• Anonym (Förvirrad kvinna)

Otrogen

En man flirtar med mig fastän han är sambo.. Han gör det på ett subtilt sätt men jag spelar dum, som jag inte märker det fastän gillar när han visa detta .ed sitt kroppsspråk ... 

På annan sida tänker på hans sambo och att han ska kunna göra det samma med mig om vi blir ett par i framtiden. Det ser ut att han tröttnade på henne.

Vad tycker ni? Blir han otrogen då? Jag gillar men långt ifrån tycker jag att han är kyst mot henne men utan värderingar för att man SKA lämna en för att flirtar med en annan.

• Svar på tråden Otrogen
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Förvirrad kvinna) skrev 2025-12-19 20:17:29 följande:
    Om han visar intresse på mig då, tycker inte du att han är otrogen eftersom han är sambo.
    Får jag fråga hur gammal du är ungefär är du 20+ eller över 30+? Undrar därav min sambo alltid pratar om sin yngre kollega på jobbet..
    Anonym (m) skrev 2025-12-20 00:36:51 följande:

Han kanske bara vill ha lite bekräftelse och inte gör något mer om du nappar. En del män (och kvinnor) har inte en tanke på att vara fysiskt otrogen men känner ett behov av uppmärksamheten.

Och är han ute efter att faktiskt vara fysiskt otrogen så inte alls säkert att han gör samma mot en framtida kvinna.

Vet inte vad du undrar över här egentligen men det var mina tankar iallafall. Är du intresserad av honom?

Jag vill veta om detta kan handla om brist på värderingar enligt ni svenskar för att jag kommit från Tyskland. Är intresserad av honom men vill inte att hans sambo ska må dåligt. 
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-20 00:42:10 följande:
    Får jag fråga hur gammal du är ungefär är du 20+ eller över 30+? Undrar därav min sambo alltid pratar om sin yngre kollega på jobbet..
    Oj, då! Börjar du att spåna 😀 Nej, jag är 45 år från västkusten. 
  • Anonym (Man)

Att flirta är inte samma sak som att vara otrogen. Du skriver också att han gör det på ett subtilt sätt. Det kan vara så att han vill visa att han gillar dig eller se om du gillar honom också. Det behöver inte betyda att han skulle svika sin sambo.

Om han skulle kunna göra det igen i framtiden mot dig om ni blir ett par beror på varför han gör det nu. Har de ett dåligt förhållande och han är kär i dig, antagligen inte. Men har de ett bra förhållande eller han bara vill ha sex med dig så är antagligen risken hög.

• Anonym (m)
    Anonym (Man) skrev 2025-12-20 07:43:28 följande:

Att flirta är inte samma sak som att vara otrogen. Du skriver också att han gör det på ett subtilt sätt. Det kan vara så att han vill visa att han gillar dig eller se om du gillar honom också. Det behöver inte betyda att han skulle svika sin sambo.

Om han skulle kunna göra det igen i framtiden mot dig om ni blir ett par beror på varför han gör det nu. Har de ett dåligt förhållande och han är kär i dig, antagligen inte. Men har de ett bra förhållande eller han bara vill ha sex med dig så är antagligen risken hög.

Enbart flirta med en annan är nog redan där ett svek för många.
  • Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad kvinna) skrev 2025-12-20 07:28:47 följande:
    Jag vill veta om detta kan handla om brist på värderingar enligt ni svenskar för att jag kommit från Tyskland. Är intresserad av honom men vill inte att hans sambo ska må dåligt. 
    Här på FL skulle jag nog säga att det generellt ses som en brist på värderingar.

I Sverige i stort det vet jag faktiskt inte hur utbredd den åsikten är.

Vad skulle hon må dåligt av, tänker du? Att han gör närmanden mot en annan kvinna?
  • Anonym (Hmm..,,)

Finns flera aspekter på detta.

1- Du tycker att han flirtar för att du vill se det så =
    önsketänkande
    2- Han är en flirtig person mot allt och alla, men det betyder ingenting 
    3- Han får för lite komplimanger och uppmärksamhet av sambon så söker bekräftelse på annat håll. Detta gäller troligen om han har förstått att du är intresserad 
    4- Han vill ha en älskarinna bakom ryggen på sambon men inte avsluta relationen
    5- Han vill göra slut men måste ha nåt att gå till först

På vilket sätt flirtar han?

• Anonym (T)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-20 00:42:10 följande:
    Vi är nog uppåt miljonen i de åldrarna. Fundera på den statistiska chansen att det är just den personen som skriver här. 
  • Anonym (Stressad inför julen)

Kanske en konstig fråga men jag ställer den ändå.
    Har du anledning att tro att han är välutrustad?

• Dardi007skane
    Anonym (Förvirrad kvinna) skrev 2025-12-20 07:28:47 följande:
    Bitte schön . Nehmen Sie platz bitte ? fan vad jag gillar TYSKA
  • Anonym (Man)
    Anonym (m) skrev 2025-12-20 07:52:57 följande:
    Enbart flirta med en annan är nog redan där ett svek för många.
    Så kan det vara men inte på samma skala som att t ex ha sex med någon annan.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Förvirrad kvinna) skrev 2025-12-20 07:31:10 följande:
    Oj, då! Börjar du att spåna 😀 Nej, jag är 45 år från västkusten. 
    Tack! Nej då är det inte du🤭
Svar på tråden Otrogen