problem, skulle uppmuntra honom att vara den han är.

• Postman

Har jag inga problem med. Troligen hade jag läst av honom långt innan om han var lagd åt det hållet. 

• Agnescecila

Jag hade inte brytt mig. Jag hade gratulerat till att han kommit fram till det och sen hade vi kunnat spana på killar tillsammans.

• Anonym (Adde)

En nära vän och kollega berättade för mig för något år sen att han är bi och ligger med mänså ofta han kan.  Kunde inte ha brytt mig mindre och vi är lika nära nu. Blev bara förvånad, men kände mig hedrad. Att han vågade berätta för mig. 

Hoppas dina vänner är "riktiga" vänner. Om inte så är dom inga att spara på ändå. Lycka till! 

• molly50

Har vänner som berättat för mig att de är vi. Har även bekanta som är gay. 
    Mig gör det inget och jag tycker det är modigt att våga berätta det. 
    Hade jag inte accepterat det så hade jag inte varit en riktig vän ändå.

• molly50
    molly50 skrev 2025-12-10 13:34:43 följande:

Har vänner som berättat för mig att de är vi. Har även bekanta som är gay. 
    Mig gör det inget och jag tycker det är modigt att våga berätta det. 
    Hade jag inte accepterat det så hade jag inte varit en riktig vän ändå.

*Att de är bi.
  • Caralho98
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-09 08:55:57 följande:
    Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att er vän är bög?

Vill höra mäns ärliga åsikter. Hur skulle ni reagera om ni fick veta att en av era nära vänner är bög? Skulle ni se på honom på samma sätt? Skulle ni bry er om det eller är det skitsamma? 

Vågar inte berätta för mina vänner då jag inte vet hur det skulle tas emot. 

Bryr mig inte, en av mina forna vänner som var jävligt nära var gay. Problemet var att han verkligen inte kunde förstå gång på gång på gång att jag tänder på tjejer och det började bli lite påfrestande. "Höhö nu vet du hur tjejer känner" samma där nej är nej skulle aldrig fortsätta göra bort mig så. Sen skiter jag blanka fan i vad någon har för läggning, gaykillar ger väldigt mycket komplimanger med vilket är rätt smickrande men ja det är det från tjejer med.
  • Anonym (mm)

Varför ska du berätta det? De märker väl det om du träffar någon, alternativt så tänker de att du är bisexuell.

• Anonym (mm)

Och alla svarar att de inte brytt sig, det spelar ingen roll. Undrar om de som hade reagerat negativt, skulle svara ärligt, eller svara öht, i den här tråden?

Svar på tråden Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att er vän är bög?