• Anonym (Llllll)

Vilken sorts ben gillar män på kvinnor

Läste just någon tråd om vilka frikort folk har och det nämndes av olika män några kvinnonamn, bla en ung Britney Spears, med referens att de hade så otroligt snygga ben. Gemensamt för de som nämndes är att de har, i mitt tycke, ganska korta och nästan något stabbiga ben. 

Jag blev förvånad, förstår att alla har olika smak men trodde generellt att män som gillar just ben föredrar långa slanka varianter. 

Vad föredrar du som man?

• Svar på tråden Vilken sorts ben gillar män på kvinnor
  • Anonym (Llllll)

Jag skulle tro att de tycker att tråden är ytlig? Och ja, detta handlar ju om yta. Men preferens för olika ytliga grejer är ju en del av att vara människa, och ganska intressant tycker jag. 

• Anonym (Love thick fit)

Googla Abby Berner!
    Hon har nog jordens snyggaste ben och röv!

• Anonym (Gillar mulliga)

Jag gillar mulliga kvinnor och särskilt mulliga lår. Alltför smala ben är inte så sexigt, tycker jag. 

• Deacon
    Anonym (GAP) skrev 2025-12-19 14:51:48 följande:

Vrf ogillar 6 pers när man svarar på frågan? Är det fel svar eller? Man får inte gilla kvinnor som har välsvarvade ben och är runt 175 Cm långa?

Nähä då vet jag.

korta knubbiga håriga ben - blir det tummen upp då?

Lär ju vara ett gäng feminazis som har problem med att mäns fysiska preferenser hos kvinnor diskuteras öppet. Ger ju ett ngt ytligt intryck fast att de som ger tummen ner skulle sakna preferenser och därför vara villiga att ha en partner som liknar ngt katten släpade in i tamburen från en nattlig utflykt är högst tveksamt.

För egen del... gillas hälsosamma ben på henne. Helst vältränade och/eller åt det smalare hållet. Gärna lite längre också eftersom detta visuellt gör att benen ser smalare ut. Om man ska gå in på detaljer så hellre lite längre vader och kortare lår än tvärtom. Givetvis också viktigt att benen sitter fast i en rund och vältränad bakdel. Gillar dock inte om denna är överdrivet stor eftersom jag föredrar om hennes rumpa inte är bredare än hennes axlar. Hälsosamhet är viktigast för att hon ska orka med i mitt tempo så lite kortare smala/vältränade ben är att föredra framför långa men otränade ben..

Ytligt som tusan så klart men preferenser och önskemål har de flesta människor om massor av saker, inte minst när det gäller den person man ska attraheras av och spendera massor av tid tillsammans med.
  • Anonym (Llllll)

Jag tyckte att detta var riktigt intressant, för detta bekräftar ju att långa smala ben inte alls är allas ideal. Alltså det hade man väl kunnat ana men det verkar ju vara minst lika vanligt att gilla kortare och/eller grövre ben. Det måste man väl ändå se som positivt, femnazi eller ej?

• Deacon

Självklart är der bra att folk inte alltid attraheras av samma saker. Tråkigt om alla hade tyckt likadant och även denna tråd skulle ha varit helt samstämmig. Dessutom krävs det för de flesta män, törs jag drista mig till att säga, mer än ett par välsvarvade ben för att det ska kännas intressant för något mer seriöst. Ett par mindre snygga ben kan ju (iaf i min värld) kompenseras av andra kvaliteter hos den som äger benen. Alla kroppsdelar kan uppfattas mer eller mindre attraktiva. Det hela kokar ner till helhetsintrycket i den samlade bilden, proportioner och en del annat. 

• Anonym (Tumme)
    gSpotter skrev 2025-12-19 16:52:51 följande:
    6 tummar ner på det här.
    Nån som kan förklara vad det är för fel på min smak?
    Det är inte fel på.din smak, det är fel på de som tummat ner. Dessa som tummar skriver sällan själva utan kan själva bara utrycka sig genom tumningar. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Llllll) skrev 2025-12-20 13:27:45 följande:

Jag tyckte att detta var riktigt intressant, för detta bekräftar ju att långa smala ben inte alls är allas ideal. Alltså det hade man väl kunnat ana men det verkar ju vara minst lika vanligt att gilla kortare och/eller grövre ben. Det måste man väl ändå se som positivt, femnazi eller ej?

Det där med längd är mer utav en kvinnogrej.
    Framförallt så säger ju det här att kvinnor inte behöver tänka så mycket på så onödiga detaljer. Så länge hon har ett par ben och tar väl hand om dem så är det stor chans för henne att träffa ganska många killar som faktiskt gillar hur hon är. 
  • Anonym (Tumme)

Iallafall i dejtingvärlden så är det jätte svårt att hitta någon man som söker någon med så långa ben som jag, är 184cm. Ser egentligen bra ut dessutom. Men ingen har fylt i att de söker någon så lång tjej där man kan göra det. Tex match har funktionen. Hittade inte en en enda som sökte det. Antingen var det 150-170 eller max 180cm på de fåtal som gjorde det. Kanske en miss av dessa män att de tänker det är meningslöst att fylla i så lång person för de tänker att det inte existerar också. Endel trodde nog jag fyllt i min längd fel eller var fake oga konstig längd.

• Anonym (Tumme)

Har en vän som var tillsammans med en tjej på 192cm de ni, långa ben :)

• Deacon
    Anonym (Tumme) skrev 2025-12-20 16:12:43 följande:

Iallafall i dejtingvärlden så är det jätte svårt att hitta någon man som söker någon med så långa ben som jag, är 184cm. Ser egentligen bra ut dessutom. Men ingen har fylt i att de söker någon så lång tjej där man kan göra det. Tex match har funktionen. Hittade inte en en enda som sökte det. Antingen var det 150-170 eller max 180cm på de fåtal som gjorde det. Kanske en miss av dessa män att de tänker det är meningslöst att fylla i så lång person för de tänker att det inte existerar också. Endel trodde nog jag fyllt i min längd fel eller var fake oga konstig längd.

Flertalet män är kortare än 1.84 m och en del av dessa kan förmodligen inte tänka sig att dejta en lång kvinna. Samtidigt "vet" de flesta män från tidigare erfarenheter och efter att ha läst 1000-tals dejtingprofiler att massor av kvinnor inte är intresserade av män som är kortare än dem själva. Denna längdfetischhos kvinnor och fokus på mannens längd är väldigt vanlig. Kan därför tänka mig att många män avstår från att söka kontakt med en kvinna på 1.84. De utgår kanske helt enkelt ifrån att de inte har en chans där och lägger därför ingen tid på att undersöka om det verkligen är så. Det finns ju kvinnor som tycker att andra saker hos mannen är viktigare än hans längd.
  • Anonym (Tumme)
    Deacon skrev 2025-12-20 21:22:18 följande:
    Flertalet män är kortare än 1.84 m och en del av dessa kan förmodligen inte tänka sig att dejta en lång kvinna. Samtidigt "vet" de flesta män från tidigare erfarenheter och efter att ha läst 1000-tals dejtingprofiler att massor av kvinnor inte är intresserade av män som är kortare än dem själva. Denna längdfetischhos kvinnor och fokus på mannens längd är väldigt vanlig. Kan därför tänka mig att många män avstår från att söka kontakt med en kvinna på 1.84. De utgår kanske helt enkelt ifrån att de inte har en chans där och lägger därför ingen tid på att undersöka om det verkligen är så. Det finns ju kvinnor som tycker att andra saker hos mannen är viktigare än hans längd.
    Jag skrev att jag kunde tänka mig någon man från 177cm. De tjejer som är väldigt långa verkar mer vana vid att vara längre än män och därför mer okej med det. Vet en tjej som är 192cm och han som hon varit tillsammans med var 177cm. Men förstår att många tänker så som du säger.
  • Anonym (qwerty)

Två stycken. Gärna nederst på kroppen.

• Meddelande borttaget
  • Tänk logiskt
    Tänk logiskt skrev 2025-12-25 23:44:36 följande:

Vänskap är enligt min mening en symmetrisk relation: Om A är vän med B så är också B vän med A. Om därför den ena parten bara utnyttjar den andra utan att ge något tillbaka så handlar det inte om riktig vänskap och ingen riktig friend zone. 

Självklart förstår jag att om en man är djupt och innerligt förälskad i en kvinna och hon inte alls har sådana känslor för honom så är det mycket svårt för honom att ha en vänskaplig relation med henne. I så fall är det nog bäst för honom att inte ha någon närmare kontakt med denna kvinna, åtminstone tills han kommit över sina starka känslor för henne. Detsamma gäller förstås om vi vänder på könen (och i samkönade fall). 

Men det jag tänker på är män som misslyckas med att få till det med kvinnor allmänt, för att alla tackar nej, utan att de hunnit bli kära i kvinnorna på allvar. Säg att en man bjuder ut en en kvinnlig kollega, en kvinna i vänskapskretsen, eller en kvinna han fått kontakt med på en dejtingapp. Han är attraherad av kvinnan men är i alla fall inte än djupt förälskad i henne. Om då kvinnan förklarar att hon inte har några romantiska eller erotiska känslor för honom men gärna vill vara hans vän, då borde väl detta inte vara omöjligt? Han blir väl lite besviken för att hon inte är intresserad av honom på det viset, men hans känslor för henne är inte så starka att de inte skulle kunna vara vänner.
    Det jobbigaste för en sådan man är snarare att han gång på gång misslyckas med att få till en kärleksrelation med en kvinna. Då tror jag att han kan tjäna på att ha kvinnliga vänner, verkliga vänner, som han kan ventilera sina känslor med och som kanske kan ge honom tips vad gäller kärlek.
    Och eftersom många sådana män är mycket ensamma rent allmänt och har inga eller nästan inga vänner, då måste det väl vara bättre att få sådana kvinnliga vänner än att inte få det och fortsätta vara väldigt ensam? 

Det är bara det jag menar.

Äsch! Detta inlägg hamande i fel tråd och jag har bett Admin att ta bort det. Jag har nu lagt det i tråden "Friend zone", där det hör hemma. Ber om ursäkt för att jag förvirrat er. Även denna fötklaring kan Admin ta bort. 
Svar på tråden Vilken sorts ben gillar män på kvinnor