Anonym (Kimchi) skrev 2025-12-19 20:53:58 följande:
Förstår ditt dilemma. Du tolkar blödningar mm och att fostret fortfarande kämpar på. Lite heroiskt där och du tolkar det som ödet och meningen att du ska föda fram det.
Jsg som är lite mer krass och sagt vad jag tycker tidigare skulle tolka blödningar mm som att allt står inte rätt till. Det lever men i vilket skick. Taskigt förhållande, egna krämpor och stor risk för missbildningar. Tyvärr med du får ha det med på pr/con lists. Avsluta medan tid är.
Självklart har jag även tänkt på det sättet du skriver... Att den är sjuk, och inte kommer överleva. Men jag har skrivit upp allt med blödningar och det är när vi har bråkat som jag börjat blöda mer. Stressrelaterat alltså, det är iaf min tolkning och när jag varit in akut pga blödningarna så har allt sett bra ut och de har gett besked om att det är cystor som gått sönder.
De där listorna har jag i huvudet 24/7 och negativt är så mycket längre än den positiva sidan. Så jag, jag vet vad som är rätt även om hjärtat vill något annat..
Anonym (Tänk efter före) skrev 2025-12-20 00:25:25 följande:
Och om ni får ett sjukt barn eller ett barn med jättejobbigt npf, vem ska rädda dig från ditt beslut då? Hur ska du klara din ekonomi? Hur mycket kommer dina barn att må dåligt för att du inte kan ge dem vad de flesta barn får?
För han kommer att dra som en avlöning, det kan du vara säker på.
Jag har under flera års tid sett en familj nästan disintegrera för att det där sista barnet var svårt sjukt och krävde mycket tid av båda föräldrarna under lång tid. Båda gick till slut i väggen och utan släktingar som daglig backup så hade deras andra barn inte heller klarat sig särskilt bra. Och då var detta två stabila personer som var eniga från början och verkligen ville ha ett barn till.
I ett annat fall var det redan första barnet som var svårt sjukt, och även där skildes föräldrarna efter fyra års sjukhusliv och enorm mental stress.
Min son har två npf-diagnoser och pojkvännens barn har också en npf-diagnos som är väldigt extremt påfrestande för alla i närheten.
Vad är det jag inte kan ge mina nuvarande barn om vi behåller denna menar du?
Jag har sagt att han behöver inte finnas med i bilden alls om han inte vill men det tänker han göra säger han. Jag känner faktiskt att jag skulle vilja ha barnet för mig själv utan att ha honom med i bilden, hans beteende hittills mot mig i denna graviditet är inte jättetrevlig. Visst, han var med till barnmorskan och vill vara med på andra kommande besök vilket jag tycker är jättebra.
Men sättet han behandlar mig på är inte stöttande.
Beklagar att båda dina vänner/bekanta fick det så jobbigt med ett jobbigt avslut på förhållandet. Hoppas att du kunde finnas där för att stötta dem på det sättet som var möjligt för dig. Jag har släkt och nära och kära runt mig som alltid funnits där för mig.