Anonym (?) skrev 2025-12-15 21:39:12 följande:
Oftast ger män uppmärksamhet till kvinnor som de är intresserade av. Det betyder inte att alla dina manliga vännerna har dolda motiv, men risken är nog rätt stor att åtminstone en av dem har det.
Hur som helst så tvivlar jag starkt på att mannen som tråden handlar om bara snapar med sin kollega för att han ser henne som en vän. Eller vad tror du?
De män som har motiv brukar inte vara direkt dolda. Det brukar komma fram rätt fort. Det är inte de man snackar vardagssaker med år ut och år in. För såna fall där man haft andra motiv har ju givetvis förekommit. Den diskussionen om vad man egentligen vill ha ut av varandra är en ganska given dialog när man har vänner av motsatt kön.
Nåja hur som helst, för att svara på din fråga vad jag tror. Jag tror ingenting för att jag inte vet. Det är lite av min poäng.
Det beror helt på hur konversationen är. Är den flirtig, är det mycket selfies och röda hjärtan eller diskuterar de hur man bäst dubbar löparskor eller vilket lag som går bäst i elitserien. Det är ju liksom viss skillnad. Behöver jag säga att de två sista är verkliga exempel på sånt jag pratar med mina kompisar om.