• Anonym (Sse)

Längtar efter närhet och intimitet

Lång relation, 3 barn, villa och Volvo.

Men ingen bra relation utifrån närhet och intimitet, bara logistik och planering.

Längtar så sjukt mycket efter en nära och djup närhet och intimitet.

En närhet och intimitet som är består av spänning och inte bara "tråkigt".

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Längtar efter närhet och intimitet
  • Anonym (Också längtande)

Jag känner igen detta. Min fru och jag har varit gifta I nästan 20 år och har tre barn som är i övre tonåren. Vi har mycket mindre närhet nu än förut. Men vi känner fortfarande att vi älskar varandra och gör mycket andra saker sociala saker tillsammans. Men i sexlivet är det jag som vill mest. Men konstigt nog så när vi väl har sex så är det hon som har det skönast och får nästan alltid orgasm. Jag känner sällan längre den där sköna känslan därnere och får inte längre orgasm. Men mitt huvud blir fortfarande tillfredsställt av den där mysiga nakna närhet som sexet ger. Men jag blir inte tillfredsställd därnere. 

• Anonym (L)

Mycket vill ha mer.

• Anonym (Val)

Om man har en långvarig relation med tre barn kanske man inte kan förvänta sig så mycket spänning? Det är väl ett val du gjort?

• Farbror Grön

Vilka tramsiga svar i den här tråden! Att vilja ha närhet, djup och intimitet i en relation är väl inte ett dugg konstigt, och det är fullt möjligt även i långvariga relationer.

Till trådstartaren, hoppas du ska finna det du söker i din nuvarande relation eller annan relation. Ingen borde ge upp att försöka få det man behöver för att vara lycklig!

• Anonym (A)

Har du pratat med partnern om hur du känner.

• Tecum

Nja, inte riktigt. Jag har en dubbelt så lång relation, pågående, och vi har fortfarande närhet och intimitet. Jag upplever inte det som tråkigt men är undrande till vilken typ av spänning du vill ha i en relation där bägge känner varann utan och innan?

• Anonym (Q)
    Anonym (L) skrev 2025-12-13 12:04:09 följande:

Mycket vill ha mer.

Håller med.
  • Anonym (Freeedrik)
    Anonym (Sse) skrev 2025-12-12 20:34:51 följande:
    Längtar efter närhet och intimitet

Lång relation, 3 barn, villa och Volvo.

Men ingen bra relation utifrån närhet och intimitet, bara logistik och planering.

Längtar så sjukt mycket efter en nära och djup närhet och intimitet.

En närhet och intimitet som är består av spänning och inte bara "tråkigt".

Någon som känner igen sig?

Vi är båda runt 70 och har sex varje vecka. Jag saknar ändå lite mer intimitet - ömhetsbevis i ord och handling. Jag kommer inte att få allt jag längtar efter. Nöjer mig med att hon fortfarande vill ha sex och är "responsiv". Jag tar initiativen och gör sexet lite mer spännande. 
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2025-12-13 15:54:48 följande:

Nja, inte riktigt. Jag har en dubbelt så lång relation, pågående, och vi har fortfarande närhet och intimitet. Jag upplever inte det som tråkigt men är undrande till vilken typ av spänning du vill ha i en relation där bägge känner varann utan och innan?

Bra inlägg.
  • Dirtyminded

Jag saknar framförallt spänningen, längtan, hettan, pirret när man får ett lite halvdirty sms, etc... 

Det Är ju såklart naturligt att allt det försvinner i ett långt förhållande, speciellt under de år barnen är yngre, med all logistik det innebär.

Men det betyder inte att man inte saknar det... Flört

• Anonym (Freeedrik)
    Dirtyminded skrev 2025-12-17 14:45:40 följande:

Jag saknar framförallt spänningen, längtan, hettan, pirret när man får ett lite halvdirty sms, etc... 

Det Är ju såklart naturligt att allt det försvinner i ett långt förhållande, speciellt under de år barnen är yngre, med all logistik det innebär.

Men det betyder inte att man inte saknar det... Flört

I början är passionen alldeles gratis. Sen klingar den av, relationen går in i en lugnare fas. Om man vill känna pirret så måste man underhålla relationen, skapa spänning, undvika slentrian, våga utmana sig själv och varandra. 

Jobba på det!
  • Dirtyminded
    Anonym (Freeedrik) skrev 2025-12-17 15:00:57 följande:
    I början är passionen alldeles gratis. Sen klingar den av, relationen går in i en lugnare fas. Om man vill känna pirret så måste man underhålla relationen, skapa spänning, undvika slentrian, våga utmana sig själv och varandra. 

Jobba på det!
    Tro mig, jag har jobbat, men man kan bara leda hästen vill vattnet, inte tvinga den att dricka... 
  • Anonym (Freeedrik)
    Dirtyminded skrev 2025-12-17 15:09:10 följande:
    Tro mig, jag har jobbat, men man kan bara leda hästen vill vattnet, inte tvinga den att dricka... 
    Dags för ett allvarligt samtal med hästen om vad vatten är för något, och hur törstig du själv är...
  • Dirtyminded
    Anonym (Freeedrik) skrev 2025-12-17 15:15:25 följande:
    Dags för ett allvarligt samtal med hästen om vad vatten är för något, och hur törstig du själv är...
    Nja,,, jag vet inte riktigt vad samtalet kommer att leda till, mer än möjligen dåligt samvete från hennes sida? 

Damers lust fungerar helt olika mäns. 

För de flersta tjejer spelar en MASSA yttre faktorer in, stress över en deadline på jobbet, barnens stundande läxförhör, torktumlaren måste bytas ut, etc etc etc...

Lusten är svår att öka på, och jag har 0 intresse av sex som inte sker pga hennes egen lust. 

Men 
  • Anonym (Freeedrik)
    Dirtyminded skrev 2025-12-17 15:25:40 följande:
    Nja,,, jag vet inte riktigt vad samtalet kommer att leda till, mer än möjligen dåligt samvete från hennes sida? 

Damers lust fungerar helt olika mäns. 

För de flersta tjejer spelar en MASSA yttre faktorer in, stress över en deadline på jobbet, barnens stundande läxförhör, torktumlaren måste bytas ut, etc etc etc...

Lusten är svår att öka på, och jag har 0 intresse av sex som inte sker pga hennes egen lust. 

Men 
    Det bästa du kan göra i så fall är väl att ta hand om allt så att hon klarar sin deadline, läser läxor med barnen och byter ut torktumlaren? 

Och så lite blommor och bubbel...
  • Anonym (R)
    Anonym (L) skrev 2025-12-13 12:04:09 följande:

Mycket vill ha mer.

Kunde inte sagt det bättre!
  • Anonym (A)

Fullt upp med barn, villa och livet.

Svar på tråden Längtar efter närhet och intimitet