• Anonym (Anonym)

Är det vanligt att folk snapar kollega av motsatt kön varje dag?

Jag gillar en kille men har nyss fått reda på att han snapar med en kvinnlig kollega varje dag. Dom har streaks på Snapchat och sånt där rött hjärta (bästa vänner), vilket betyder att dom båda har mer kontakt med varandra än med någon annan. Han är 22 och hon 25. Varför snapar man med en kollega varje dag? Är det vanligt/normalt att folk gör det? Jag gillar verkligen denna kille men nu fick jag en klump i magen. Jag är intresserad men vet inte ens om det är nån idé nu..

• Svar på tråden Är det vanligt att folk snapar kollega av motsatt kön varje dag?
  • cosinus
    Anonym (?) skrev 2025-12-15 17:50:37 följande:
    Du kanske inte är intresserad av något mer med dem, men risken är relativt stor att minst en av de där männen egentligen har något annat motiv i bakhuvudet. 

Men, har du då daglig, intensiv kontakt med alla dessa män? Rött hjärta på Snapchat? Umgås du på tu man hand med dessa män eller i grupp?

Nu har jag inte Snapchat så kan inte relatera till hjärtan men ja. Jag har i princip daglig kontakt med dessa tre.

Den ena är mest skojiga reels. Vi har samma humor. Men även en hel del seriösa samtal. Ibland ses vi bara vi. Ibland med andra. Vi pratar om jobbiga saker med barnen, eller knäppa kollegor, sjuka föräldrar eller vad livet nu har att erbjuda för stunden. Han är gift och hans fru vet om vår vänskap och att vi träffas för lunch ibland.

En annan pratar jag mycket vardagsgrejor med. Vad som hänt på jobbet, hur värdelöst underlag det var att springa på. Såna saker. Lågmäld kille men rolig. Han springer jag ihop med på gymet rätt ofta och vi käkar lunch ihop ibland. 

Den tredje har haft några tunga år och har ett behov av att ventilera. Så mycket sånt. En i grunden sjukt rolig snubbe som kan berätta historier som får en att kikna av skratt. Han träffar jag sällan IRL själv utan oftast ihop med nummer två. 

Vi har känt varandra i 15 år. Jag är helt övertygad om att ingen av dem bygger sin vänskap med mig på en förhoppning om att få ligga. 

Det betyder inte att de nödvändigtvis skulle tacka nej om jag frågade (jo han som är gift skulle det, jag vet ingen som tycker så mycket om sin fru som han). Men det är inte samma sak. Det är ett teoretiskt resonemang kring en verklighet som inte är här och nu.

Jag har f ö en gammal kompis som jag inte har daglig kontakt med men som jag umgicks sjukt mycket med när jag pluggade. Vi åkte på ett bröllop ihop när en gemensam gammal kompis gifte sig (jag tog med honom som min +1). Hyrde en stuga ihop och var borta två nätter. Med hans frus godkännande. Har aldrig hänt något mellan oss. Han är som en bror för mig och bevisligen så oroar våran vänskap inte hans fru heller. 

• Anonym (?)
    cosinus skrev 2025-12-15 19:59:26 följande:

Nu har jag inte Snapchat så kan inte relatera till hjärtan men ja. Jag har i princip daglig kontakt med dessa tre.

Den ena är mest skojiga reels. Vi har samma humor. Men även en hel del seriösa samtal. Ibland ses vi bara vi. Ibland med andra. Vi pratar om jobbiga saker med barnen, eller knäppa kollegor, sjuka föräldrar eller vad livet nu har att erbjuda för stunden. Han är gift och hans fru vet om vår vänskap och att vi träffas för lunch ibland.

En annan pratar jag mycket vardagsgrejor med. Vad som hänt på jobbet, hur värdelöst underlag det var att springa på. Såna saker. Lågmäld kille men rolig. Han springer jag ihop med på gymet rätt ofta och vi käkar lunch ihop ibland. 

Den tredje har haft några tunga år och har ett behov av att ventilera. Så mycket sånt. En i grunden sjukt rolig snubbe som kan berätta historier som får en att kikna av skratt. Han träffar jag sällan IRL själv utan oftast ihop med nummer två. 

Vi har känt varandra i 15 år. Jag är helt övertygad om att ingen av dem bygger sin vänskap med mig på en förhoppning om att få ligga. 

Det betyder inte att de nödvändigtvis skulle tacka nej om jag frågade (jo han som är gift skulle det, jag vet ingen som tycker så mycket om sin fru som han). Men det är inte samma sak. Det är ett teoretiskt resonemang kring en verklighet som inte är här och nu.

Jag har f ö en gammal kompis som jag inte har daglig kontakt med men som jag umgicks sjukt mycket med när jag pluggade. Vi åkte på ett bröllop ihop när en gemensam gammal kompis gifte sig (jag tog med honom som min +1). Hyrde en stuga ihop och var borta två nätter. Med hans frus godkännande. Har aldrig hänt något mellan oss. Han är som en bror för mig och bevisligen så oroar våran vänskap inte hans fru heller. 

Oftast ger män uppmärksamhet till kvinnor som de är intresserade av. Det betyder inte att alla dina manliga vännerna har dolda motiv, men risken är nog rätt stor att åtminstone en av dem har det. 

Hur som helst så tvivlar jag starkt på att mannen som tråden handlar om bara snapar med sin kollega för att han ser henne som en vän. Eller vad tror du?

• Anonym (?)
    Anonym (Kim) skrev 2025-12-15 18:01:13 följande:

Nej du TS. Jag skulle dra öronen åt mig. Vad är det han håller på med? Kan han visa öppet vad som syns och sägs i snapparna? Döljer gan det och kör i smyg. Sedan måste man ju fundera på vad det är för fjortis beteende han håller på med? Tyvärr så har snappandet stigit i åldrarna. 

Vad är det som är fjortis och varför skulle han behöva visa något för ts?
  • Anonym (Vanligt jävla liv)

Men snälla? TS är inte ihop med snubben, han trivs med en kollega och snapar henne, klart han gör det han vet kanske inte ens om att han har en chans på TS?

Och om de så bara äter lunch ihop så har han ju aledning att snapa varje dag, ibland har man möten ivägen eller kan inte eller vill prova nåt nytt ställe osv...

• Anonym (Hasse)

Jag har inte snap men däremot Messenger som är en slags motsvarighet för oss äldreSkrattande Hur som helst skriver jag med ett antal kvinnor tjejer och det är faktiskt sant vi män kan skriva med kvinnor utan baktanke..Med en del,en jag skriver med är min padelpartner otroligt snygg och jäkligt rolig..där finns en baktanke men kommer aldrig ske då hon är utanför min liga..
    Annars är det mest hur senaste På Spåret var..
    Frågan är det bara vi män som har baktanke?En tjej som började skriva var verkligen på om vad hon ville och slutade skriva när hon inte riktigt kom dit hon ville.

• Anonym (Kim)
    Anonym (Precis) skrev 2025-12-15 18:53:54 följande:
    Varför i hela fridens namn skulle han behöva visa sina privata snapar öppet?

Han behöver inte visa men det bör vara av den karaktär att han skulle KUNNA visa. Alltså inget innehåll som han kan stå för inför sin sambo. 

Är det explicit innehåll så gränsar det till microotrohet. 

• cosinus
    Anonym (?) skrev 2025-12-15 21:39:12 följande:

Oftast ger män uppmärksamhet till kvinnor som de är intresserade av. Det betyder inte att alla dina manliga vännerna har dolda motiv, men risken är nog rätt stor att åtminstone en av dem har det. 

Hur som helst så tvivlar jag starkt på att mannen som tråden handlar om bara snapar med sin kollega för att han ser henne som en vän. Eller vad tror du?

De män som har motiv brukar inte vara direkt dolda. Det brukar komma fram rätt fort. Det är inte de man snackar vardagssaker med år ut och år in. För såna fall där man haft andra motiv har ju givetvis förekommit. Den diskussionen om vad man egentligen vill ha ut av varandra är en ganska given dialog när man har vänner av motsatt kön. 

Nåja hur som helst, för att svara på din fråga vad jag tror. Jag tror ingenting för att jag inte vet. Det är lite av min poäng.

Det beror helt på hur konversationen är. Är den flirtig, är det mycket selfies och röda hjärtan eller diskuterar de hur man bäst dubbar löparskor eller vilket lag som går bäst i elitserien. Det är ju liksom viss skillnad. Behöver jag säga att de två sista är verkliga exempel på sånt jag pratar med mina kompisar om.
  • Anonym (Kvinna ....)
    Anonym (Ge dig inte in i detta fly nu!) skrev 2025-12-15 17:20:53 följande:
    Det är är absolut vanligast bland iallafall mina kvinnliga vänners erfarenheter och flera män jag känner har själva sakt att de inte kan vara vän med en kvinna om det inte är sex inblandat eller dragit om man varit ointresserad. Men vet också att någon sa att är det mer en pojklicka så kan de vara vänner. Bara erfarenheter som sagt. Du kanske helt enkelt har mött de här bättre männen som faktiskt kan ha kvinnliga vänner. Önskar också att jag kunde ha manliga vänner.
    Jag har samma erfarenhet.  Kan vara bekant med män, men djupare vänskap är svårt. Haft en manlig vän som stod mig otroligt nära (en av mina bästavänner), han var attraherad och hade inte "tackat nej" sa han men vi höll det på vänskapsnivå och det funkade jättebra. Gled isär av andra anledningar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nej) skrev 2025-12-15 11:00:08 följande:

Spring fort, den största röda flaggan är alltid hur tillgänglig en man gör sig för andra kvinnor. Dom har absolut en flört på gång och är tända på varandra. 

Hur menar du nu? 

TS har ingen relation med killen, utan är intresserad. Menar du att han ändå har ansvar gentemot TS att inte visa eller vara intresserad av någon annan? 

TS får väl visa sitt intresse och se om det är ömsesidigt, men tills de har nåt ihop så är killen fri att göra vad han vill med vem han vill. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Vanligt jävla liv) skrev 2025-12-16 07:40:26 följande:

Men snälla? TS är inte ihop med snubben, han trivs med en kollega och snapar henne, klart han gör det han vet kanske inte ens om att han har en chans på TS?

Och om de så bara äter lunch ihop så har han ju aledning att snapa varje dag, ibland har man möten ivägen eller kan inte eller vill prova nåt nytt ställe osv...

Exakt, är ju inte säkert att han ens är intresserad av TS även om han visste att TS är tänd på honom. 
  • Anonym (Precis)
    Anonym (Kim) skrev 2025-12-16 07:48:30 följande:

Han behöver inte visa men det bör vara av den karaktär att han skulle KUNNA visa. Alltså inget innehåll som han kan stå för inför sin sambo. 

Du inser att ts inte har nån relation med den här killen va? Som någon skrev så vet han antagligen inte ens om att hon är intresserad av honom
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kim) skrev 2025-12-16 07:48:30 följande:

Han har ingen sambo, TS är intresserad av honom, de är inte tillsammans och killen kanske inte ens är intresserad tillbaka. 
Svar på tråden Är det vanligt att folk snapar kollega av motsatt kön varje dag?