• Anonym (MerGreveholmÅtFolket)

Mamma, hon krossade mitt Greveholm hjärta!

Jag har haft, har fortfarande som en stående tradition att varje år se..
    Mysteriet På Greveholm (Mp1) varje år ETT avsnitt varje dag, ända fram till Jul. 1-24.

I helgen som var, var jag hem till päronen på middag och vi bakade också lussebullar, ischoklad och pepparkakor m.m.

I alla fall så medan vi satt där och bakade så ser jag Lucia- avsnittet på kalendern.

Och ut av det blå säger Mamma till mig högt och passivt aggressivt att jag ska stänga av -"Jag har tröttnat på kalendern fortsätter hon..", och rycker tag i fjärrkontrollen och stänger av tvn mitt framför mig.."

På var Jag sen tappar det fullständigt.
    Jag gick också åt det helt lite för hårt kanske och över en skitsak, men jag åkte hem, packade och åkte lämnade dom där o då.. bara för att markera att det där var inte snällt gjort.
    Nu är vi ovänner tack så mycket..

Och Mamma, Hon vill inte och tänker inte be om ursäkt?
    Det här må vara jättelöjligt.

*Jag vet inte exakt var jag ville komma med det här inlägget egentligen men jag sitter här nu och har tappat allt vad julkänslan heter bara för detta..
    RIP Julen.

• Svar på tråden Mamma, hon krossade mitt Greveholm hjärta!
  • Anonym (S)

Ja, din reaktion var kanske överdriven men det var din mammas också. Avsnittet är inte ens FEMTON minuter hon hade kunnat stå ut. 

Men du hade också kunnat se avsnittet när du kommit hem. 

• Anonym (Eh)

Men herregud är ni fem år gamla? Obestämd

• Anonym (.)

Oj.
    Hon överdrev, minst sagt.
    Vill hon inte ha en god stämning? 
    Samtidigt, är det väl inte hela världen... du kan se två avsnitt nästa dag.. eller se det precis innan du lägger dig på mobilen eller något så hon slipper störa sig på dig.

Men något är märkligt med din mors reaktion vilket som...

• Jemp

Varför tittar du på tv när du är på besök och gemensamt bak? 

• Anonym (b)

Din reaktion då och där var överdriven men hennes var patetisk. Ett kort avsnitt av en julkalender liksom?!  Ett av de bästa av kalendern också. Förstår att julkänslan la sig lite när någon klampade in sådär över ett kort avsnitt som sagt men du kan hitta julstämningen igen!

• Anonym (Jo)

Båda överreagerar.

Anonym (S) skrev 2025-12-16 15:40:15 följande:

Ja, din reaktion var kanske överdriven men det var din mammas också. Avsnittet är inte ens FEMTON minuter hon hade kunnat stå ut.

Men du hade också kunnat se avsnittet när du kommit hem. 

Jadå, helt rätt. Nu när det har gått ett par dagar så har du helt rätt med det du skriver! Tack.
    Anonym (Eh) skrev 2025-12-16 15:49:07 följande:

Men herregud är ni fem år gamla? Obestämd

Nä! :P
    Men det framstod ju så när man tittar tillbaka på det idag ett par dagar senare.
    Det var väldigt omoget beteende. <3
    Anonym (.) skrev 2025-12-16 15:53:14 följande:

Oj.
    Hon överdrev, minst sagt.
    Vill hon inte ha en god stämning? 
    Samtidigt, är det väl inte hela världen... du kan se två avsnitt nästa dag.. eller se det precis innan du lägger dig på mobilen eller något så hon slipper störa sig på dig.

Men något är märkligt med din mors reaktion vilket som...

Ja nu ser jag ikapp det jag missat.. mer så jag tillfälligt fick reparera vår stämning där hemma!

Jo klart hon ville ha god julstämning. Lite därför hon bad mig stänga av..
    Jemp skrev 2025-12-16 16:36:35 följande:

Varför tittar du på tv när du är på besök och gemensamt bak? 

Nä, vi slog på julvideor/musik på tvn istället.
    Du har en bra poäng där, man tittar ju inte tv när man går bort ..och om inte alla andra också tittar på samma sak, och man gör "det "mer tillsammans"
    Anonym (b) skrev 2025-12-16 16:43:09 följande:

Din reaktion då och där var överdriven men hennes var patetisk. Ett kort avsnitt av en julkalender liksom?!  Ett av de bästa av kalendern också. Förstår att julkänslan la sig lite när någon klampade in sådär över ett kort avsnitt som sagt men du kan hitta julstämningen igen!

Ja tack, jag hittade julstämningen igen.
    God Jul på dig <3
Svar på tråden Mamma, hon krossade mitt Greveholm hjärta!