Någon som sett nyblivna föräldrar steppa upp rejält?
Jag behöver nog få lite hopp och bli lite lugnad. Jag är faktiskt lit eorolig för att jag, som ska bli faster, kommer tvingas bli förälder.
Så här är det:
Min bror och min svägerska får vi väl kalla henne, är lite speciella. Efter att ha bot med dem i ett antal år som vuxna allihop så har jag ju observerat en del. Vända dygn, låååååång sömn 12-16 timmar ibland, hon är sjukskriven, han har svårt att få jobb, ibland har han tillfälliga, dålig ekonomi därmed, helsikes dålig mathållning, kan gå veckor utan att någon av dem lyfter ett finger för att städa, diska, tvätta. Det enda positiva där jag kan säga är att de i alla fall tömmer kattlådorna två gånger om dagen eller mer om det behövs. Förra gången de bodde hos mig hamnade allt städ och disk på mig. Med det sagt, jag är inte heller frisk, jag har boendestöd och får hjälp med sånt, men allt ska väl ändå inte hamna på mig, heller.
Nu har de flyttat tillbaka till mig efter att ha bott på eget håll i två år, och vet ni? Inte ett skit har förändrats. Men nu ska de ha barn. Två stycken.
De behöver egentligen steppa upp NU, innan barnen kommer. I alla fall med att få ordning och ruljans på städ, tvätt och disk, och helst få till gyfsade matvanor.
Är det någon här som sett nyblivna föräldrar skärpa till sig och steppa upp när barnen kommer?